Ei mulla ainakaan tarvii mitää aikaa ottaa... 7 pinnin vaan maadotin koneen kylkeen ja sit virrat päälle niin kauaks aikaa että kaikki vihreät ledit syttyy...
Kuuluuko noiden vihreiden ledien tosiaan palaa jatkuvasti?
Itse resetoin omasta autostani nuo valot eilen ja aamulla kun lähdin liikkeelle, niin nuo vihreät paloivat kaikki, mutta vain muutaman minuutin ja sen jälkeen sammuivat kaikki. Tuo jotenkin vaikuttaisi järkevältä toiminnalta. Tosin kun kävin matkan varrella kaupassa ja starttasin uudestaan, niin nuo vihreät syttyivät eivätkä sammuneet enää loppumatkan aikana.
Varmaan sopivan sivistynyttä laittaa tän saman topikin alle sama ainainen jankutus.
Elikkä huoltovalon nollaus, tarkemmin 'Oil Service'. Keltainen & punainen valo palaa, ja mallihan on e28 vm.-87 518i. ( Mikäli tällä tiedolla merkitystä )
Mitkä pinnit yhdistetään vai yhdistetäänkö? Ja mistä näen mikä pinni on mikäkin eli löytyiskö netistä kivaa kuvaa tai vastaavaa? Yritin kiihkeästi googlettakkin vaan ei aina onnaa. Searchikaan ei toiminut jostain kumman syystä.
Soittelin paikalliseen Bmw liikkeeseen ja siellä ottasivat 8€ tästä operaatiosta jos käväisisin siellä ,mutta muutin mieleni kun kerroin puhelimeen vastanneelle isännälle mikä on auton malli ja vm.
Kuulosti närkästyneeltä.
Ei paha tuo hinta sinällään, voisi kuvitella olevan enemmänkin, mutta tän kaverin suhtautuminen asiaan oli jotenkin.. hmm vittuuntunut
Varmaan sopivan sivistynyttä laittaa tän saman topikin alle sama ainainen jankutus.
Elikkä huoltovalon nollaus, tarkemmin 'Oil Service'. Keltainen & punainen valo palaa, ja mallihan on e28 vm.-87 518i. ( Mikäli tällä tiedolla merkitystä )
Mitkä pinnit yhdistetään vai yhdistetäänkö? Ja mistä näen mikä pinni on mikäkin eli löytyiskö netistä kivaa kuvaa tai vastaavaa? Yritin kiihkeästi googlettakkin vaan ei aina onnaa. Searchikaan ei toiminut jostain kumman syystä.
Soittelin paikalliseen Bmw liikkeeseen ja siellä ottasivat 8€ tästä operaatiosta jos käväisisin siellä ,mutta muutin mieleni kun kerroin puhelimeen vastanneelle isännälle mikä on auton malli ja vm.
Kuulosti närkästyneeltä.
Ei paha tuo hinta sinällään, voisi kuvitella olevan enemmänkin, mutta tän kaverin suhtautuminen asiaan oli jotenkin.. hmm vittuuntunut
Nämä tiedot löytyy sivulta 1. Samat tiedot pätee sekä E23:een, E24:een, E28:iin ja E30:een, ainakin näihin. Eli pinni 7 ja pinni 1 (maa pinni vanhemmassa "huoltoliittimessä", ruskea piuha on BMW:ssä aina maa) yhteen. Tai pinni 7 maadoitetaan suoraan runkoon. Sitten virrat päälle. N. 3 sekunnissa pitäisi resetoitua "oil service" valo ja n. 10 sekunnissa "inspection" valo.
Henskin antamassa linkistä löytyy aiheesta kaikki tarvitsemasi tieto, kuvia myöten.
Nämä tiedot löytyy sivulta 1. Samat tiedot pätee sekä E23:een, E24:een, E28:iin ja E30:een, ainakin näihin. Eli pinni 7 ja pinni 1 (maa pinni vanhemmassa "huoltoliittimessä", ruskea piuha on BMW:ssä aina maa) yhteen. Tai pinni 7 maadoitetaan suoraan runkoon. Sitten virrat päälle. N. 3 sekunnissa pitäisi resetoitua "oil service" valo ja n. 10 sekunnissa "inspection" valo.
Henskin antamassa linkistä löytyy aiheesta kaikki tarvitsemasi tieto, kuvia myöten.
Ovatkos kaikki saaneet tämän toimimaan noilla neuvoilla mitä tossa linkissä kerrottiin?
Itse tein useasti juuri niin, kuin ohjeissa sanottiin, eli
1) Virrat 2 asentoon, eli se missä syttyy esim. abs-valo yms
2) Pin 7 -> Maa 3-11 sek riippuen kumpaa yritin nollata
3) Johto irti, ja liittimen kansi kiinni
4) Virrat pois
5) Virrat päälle ja tarkistus -> ei mitään.
Olisi ihan kiva saada nollattua kun huollot on juuri tehty, jos ei ala vörkkiä niin täytynee essolla käydä nollaamassa.
Ovatkos kaikki saaneet tämän toimimaan noilla neuvoilla mitä tossa linkissä kerrottiin?
Itse tein useasti juuri niin, kuin ohjeissa sanottiin, eli
1) Virrat 2 asentoon, eli se missä syttyy esim. abs-valo yms
2) Pin 7 -> Maa 3-11 sek riippuen kumpaa yritin nollata
3) Johto irti, ja liittimen kansi kiinni
4) Virrat pois
5) Virrat päälle ja tarkistus -> ei mitään.
Olisi ihan kiva saada nollattua kun huollot on juuri tehty, jos ei ala vörkkiä niin täytynee essolla käydä nollaamassa.
Lueskelin tämän threadin aiemmat postaukset ja jäi sellainen kuva, että M50 motissa nollaus tapahtuu kytkemällä navat 7 ja 19 yhteen. Hjummarsinko nyt oikein???
Comment