Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds lastu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpelä
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 50
    • Vantaa -Finland

    #31
    Originally posted by elreino View Post
    lastujen päällä on hopeinen lappu jossa on numero sarja
    hyvällä tuurilla voi olla vaihto pohjat ettei tarvi tinata silloin lastujen päällä on valkoiset pidikkeet mutta todella harvinaista e39 mallissa
    e34 tds mallit on vaihto pohjalla
    vakio nestepään kanssa ei tarvi turpo muutoksia
    Noniin nyt tuli boksi avattua ja kyllä siellä on 2 vaihdettavaa piiriä ja molemmissa lukee toi 0 281 001 373 ja sen lisäksi toisessa on nro: 1 037 355 075 ja toisessa nro: 1 037 355 076

    Toi aikaisemmin mainittu savutus on muuten syystä tai toisesta vähentynyt huomattavasti. :/
    UZS190 Lexus GS430 - käyttis
    MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

    Comment

    • fenkka
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 10
      • kempele

      #32
      itsellä oma tekoinen lastu kahdella potentiometrillä ja on/off kytkimellä.
      dynossa löyty 179Hv ja 460Nm 1.4 paineilla,joka todellakin maximi vakio puhaltimelle.vakio ahdot on 1.2bar. 100tkm ajanut lastulla eikä mitää ongelmaa,pumpunhan saa joka autosta paskaksi jos laittaa lastun päälle kun kaasu on pohjassa!
      tällä hetkellä pakosarja valmistuu pikkuhiljaa ja turbon ja coolerin pitäisi lähiaikoina saapua rapakon takaa.
      tarkoitus olisi penkittää ensin ilman 12mm nestepäätä että saadan mustaa valkoiselle 2mm vaikutuksesta,toki ensin tehdään kytkin päivitys.
      525 (pensalla pestään pensselit) e39

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by fenkka View Post
        itsellä oma tekoinen lastu kahdella potentiometrillä ja on/off kytkimellä.
        ...
        pumpunhan saa joka autosta paskaksi jos laittaa lastun päälle kun kaasu on pohjassa!
        Potikkaviritelmät ja oikeasti muutettu ohjelma (= ohjelmoitu lastu) on kyllä ihan eri juttuja, ei "lastua" vaan laiteta kesken ajon pois. Mikäs sitä pumppua sitten ohjaa?

        Toisekseen, mihin jälkimmäinen väite perustuu?
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Jaska T
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 215
          • Pyhäsalmi

          #34
          Originally posted by fenkka View Post
          itsellä oma tekoinen lastu kahdella potentiometrillä ja on/off kytkimellä.
          dynossa löyty 179Hv ja 460Nm 1.4 paineilla,joka todellakin maximi vakio puhaltimelle.vakio ahdot on 1.2bar. 100tkm ajanut lastulla eikä mitää ongelmaa,pumpunhan saa joka autosta paskaksi jos laittaa lastun päälle kun kaasu on pohjassa!
          tällä hetkellä pakosarja valmistuu pikkuhiljaa ja turbon ja coolerin pitäisi lähiaikoina saapua rapakon takaa.
          tarkoitus olisi penkittää ensin ilman 12mm nestepäätä että saadan mustaa valkoiselle 2mm vaikutuksesta,toki ensin tehdään kytkin päivitys.
          Ihan hyvinhän tuossa vakio turbossakin on varaa näemmä, itse kuvitellut ettei tuohon riittäis....

          Comment

          • muuris
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #35
            Se on eri juttu saada penkkilappuun lukemat x ja saada pitkäikäinen kone. Kyllähän tuollaisella voi lyhyitä vetoja ottaa mutta pakopaine/-lämpömittarin laittaminen keventäisi kummasti kaasujalkaa
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Jaska T
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 215
              • Pyhäsalmi

              #36
              Originally posted by muuris View Post
              Se on eri juttu saada penkkilappuun lukemat x ja saada pitkäikäinen kone. Kyllähän tuollaisella voi lyhyitä vetoja ottaa mutta pakopaine/-lämpömittarin laittaminen keventäisi kummasti kaasujalkaa
              Niin surullista mutta totta.

              Comment

              • fenkka
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 10
                • kempele

                #37
                Originally posted by muuris View Post
                Potikkaviritelmät ja oikeasti muutettu ohjelma (= ohjelmoitu lastu) on kyllä ihan eri juttuja, ei "lastua" vaan laiteta kesken ajon pois. Mikäs sitä pumppua sitten ohjaa?

                Toisekseen, mihin jälkimmäinen väite perustuu?
                tämä ns ``lastu`` jolla huijataan kaasu jalalta tulevia ohje arvoja ja ruuvia kääntämällä saadaan lisättyä pa:n syöttö enemmän kuin VAKIO turbo kerkeää tuottaa ilmaa ja päästää savua ulos. kun tämä viritelmä käännetään off asentoon auto kulkee vakio tehoilla.

                kun lähdetään kiihdyttämään vakiona ja sitten laitetaan tämä viritelmä päälle,joka itselläni sijaitsee vaihdekepin vieressä,antaa pumpulle suuren paine iskun joka hajoittaa 98%varmuudella jotain.hyvänä esimerkkinä tämä kaasupolkimen alle asennettava haistapaska nappi,joka aiheuttaa juuri tämän paine iskun.

                itse olen ajellut ongelmitta 100 000km tällä VIRITELMÄLLÄ:think
                Last edited by fenkka; 30-11-2009, 17:02.
                525 (pensalla pestään pensselit) e39

                Comment

                • fenkka
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 10
                  • kempele

                  #38
                  toki olen odotellut turbon tuomio päivää,mutta näillä näkymin tilalle kerkeää tulla uusi ennen ku akseli menee poikki tai siivet sulaa
                  525 (pensalla pestään pensselit) e39

                  Comment

                  • Jaska T
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 215
                    • Pyhäsalmi

                    #39
                    Originally posted by fenkka View Post
                    tämä ns ``lastu`` jolla huijataan kaasu jalalta tulevia ohje arvoja ja ruuvia kääntämällä saadaan lisättyä pa:n syöttö enemmän kuin VAKIO turbo kerkeää tuottaa ilmaa ja päästää savua ulos. kun tämä viritelmä käännetään off asentoon auto kulkee vakio tehoilla.

                    kun lähdetään kiihdyttämään vakiona ja sitten laitetaan tämä viritelmä päälle,joka itselläni sijaitsee vaihdekepin vieressä,antaa pumpulle suuren paine iskun joka hajoittaa 98%varmuudella jotain.hyvänä esimerkkinä tämä kaasupolkimen alle asennettava haistapaska nappi,joka aiheuttaa juuri tämän paine iskun.

                    itse olen ajellut ongelmitta 100 000km tällä VIRITELMÄLLÄ:think
                    Jo pilkuttelemaan ruvetaan, niin siinähän ei huijata kaasupolkimen tietoa, vaan määränsäätimen asentotietoa.

                    En henk.kohtaisesti allekirjoittais tuota väittämää pumpun hajoamisesta.

                    Originally posted by fenkka View Post
                    toki olen odotellut turbon tuomio päivää,mutta näillä näkymin tilalle kerkeää tulla uusi ennen ku akseli menee poikki tai siivet sulaa
                    Hyvin on sulla kansi kestäny pakopaineita/lämpöjä.

                    Comment

                    • fenkka
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 10
                      • kempele

                      #40
                      Originally posted by Jaska T View Post
                      Jo pilkuttelemaan ruvetaan, niin siinähän ei huijata kaasupolkimen tietoa, vaan määränsäätimen asentotietoa.

                      En henk.kohtaisesti allekirjoittais tuota väittämää pumpun hajoamisesta.



                      Hyvin on sulla kansi kestäny pakopaineita/lämpöjä.
                      no näinhän se on... olen jonkun kerran kuullut että isoilla pojilla olis tälläistä tapahtunu ja aika paljon ollut tekemisissä voimaacomin jätkien kans,sieltä suunnalta kuullut kans ja on varoiteltu.

                      puuta on saanut koputtaa ihan tosissaan ja ei se ajokaan aina pinta kaasulla lipumista ole.
                      525 (pensalla pestään pensselit) e39

                      Comment

                      • muuris
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Tartuin tuohon, kun sotketaan nyt kahta eri juttua, se lastutus -termi ja kaikenlaiset ECUn huijaamiset ei kuulu yhteen. GTi forumilla varmaan kaasareihinkin laittavat lastuja..

                        Tuo paineisku-juttu on kyllä aivan huuhaata. Tuon huijauksen päälle laitto äkisti ei aiheuta kuitenkaan yhtä nopeaa liikettä määränsäätimessä, ja vaikka aiheuttas, niin mitäs sitten? Mekaaninen pumppukaan ole moksiskaan, vaikka LDA puuttuisi kokonaan, syöttöruuvi pohjassa ja kaasua pumpattas huolella.
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • Jake87
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 45

                          #42
                          Moro!

                          En nyt ole saanut haullakaan selkeetä vastausta siihen että löytyykö tollaseen vm98 e39 525tds teholastua keneltäkään edullisesti?

                          Itellä on noita lastuja neljä kappaletta ja tuntuu että yksikään ei oikein miellytä.
                          Kyseiset lastut tulleet auton mukana ja ilmeisesti Viron poijjaat on niitä sielläpäin maailmaa ohjelmoineet....

                          Comment

                          • ongelmalapsi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1062
                            • Hämeenlinna

                            #43
                            riippuu hiukan siitä minkä lasket edulliseksi, ja millaista haet jos 4:stä oot jo palannut takasin vakioon.
                            'itkä oireet noilla mielestäsi on?
                            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                            GMC Topkick C6500 rollback -95
                            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                            E46 330xiA -02
                            Chrysler neon -99

                            Comment

                            • Jake87
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 45

                              #44
                              en oo huomannu oikeen mittään muutosta tehoissa, alavääntö jollain aivan hukassa, tehoissa ei juuri perstuntumalla eroa huomaa.... ei hajuakaan edes mitä noiden lastujen pitäs saada koneessa aikaan. siksi kyselisin jos jollain hyväksi havaittuja myynissä.

                              Comment

                              • ongelmalapsi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1062
                                • Hämeenlinna

                                #45
                                Ettei olisi tullut kasaa vakiolastuja matkaan?
                                Kyllä lastulla tuossa tds koneessa on ihan huomattava vaikutus, yleensä noilla saadaan se N~165-180hp/320-360Nm koneesta pihalle vakion ollessa se 143/260, joista osa jo karannut aidan vihreämmälle puolelle ruokailemaan.

                                Tosin kannattaa muistaa että vakioahtimella pakopaineet/pakolämmöt karkaa käsistä syöttöä/painetta lisätessä ja kannen halkeaminen saattaa olla odotettavissa.
                                Last edited by ongelmalapsi; 22-03-2011, 22:52.
                                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                                GMC Topkick C6500 rollback -95
                                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                                E46 330xiA -02
                                Chrysler neon -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎