Joo ja moottori on M40 ja tyhjäkäynnillä moottorin etupäästä kuuluu semmoista ulinaa. ulina ei ole täysin jatkuvaa mutta kumminkin säännöllistä. Ääni kuuluu kolmisen kertaa sekunnin aikana eli tiuhaan tahtiin. Ääni ei tule kiilahihnasta, laturista eikä vesipumpusta sillä käytin moottoria ilman hihnaa. Mitkä voisi olla mahdolliset äänen lähteet? jakopää (kaikki osat vaihdettu paitsi kiristin), Öljypumppu, virranjakaja? Ääntä ei enää kuule kun antaa hellästikin kaasua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ulinaa moottorista
Collapse
X
-
Re: Ulinaa moottorista
Originally posted by only BMWJoo ja moottori on M40 ja tyhjäkäynnillä moottorin etupäästä kuuluu semmoista ulinaa. ulina ei ole täysin jatkuvaa mutta kumminkin säännöllistä. Ääni kuuluu kolmisen kertaa sekunnin aikana eli tiuhaan tahtiin. Ääni ei tule kiilahihnasta, laturista eikä vesipumpusta sillä käytin moottoria ilman hihnaa. Mitkä voisi olla mahdolliset äänen lähteet? jakopää (kaikki osat vaihdettu paitsi kiristin), Öljypumppu, virranjakaja? Ääntä ei enää kuule kun antaa hellästikin kaasua.
Oliko molemmat hihnat irti kun kokeilit? jos nyt autossasi ohj.tehostin on
-
-
No ei ne ajoituksen sun muut sekaisin mene jos pelkän kiristimen vaihtaa.
Mutta taitaa siinä M40:ssä joutua irroittamaan hihnakopan sitä varten. Eli purkaa edesta kaikki mikä estää kopan poiston.
M30:ssä se on sika helppoa (onneksi), tarvitsee irroittaa van yksi mutteriplugi ja vetää hilut ulos. Ja uudet samaa kautta sisään. Ja purkaa ei tarvitse mitään siitä tieltä. Ja lisäksi siinä on ketju (onneksi).
t: Timo
Comment
-
-
Jakohihna vois pitää tollasta ääntä jos kiristetty liikaa... Sain ainakin M20 motin pitämään ulinaa kun kiristun vähän liikaa :oops:Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by only BMWTiukkasin hihnan ja laitoin romppeet kiinni. Avot, ujellus on hävinnyt, mutta äänestä päätellen hihna tuli liian tiukalle. No, tänä aamuna löysäsin vähän hihnaa ja taas sama ujeltaminen kuuluu kun ennenkin. Vittu, menee hermot.
Osaisko joku selittää miten tiukalla sen hihnan pitää olla?
osta uusi kiristinrulla ja hihna!
kiristät hihnan sille tiukkuudelle että se juuri ja juuri sormivoimin kääntyy 90 astetta ja se on siinä.
Comment
-
-
Henkivakuutus on ostettu, kaikki jakopään osat on uusia.
Hihna kääntyy juuri ja juuri sen 90 astetta.
Ongelmana on ettei hihna pysy ohjainrullien ja hihnapyörien takalaidassa. Hihna pyrkii liikkumaan eteenpäin ja rupeaa hankaamaan alempaan suojuksen kanteen. Kun hihnan painaa takalaitaansa asti niin se pysyy siellä vähän aikaa jolloin ulinaa ei kuulu, mutta pikkuhiljaa se valuu eteenpäin ja alkaa hankaamaan.
Comment
-
-
Vikaa ei tunnu löytyvän ja alkaa jännittää jakohihnan puolesta kun on jo 10 000km verran hangannut kanteensa. Joku puhui että, hihnapyörät olisi kuluneet mutta, ihan hyvältä ne näyttää. Viimeisestä hihnan vaihdosta on 20 000km ja ensimmäiset 10 000km pelasi ihan hyvin ennenkuin rupesi ujeltamaan.
Comment
-
-
Originally posted by reddewilJust, kiristä että voit taittaa 90 astetta, ja päks. Paljoko kansiremppa maksaa, mitä pitää vaihtaa?!?
NIIN monesti ollaan tästäki keskusteltu, että on lähes henkimaailman hommia ton M40-koneen hihnan kans räpellys, ja kireys, että itse en koskis tikullakaan.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Comment