Announcement

Collapse
No announcement yet.

huoltovalon nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    Originally posted by Bugi85
    Mistäköhän 325i E36:sta löytyy toi pistoke ja tapahtuuko nollaus samalla tavoin kuin tuossa 525:ssa?
    Ootko koskaan katsonut konepeiton alle?

    Ei herneitä!
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Späne
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 129
      • Kajaani

      #17
      Ei mulla ainakaan tarvii mitää aikaa ottaa... 7 pinnin vaan maadotin koneen kylkeen ja sit virrat päälle niin kauaks aikaa että kaikki vihreät ledit syttyy...
      E61 520d - 08
      Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

      Comment

      • Pemppa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 80
        • Imatra

        #18
        Ai toi pätee 325 E36:seen...
        SOPEMÄKI RACING.COM

        Coupe 325

        Comment

        • Jonttufantti
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 34

          #19
          Kuuluuko noiden vihreiden ledien tosiaan palaa jatkuvasti?

          Itse resetoin omasta autostani nuo valot eilen ja aamulla kun lähdin liikkeelle, niin nuo vihreät paloivat kaikki, mutta vain muutaman minuutin ja sen jälkeen sammuivat kaikki. Tuo jotenkin vaikuttaisi järkevältä toiminnalta. Tosin kun kävin matkan varrella kaupassa ja starttasin uudestaan, niin nuo vihreät syttyivät eivätkä sammuneet enää loppumatkan aikana.

          No täytyy seurailla tilannetta.

          Comment

          • Murska
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 382
            • Savo

            #20
            Kyllä ainakin e36:ssa huoltovalojen kuuluu sammua hetken kuluttua käynnistyksestä...
            e61 530i touring M-sport LCI -08
            Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
            Ex:e46 330i -01 Sedan
            Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

            Comment

            • Pemppa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 80
              • Imatra

              #21
              Nii... eli mites nollaus tapahtuu tos E36 325 -91 ?????
              SOPEMÄKI RACING.COM

              Coupe 325

              Comment

              • Exorcist
                Wax on - Wax off
                • Dec 2004
                • 1806
                • Riihimäki

                #22
                Eli eli.. Tuo ignition 2 asento on se kun näkyy kilometrit muttei mitään muuta vai?

                Comment

                • Rasvaaja
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 37

                  #23
                  Varmaan sopivan sivistynyttä laittaa tän saman topikin alle sama ainainen jankutus.
                  Elikkä huoltovalon nollaus, tarkemmin 'Oil Service'. Keltainen & punainen valo palaa, ja mallihan on e28 vm.-87 518i. ( Mikäli tällä tiedolla merkitystä )
                  Mitkä pinnit yhdistetään vai yhdistetäänkö? Ja mistä näen mikä pinni on mikäkin eli löytyiskö netistä kivaa kuvaa tai vastaavaa? Yritin kiihkeästi googlettakkin vaan ei aina onnaa. Searchikaan ei toiminut jostain kumman syystä.
                  Soittelin paikalliseen Bmw liikkeeseen ja siellä ottasivat 8€ tästä operaatiosta jos käväisisin siellä ,mutta muutin mieleni kun kerroin puhelimeen vastanneelle isännälle mikä on auton malli ja vm.
                  Kuulosti närkästyneeltä.
                  Ei paha tuo hinta sinällään, voisi kuvitella olevan enemmänkin, mutta tän kaverin suhtautuminen asiaan oli jotenkin.. hmm vittuuntunut
                  ex: E30 316 1.8 -84
                  ex: E28 518i -87
                  ex: E30 320i -89
                  ex: E34 525i touring -94

                  Comment

                  • Jonttufantti
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 34

                    #24


                    Tuolla on hyvät ohjeet kuvien kanssa.

                    Comment

                    • heikki81
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 176
                      • Rauma

                      #25
                      Originally posted by kaol
                      Ootko koskaan katsonut konepeiton alle?

                      Ei herneitä!


                      Mikäs se pistoke on, mikä on kuskin jalkatiloissa?
                      Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
                      Otsikko Aamulehdessä 12.1.

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Rasvaaja
                        Varmaan sopivan sivistynyttä laittaa tän saman topikin alle sama ainainen jankutus.
                        Elikkä huoltovalon nollaus, tarkemmin 'Oil Service'. Keltainen & punainen valo palaa, ja mallihan on e28 vm.-87 518i. ( Mikäli tällä tiedolla merkitystä )
                        Mitkä pinnit yhdistetään vai yhdistetäänkö? Ja mistä näen mikä pinni on mikäkin eli löytyiskö netistä kivaa kuvaa tai vastaavaa? Yritin kiihkeästi googlettakkin vaan ei aina onnaa. Searchikaan ei toiminut jostain kumman syystä.
                        Soittelin paikalliseen Bmw liikkeeseen ja siellä ottasivat 8€ tästä operaatiosta jos käväisisin siellä ,mutta muutin mieleni kun kerroin puhelimeen vastanneelle isännälle mikä on auton malli ja vm.
                        Kuulosti närkästyneeltä.
                        Ei paha tuo hinta sinällään, voisi kuvitella olevan enemmänkin, mutta tän kaverin suhtautuminen asiaan oli jotenkin.. hmm vittuuntunut
                        Nämä tiedot löytyy sivulta 1. Samat tiedot pätee sekä E23:een, E24:een, E28:iin ja E30:een, ainakin näihin. Eli pinni 7 ja pinni 1 (maa pinni vanhemmassa "huoltoliittimessä", ruskea piuha on BMW:ssä aina maa) yhteen. Tai pinni 7 maadoitetaan suoraan runkoon. Sitten virrat päälle. N. 3 sekunnissa pitäisi resetoitua "oil service" valo ja n. 10 sekunnissa "inspection" valo.

                        Henskin antamassa linkistä löytyy aiheesta kaikki tarvitsemasi tieto, kuvia myöten.

                        Timo

                        Comment

                        • Rasvaaja
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 37

                          #27
                          Originally posted by tihuovin
                          Nämä tiedot löytyy sivulta 1. Samat tiedot pätee sekä E23:een, E24:een, E28:iin ja E30:een, ainakin näihin. Eli pinni 7 ja pinni 1 (maa pinni vanhemmassa "huoltoliittimessä", ruskea piuha on BMW:ssä aina maa) yhteen. Tai pinni 7 maadoitetaan suoraan runkoon. Sitten virrat päälle. N. 3 sekunnissa pitäisi resetoitua "oil service" valo ja n. 10 sekunnissa "inspection" valo.

                          Henskin antamassa linkistä löytyy aiheesta kaikki tarvitsemasi tieto, kuvia myöten.

                          Timo
                          Kiitos ja kumarrus !
                          ex: E30 316 1.8 -84
                          ex: E28 518i -87
                          ex: E30 320i -89
                          ex: E34 525i touring -94

                          Comment

                          • HJP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1282
                            • Helsinki

                            #28
                            Ovatkos kaikki saaneet tämän toimimaan noilla neuvoilla mitä tossa linkissä kerrottiin?

                            Itse tein useasti juuri niin, kuin ohjeissa sanottiin, eli

                            1) Virrat 2 asentoon, eli se missä syttyy esim. abs-valo yms
                            2) Pin 7 -> Maa 3-11 sek riippuen kumpaa yritin nollata
                            3) Johto irti, ja liittimen kansi kiinni
                            4) Virrat pois
                            5) Virrat päälle ja tarkistus -> ei mitään.

                            Olisi ihan kiva saada nollattua kun huollot on juuri tehty, jos ei ala vörkkiä niin täytynee essolla käydä nollaamassa.

                            Comment

                            • Jaksu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 753
                              • Kempele

                              #29
                              Originally posted by HJP
                              Ovatkos kaikki saaneet tämän toimimaan noilla neuvoilla mitä tossa linkissä kerrottiin?

                              Itse tein useasti juuri niin, kuin ohjeissa sanottiin, eli

                              1) Virrat 2 asentoon, eli se missä syttyy esim. abs-valo yms
                              2) Pin 7 -> Maa 3-11 sek riippuen kumpaa yritin nollata
                              3) Johto irti, ja liittimen kansi kiinni
                              4) Virrat pois
                              5) Virrat päälle ja tarkistus -> ei mitään.

                              Olisi ihan kiva saada nollattua kun huollot on juuri tehty, jos ei ala vörkkiä niin täytynee essolla käydä nollaamassa.
                              Lueskelin tämän threadin aiemmat postaukset ja jäi sellainen kuva, että M50 motissa nollaus tapahtuu kytkemällä navat 7 ja 19 yhteen. Hjummarsinko nyt oikein???
                              xdrive

                              Comment

                              • HJP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1282
                                • Helsinki

                                #30
                                Niin, mutta Pin 19 = Maa, eli sen pitäisi käytännössä olla sama maadoittaako sen siihen vai johonkin muuhun maakohtaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎