Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasun tarttuva haju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ganes
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 189
    • Lounais-Suomi

    Pakokaasun tarttuva haju

    No niin! Eli ongelma ois tällainen tällä kertaa. Pakokaasut haisee todella kitkerälle ja tarttuu muutamissa sekunneissa haisemaan vaatteisiinki joka ketuttaa varsinki vaimoa. Auton sisään hajut eivät onneksi pääse. Auto ei syö öljyä kuin ehkä 0,5l/5000km, eikä hävitä jäähdytysnestettä juurikaan yhtään. Paisarissa ei näy veden seassa "öljyläiskiä", eikä öljykorkkiin tai sen ympäristöön ilmaannu mitään vaaleata mönjää viitaten vedenpääsystä öljytilaan. Eli voikos katti/katit tehdä semmosta jos ovat rikki, että pakokaasut haisee voimakkaalta? Tai sitte näitä happi tai mitälie tunnistimia kun en ite niistä tajua hittojakaan? Voisko jotkut sellaset olla finaalissa? Tai voisko jotkut tiivisteet falskata? En tiedä kun en paljoakaan autoista ymmärrä. Katsastusaika on vasta marraskuussa, jolloinka viimeistään selviää meneekö pakokaasutestistä läpi. Epäilen kyllä. Kiitän vastauksista ja toivon ettei autossani oo kansivikaa tai noita katteja paskana, koska ovat ilmeisen kalliita remontteja (äsken 3000e laatikkoremontin maksaneena) Ja autohan on tosiaanki monivikainen e38 740 vuodelta 1995.
    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Ganes View Post
    No niin! Eli ongelma ois tällainen tällä kertaa. Pakokaasut haisee todella kitkerälle ja tarttuu muutamissa sekunneissa haisemaan vaatteisiinki joka ketuttaa varsinki vaimoa. Auton sisään hajut eivät onneksi pääse. Auto ei syö öljyä kuin ehkä 0,5l/5000km, eikä hävitä jäähdytysnestettä juurikaan yhtään. Paisarissa ei näy veden seassa "öljyläiskiä", eikä öljykorkkiin tai sen ympäristöön ilmaannu mitään vaaleata mönjää viitaten vedenpääsystä öljytilaan. Eli voikos katti/katit tehdä semmosta jos ovat rikki, että pakokaasut haisee voimakkaalta? Tai sitte näitä happi tai mitälie tunnistimia kun en ite niistä tajua hittojakaan? Voisko jotkut sellaset olla finaalissa? Tai voisko jotkut tiivisteet falskata? En tiedä kun en paljoakaan autoista ymmärrä. Katsastusaika on vasta marraskuussa, jolloinka viimeistään selviää meneekö pakokaasutestistä läpi. Epäilen kyllä. Kiitän vastauksista ja toivon ettei autossani oo kansivikaa tai noita katteja paskana, koska ovat ilmeisen kalliita remontteja (äsken 3000e laatikkoremontin maksaneena) Ja autohan on tosiaanki monivikainen e38 740 vuodelta 1995.
    Pitäskö sen ruusuille tuoksua ? Ei vaan eipä nuo pakokaasut munkaan autossa mitenkään hyvän hajuisia ole, ja tarttuu kyllä heti vaatteisiin jos esim. auto käynnissä käy konttia kaivelemassa. Tosin on mulla aika herkkä nenäkin.

    EDIT: Sulla makaa joku kuollu siiseli siellä takavaimentimessa?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Ganes
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 189
      • Lounais-Suomi

      #3
      Joo eihän ne pakokaasut tietenkään koskaan hyvälle tuoksu, mutta tosiaan veemäistä ku ajan kotiin ja avaan autokatoksen oven niin jo tarttuu hajut vaatteisiin ja sitte haistaan ku mopoikäset kiimaset kollit. Kun aikasemmat autoni eivät kyllä tälleen oo kärynneet, mutta eipä mulla kyllä aikasemmin oo ollukkaa 8-koneista hörpöttäjää. Kaippa se voima sitte hönkii noin
      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Ainakin e46 325 compactin kaasut alkoivat haista melkoisen kitkerältä, ku katalysaattoreiden tilla laitettiin peltipakosarjat. Varovainen arvaus voisi siis mennä viallisten kattien suuntaan.

        Comment

        • Ganes
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 189
          • Lounais-Suomi

          #5
          No voi helvata jos on katit paskana! Oiskohan muuten kellään tietoo mistä tähän e38:n saa tarvikekatteja, niin siis jos ne nyt edes ovat rikki? Ja milläköhän hinnalla? Ei ainakaan motonetista eikä kl-varaosasta näköjään sellasia saa. Merkkiliikkeestä en sellasia todellakaan meinaa hommata, maksavat siellä varmaan enemmän ku mitä auton arvo on Mutta marraskuussa katsastuksessa sitte nähään meneekö läpi
          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Mikset kävisi jossain ottamassa päästöt niin voisi arvailla lisää? Ei montaa kymppiä maksa päästömittaus.

            Comment

            • Ganes
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 189
              • Lounais-Suomi

              #7
              Joo puhut kyllä ihan asiaa ja ittekki oon miettiny että kävisin mittauttamassa arvot. Mutta ku tosiaan on tullu laitettua niin saamarin paljo rahaa parissa kuukaudessa tohon autoon niin aattelin vaan ihan kyselemällä lähtee liikenteeseen. Nytki on narinhelat ja reaktiotangot tilauksessa. Pistetään ensin ajettavuus kuntoon ja sit vasta kattelen päästöjä. Autellaan ilmaston lämpenemistä ku kelit meni näin koleeks
              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

              Comment

              • Kape30
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 509
                • Nokia

                #8
                Originally posted by zeneg View Post
                Mikset kävisi jossain ottamassa päästöt niin voisi arvailla lisää? Ei montaa kymppiä maksa päästömittaus.
                Eilen kävin omasta autosta ottamassa päästömittauksen ja 15e oli hintaa, joten ei suuri investointi.

                Olishan se muutenkin mukavampi tietää ajoissa, jos päästöissä jotain ongelmaa. Ei tarvi sitten hylätyn katsastuksen jälkeen kiireellä ruveta miettiin, että missä on vikaa.
                E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                E39 520d Touring -00 Sienarot II
                MB Sprinter
                Lynx Rave Re 600 -15
                Suzuki GSX-R1100 -95

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Ja voihan niitä katteja kolistella auton alla ite, ei maksa mitään. Jos kolisee niin vika on varma.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #10
                    ...............
                    Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:49.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Ganes View Post
                      No voi helvata jos on katit paskana! Oiskohan muuten kellään tietoo mistä tähän e38:n saa tarvikekatteja, niin siis jos ne nyt edes ovat rikki? Ja milläköhän hinnalla? Ei ainakaan motonetista eikä kl-varaosasta näköjään sellasia saa. Merkkiliikkeestä en sellasia todellakaan meinaa hommata, maksavat siellä varmaan enemmän ku mitä auton arvo on Mutta marraskuussa katsastuksessa sitte nähään meneekö läpi
                      Minulta kun hajosi katti niin vein auton bosch car serviceen ja he laittoivat siellä yleismallisen magnaflown(muistaakseni) katin. Operaatiolle tuli kaikkineen hintaa noin 230e, kun merkkiliike olisi pyytänyt pelkistä osista toista tonnia..

                      Comment

                      • Ganes
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 189
                        • Lounais-Suomi

                        #12
                        No joo. Yritän nyt sitte saada sen verran ens viikolla aikaseks, että kävisin mittauttamassa ne päästöarvot. Ja elokuussa meen lomalla käymään kotopuolessa jossa pääsen auton alle niitä katteja sitte kolistelemaan.
                        e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                        Comment

                        • Ganes
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 189
                          • Lounais-Suomi

                          #13
                          No kävin vihdoinki mittauttamassa päästöarvot kun leimaukseen on enää reilu kuukausi aikaa. Ja tässä tuloksia:
                          tyhjäkäynti:co=1.04, co2=13.5, afr=15.72, hc=257, o2=2.2, lambda=1.070
                          ja 2000rpm:co=0.77, co2=14.5, afr=15.14, hc=70, o2=1.2, lambda=1.032
                          Elikkä toi co sekä lambda-arvot nyt ainaski ovat perseellään ja pajanpitäjällä sattui olemaan yleismallinen lambda-anturi jonka vaihtoi toiseen kattiin eikä arvot siitä miksikään muuttuneet. Ja sit vaihdettiin saman tien vielä tulpat eikä niidenkään vaihdolla juurikaan merkitystä ollut. Ihmeelliseltä tuntuu, että molemmista kateista antaa lähes samat arvot. Oisko sit mahdollista, että molemmat katit ois paskana. Mitään ihmeellistä kolinaa ei niistä kuulunu ku vähä niitä heiluteltiin. Eikä huomattu mitään vuotojakaan putkistossa. Ens viikolla tälle pajanpitäjälle tulee sellanen laite jolla pystyy noita vikakoodeja yms. lukemaan. Joten sittenpä selviää, että pitääkö alkaa jostaki noita katteja hommailemaan vai onko sitte moottoripuolella jotaki häikkää. Pitää kyllä rehellisesti sanoa, että on tää kyllä elämäni surkein auto ostos, rahaa tähän on reilussa puolessa vuodessa palanu noin 5000e. Että silleen
                          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                          Comment

                          • Ravermeister
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1508
                            • Melkeen Turkkuses

                            #14
                            Ilmamassamittari jos on paskana niin heittää varaohjelmalle ja sitten on päästöt pielessä. Tuntuu aika herkästi hajoavan näista veekaseista...

                            Sen pystys mittaamaan yleismittarilla moottorinohjausboksin johdoista mutta ei ole nyt autodataa hollilla kun en ole töissä niin ei muistu mieleen mitkä pinnit piti olla.
                            Joku muu voisi muistaa suorilta?
                            -Turku Connection-
                            HDJ80 4.2TD
                            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Originally posted by Ganes View Post
                              No kävin vihdoinki mittauttamassa päästöarvot kun leimaukseen on enää reilu kuukausi aikaa. Ja tässä tuloksia:
                              tyhjäkäynti:co=1.04, co2=13.5, afr=15.72, hc=257, o2=2.2, lambda=1.070
                              ja 2000rpm:co=0.77, co2=14.5, afr=15.14, hc=70, o2=1.2, lambda=1.032
                              Elikkä toi co sekä lambda-arvot nyt ainaski ovat perseellään ja pajanpitäjällä sattui olemaan yleismallinen lambda-anturi jonka vaihtoi toiseen kattiin eikä arvot siitä miksikään muuttuneet. Ja sit vaihdettiin saman tien vielä tulpat eikä niidenkään vaihdolla juurikaan merkitystä ollut. Ihmeelliseltä tuntuu, että molemmista kateista antaa lähes samat arvot. Oisko sit mahdollista, että molemmat katit ois paskana. Mitään ihmeellistä kolinaa ei niistä kuulunu ku vähä niitä heiluteltiin. Eikä huomattu mitään vuotojakaan putkistossa. Ens viikolla tälle pajanpitäjälle tulee sellanen laite jolla pystyy noita vikakoodeja yms. lukemaan. Joten sittenpä selviää, että pitääkö alkaa jostaki noita katteja hommailemaan vai onko sitte moottoripuolella jotaki häikkää. Pitää kyllä rehellisesti sanoa, että on tää kyllä elämäni surkein auto ostos, rahaa tähän on reilussa puolessa vuodessa palanu noin 5000e. Että silleen
                              Sen verran kovat noi CO-arvot, että kunnossaoleva M60 ei noin korkeita anna edes ilman katteja. Veikkaan kanssa jotain ilmavuotoa, imm-vikaa tai jotain lämpöanturihäiriötä. Aika runsaasti oot saanu rahaa kulumaan tuohon vekottimeen, melko kunnioitettavaa jopa moinen uhrautuminen. Ite voisin kyseisen summan juuri ja juuri maksaa koko autosta, jos vikoja ei pahemmin olis.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎