No niin! Eli ongelma ois tällainen tällä kertaa. Pakokaasut haisee todella kitkerälle ja tarttuu muutamissa sekunneissa haisemaan vaatteisiinki joka ketuttaa varsinki vaimoa. Auton sisään hajut eivät onneksi pääse. Auto ei syö öljyä kuin ehkä 0,5l/5000km, eikä hävitä jäähdytysnestettä juurikaan yhtään. Paisarissa ei näy veden seassa "öljyläiskiä", eikä öljykorkkiin tai sen ympäristöön ilmaannu mitään vaaleata mönjää viitaten vedenpääsystä öljytilaan. Eli voikos katti/katit tehdä semmosta jos ovat rikki, että pakokaasut haisee voimakkaalta? Tai sitte näitä happi tai mitälie tunnistimia kun en ite niistä tajua hittojakaan? Voisko jotkut sellaset olla finaalissa? Tai voisko jotkut tiivisteet falskata? En tiedä kun en paljoakaan autoista ymmärrä. Katsastusaika on vasta marraskuussa, jolloinka viimeistään selviää meneekö pakokaasutestistä läpi. Epäilen kyllä. Kiitän vastauksista ja toivon ettei autossani oo kansivikaa tai noita katteja paskana, koska ovat ilmeisen kalliita remontteja (äsken 3000e laatikkoremontin maksaneena) Ja autohan on tosiaanki monivikainen e38 740 vuodelta 1995.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasun tarttuva haju
Collapse
X
-
Originally posted by Ganes View PostNo niin! Eli ongelma ois tällainen tällä kertaa. Pakokaasut haisee todella kitkerälle ja tarttuu muutamissa sekunneissa haisemaan vaatteisiinki joka ketuttaa varsinki vaimoa. Auton sisään hajut eivät onneksi pääse. Auto ei syö öljyä kuin ehkä 0,5l/5000km, eikä hävitä jäähdytysnestettä juurikaan yhtään. Paisarissa ei näy veden seassa "öljyläiskiä", eikä öljykorkkiin tai sen ympäristöön ilmaannu mitään vaaleata mönjää viitaten vedenpääsystä öljytilaan. Eli voikos katti/katit tehdä semmosta jos ovat rikki, että pakokaasut haisee voimakkaalta? Tai sitte näitä happi tai mitälie tunnistimia kun en ite niistä tajua hittojakaan? Voisko jotkut sellaset olla finaalissa? Tai voisko jotkut tiivisteet falskata? En tiedä kun en paljoakaan autoista ymmärrä. Katsastusaika on vasta marraskuussa, jolloinka viimeistään selviää meneekö pakokaasutestistä läpi. Epäilen kyllä. Kiitän vastauksista ja toivon ettei autossani oo kansivikaa tai noita katteja paskana, koska ovat ilmeisen kalliita remontteja (äsken 3000e laatikkoremontin maksaneena) Ja autohan on tosiaanki monivikainen e38 740 vuodelta 1995.
EDIT: Sulla makaa joku kuollu siiseli siellä takavaimentimessa?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Joo eihän ne pakokaasut tietenkään koskaan hyvälle tuoksu, mutta tosiaan veemäistä ku ajan kotiin ja avaan autokatoksen oven niin jo tarttuu hajut vaatteisiin ja sitte haistaan ku mopoikäset kiimaset kollit. Kun aikasemmat autoni eivät kyllä tälleen oo kärynneet, mutta eipä mulla kyllä aikasemmin oo ollukkaa 8-koneista hörpöttäjää. Kaippa se voima sitte hönkii noine39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
No voi helvata jos on katit paskana! Oiskohan muuten kellään tietoo mistä tähän e38:n saa tarvikekatteja, niin siis jos ne nyt edes ovat rikki? Ja milläköhän hinnalla? Ei ainakaan motonetista eikä kl-varaosasta näköjään sellasia saa. Merkkiliikkeestä en sellasia todellakaan meinaa hommata, maksavat siellä varmaan enemmän ku mitä auton arvo on Mutta marraskuussa katsastuksessa sitte nähään meneekö läpie39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Joo puhut kyllä ihan asiaa ja ittekki oon miettiny että kävisin mittauttamassa arvot. Mutta ku tosiaan on tullu laitettua niin saamarin paljo rahaa parissa kuukaudessa tohon autoon niin aattelin vaan ihan kyselemällä lähtee liikenteeseen. Nytki on narinhelat ja reaktiotangot tilauksessa. Pistetään ensin ajettavuus kuntoon ja sit vasta kattelen päästöjä. Autellaan ilmaston lämpenemistä ku kelit meni näin koleekse39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Originally posted by zeneg View PostMikset kävisi jossain ottamassa päästöt niin voisi arvailla lisää? Ei montaa kymppiä maksa päästömittaus.
Olishan se muutenkin mukavampi tietää ajoissa, jos päästöissä jotain ongelmaa. Ei tarvi sitten hylätyn katsastuksen jälkeen kiireellä ruveta miettiin, että missä on vikaa.E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View PostNo voi helvata jos on katit paskana! Oiskohan muuten kellään tietoo mistä tähän e38:n saa tarvikekatteja, niin siis jos ne nyt edes ovat rikki? Ja milläköhän hinnalla? Ei ainakaan motonetista eikä kl-varaosasta näköjään sellasia saa. Merkkiliikkeestä en sellasia todellakaan meinaa hommata, maksavat siellä varmaan enemmän ku mitä auton arvo on Mutta marraskuussa katsastuksessa sitte nähään meneekö läpi
Comment
-
-
No kävin vihdoinki mittauttamassa päästöarvot kun leimaukseen on enää reilu kuukausi aikaa. Ja tässä tuloksia:
tyhjäkäynti:co=1.04, co2=13.5, afr=15.72, hc=257, o2=2.2, lambda=1.070
ja 2000rpm:co=0.77, co2=14.5, afr=15.14, hc=70, o2=1.2, lambda=1.032
Elikkä toi co sekä lambda-arvot nyt ainaski ovat perseellään ja pajanpitäjällä sattui olemaan yleismallinen lambda-anturi jonka vaihtoi toiseen kattiin eikä arvot siitä miksikään muuttuneet. Ja sit vaihdettiin saman tien vielä tulpat eikä niidenkään vaihdolla juurikaan merkitystä ollut. Ihmeelliseltä tuntuu, että molemmista kateista antaa lähes samat arvot. Oisko sit mahdollista, että molemmat katit ois paskana. Mitään ihmeellistä kolinaa ei niistä kuulunu ku vähä niitä heiluteltiin. Eikä huomattu mitään vuotojakaan putkistossa. Ens viikolla tälle pajanpitäjälle tulee sellanen laite jolla pystyy noita vikakoodeja yms. lukemaan. Joten sittenpä selviää, että pitääkö alkaa jostaki noita katteja hommailemaan vai onko sitte moottoripuolella jotaki häikkää. Pitää kyllä rehellisesti sanoa, että on tää kyllä elämäni surkein auto ostos, rahaa tähän on reilussa puolessa vuodessa palanu noin 5000e. Että silleene39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Ilmamassamittari jos on paskana niin heittää varaohjelmalle ja sitten on päästöt pielessä. Tuntuu aika herkästi hajoavan näista veekaseista...
Sen pystys mittaamaan yleismittarilla moottorinohjausboksin johdoista mutta ei ole nyt autodataa hollilla kun en ole töissä niin ei muistu mieleen mitkä pinnit piti olla.
Joku muu voisi muistaa suorilta?-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View PostNo kävin vihdoinki mittauttamassa päästöarvot kun leimaukseen on enää reilu kuukausi aikaa. Ja tässä tuloksia:
tyhjäkäynti:co=1.04, co2=13.5, afr=15.72, hc=257, o2=2.2, lambda=1.070
ja 2000rpm:co=0.77, co2=14.5, afr=15.14, hc=70, o2=1.2, lambda=1.032
Elikkä toi co sekä lambda-arvot nyt ainaski ovat perseellään ja pajanpitäjällä sattui olemaan yleismallinen lambda-anturi jonka vaihtoi toiseen kattiin eikä arvot siitä miksikään muuttuneet. Ja sit vaihdettiin saman tien vielä tulpat eikä niidenkään vaihdolla juurikaan merkitystä ollut. Ihmeelliseltä tuntuu, että molemmista kateista antaa lähes samat arvot. Oisko sit mahdollista, että molemmat katit ois paskana. Mitään ihmeellistä kolinaa ei niistä kuulunu ku vähä niitä heiluteltiin. Eikä huomattu mitään vuotojakaan putkistossa. Ens viikolla tälle pajanpitäjälle tulee sellanen laite jolla pystyy noita vikakoodeja yms. lukemaan. Joten sittenpä selviää, että pitääkö alkaa jostaki noita katteja hommailemaan vai onko sitte moottoripuolella jotaki häikkää. Pitää kyllä rehellisesti sanoa, että on tää kyllä elämäni surkein auto ostos, rahaa tähän on reilussa puolessa vuodessa palanu noin 5000e. Että silleensigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment