Announcement

Collapse
No announcement yet.

huoltovalon nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yallu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 17

    huoltovalon nollaus

    miten onnistuu 24v 525i-91 kotikonstein????????
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    #2
    Sama kiinnostaisi minua mutta vain e23:seen,kun ei pinnien 1 ja 7 yhdistäminen tunnu auttavan
    .

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Tässä linkki osoitteeseen josta löytyy apu... tuo aika on todellakin tarkka noissa uudemmissa...[/url]

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Jos se ei onnistu "huoltoliittimestä", se johtuu huonoista akuista. Ne nimittäin pitävät sen muistin hengissä. Jos akut on sököt, valot syttyvät uudestaan joko heti tai sitten pienen hetken kuluttua.

        Ainoa korjauskeino on uusia akut tai uusimalla akut ja korjaamalla piirilevy.

        t: Timo

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Jos se ei onnistu "huoltoliittimestä", se johtuu huonoista akuista. Ne nimittäin pitävät sen muistin hengissä. Jos akut on sököt, valot syttyvät uudestaan joko heti tai sitten pienen hetken kuluttua.

          Ainoa korjauskeino on uusia akut tai uusimalla akut ja korjaamalla piirilevy.

          t: Timo

          Comment

          • kaba
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1209
            • Helsinki

            #6
            Riittääkö, jos vetää minkä vaan piuhan kiinni 7pinniin ja siitä maahan ?

            edit: siis joku toinen pitää paikallaan ja mä istun kajuutassA?
            -kaba-,
            BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
            Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
            Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
            Ex F10 M550d takaniskatuilla
            730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
            ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
            ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
            ex. mb 230 coupe, -91
            ex. Ford Granada 2.0 -84
            "Tio små moppepojkar"
            "Pruritum ani"
            "Helsinki City Boys"

            Comment

            • BcB
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 222
              • Tampere

              #7
              Jep, normaali sähköpiuha toimii hyvin..
              Mulla toimi näin e34:sessa ja onnistuu siis ilman kaveriakin:

              20-pinnisen huoltokaapelin nollaus:

              - huoltokaapelin pinniin 7 johdon toinen pää kiinni...
              - virta päälle kakkosasentoon (niin että huoltovalot palaa)
              - toinen johdon pää kiinni napaan 19 ja kellosta aikaa TASAN 11 sekunttia.
              - johto irti!
              - kaapelin kansi kiinni
              - virrat pois.
              - virrat päälle ja VOILA; ärsyttävä valo on kadonnut..
              Näillä mennään...

              530d e60 sedan

              Ex:
              320 e30 Imola Red Coupe
              525i e34 Luxorbeige Sedan
              535i e34 Shadowline Sedan
              328i e36 Touring M-Sport
              535 e39 sedan V8- manual

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Itsellä 1k ohmin vastus välisssä siinä piuhassa jolla nollailen tota.. ettei pääse käymään mitään hasardia... Niin ja onnistuu ihan helposti yksinkin kun laittaa vaan virrat päälle ja menee vasta sen jälkeen kytkemään piuhan sopivaksi ajaksi.
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • kari70
                  Newbiemmer
                  • Jan 2004
                  • 28

                  #9
                  huoltovaloista vielä sen verran että mulla palo sielä mittari taulussa punanen ja keltanen valo,koitin sit nollata 7 ja 19 yhteen n.11 sek. Tulos:vihreät valot palaa ja pun/kel valot sammu ja hävis se teksti inspection tai jotain . Mikä pitäis olla lopputulos kun auto on ollu mulla vuoden ja huoltovalo on palanut kokoajan niin en tiedä miten ne valot kuuluu palaa??? auto on 525i -92. :shock:

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Ei ole hätää. Oikein ovat.

                    Comment

                    • tihuovin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1422
                      • Oulu

                      #11
                      Jeps, ihan oikein ne on nyt.

                      Kun laitat virrat päälle, sulla pitäisi olla kaikki vihreät ledit päällä, ei mikään muu (keltainen tai punainen tai inspection tai service valo).

                      Kun sitten ajelet muutaman tuhannen, huomaat että joku kaunis päivä yksi vihreä on sammunut. Kun kaikki vihreät on sammuneet, syttyy ensimmäinen keltainen ledi. Kun vuorostaam eka punainen syttyy, on aika tehdä huolto. Joko "Service" (öljynvaihto) tai "Inspection" (laajempi) ohjelman mukainen huolto.

                      Seuraavalla kerralla, nollaa ne valot heti kun olet huoltanut/huollattanut autosi

                      t: Timo

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4331
                        • Turku

                        #12
                        Eipäs kun keltaisella huolletaan ja punainen ledi tarkoittaa huoltoajankohdan ylittyneen. :roll: :wink:

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by jani73
                          Eipäs kun keltaisella huolletaan ja punainen ledi tarkoittaa huoltoajankohdan ylittyneen. :roll: :wink:
                          Keltaisen kohdalla alkaa vituttamaan ja viimeistään punaisen syttyessä valot nollataan ja taas jatketaan menoa :juo
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • kari70
                            Newbiemmer
                            • Jan 2004
                            • 28

                            #14
                            Kiitti kaikille asia tuli selväksi!

                            Comment

                            • Bugi85
                              Newbiemmer
                              • Jan 2005
                              • 14

                              #15
                              Mistäköhän 325i E36:sta löytyy toi pistoke ja tapahtuuko nollaus samalla tavoin kuin tuossa 525:ssa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎