Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulinaa moottorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • only BMW
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 67

    Ulinaa moottorista

    Joo ja moottori on M40 ja tyhjäkäynnillä moottorin etupäästä kuuluu semmoista ulinaa. ulina ei ole täysin jatkuvaa mutta kumminkin säännöllistä. Ääni kuuluu kolmisen kertaa sekunnin aikana eli tiuhaan tahtiin. Ääni ei tule kiilahihnasta, laturista eikä vesipumpusta sillä käytin moottoria ilman hihnaa. Mitkä voisi olla mahdolliset äänen lähteet? jakopää (kaikki osat vaihdettu paitsi kiristin), Öljypumppu, virranjakaja? Ääntä ei enää kuule kun antaa hellästikin kaasua.
  • CAN U C IT?
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 149
    • Kempele

    #2
    Re: Ulinaa moottorista

    Originally posted by only BMW
    Joo ja moottori on M40 ja tyhjäkäynnillä moottorin etupäästä kuuluu semmoista ulinaa. ulina ei ole täysin jatkuvaa mutta kumminkin säännöllistä. Ääni kuuluu kolmisen kertaa sekunnin aikana eli tiuhaan tahtiin. Ääni ei tule kiilahihnasta, laturista eikä vesipumpusta sillä käytin moottoria ilman hihnaa. Mitkä voisi olla mahdolliset äänen lähteet? jakopää (kaikki osat vaihdettu paitsi kiristin), Öljypumppu, virranjakaja? Ääntä ei enää kuule kun antaa hellästikin kaasua.
    Miten olisi se kiristin? :lol:
    Oliko molemmat hihnat irti kun kokeilit? jos nyt autossasi ohj.tehostin on

    Comment

    • only BMW
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 67

      #3
      Kuinkas työläs operaatio kiristimen vaihto on? Meneekö ajoitus sekaisin jos vaihtaa pelkän kiristimen?

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        No ei ne ajoituksen sun muut sekaisin mene jos pelkän kiristimen vaihtaa.

        Mutta taitaa siinä M40:ssä joutua irroittamaan hihnakopan sitä varten. Eli purkaa edesta kaikki mikä estää kopan poiston.

        M30:ssä se on sika helppoa (onneksi), tarvitsee irroittaa van yksi mutteriplugi ja vetää hilut ulos. Ja uudet samaa kautta sisään. Ja purkaa ei tarvitse mitään siitä tieltä. Ja lisäksi siinä on ketju (onneksi).

        t: Timo

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Jakohihna vois pitää tollasta ääntä jos kiristetty liikaa... Sain ainakin M20 motin pitämään ulinaa kun kiristun vähän liikaa :oops:
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • only BMW
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 67

            #6
            Nyt on purettu kaikki hilut hihna kopan edestä ja hihna koppa on irti. On sen verran hommaa tuossa että olisiko vesipumppu hyvä vaihtaa samalla, kun ei ole mitään hajua sen kunnosta? Kun vesipumpun akselia heiluttaa niin tuntuu pieni välys.

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              mulla kuuluu kanssa tasaista ujellusta moottorista mutta se tulee remmiahtimesta :lol:

              Comment

              • m-power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 731
                • TAMPERE

                #8
                Originally posted by larmatin
                mulla kuuluu kanssa tasaista ujellusta moottorista mutta se tulee remmiahtimesta :lol:
                kiva masentaa... mitä kustanti paketti..??
                sitä saa mitä tilaa

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                R.I.P. 327i
                R.I.P. 535i
                audi a6 2.7 t

                Comment

                • only BMW
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 67

                  #9
                  Jakohihna olikin löysällä ja hihna hankasi alempaan kanteen. Tästä ilmeisesti johtui ulina. Kiristimessä ei ollut mitään vikaa.

                  Comment

                  • only BMW
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 67

                    #10
                    Tiukkasin hihnan ja laitoin romppeet kiinni. Avot, ujellus on hävinnyt, mutta äänestä päätellen hihna tuli liian tiukalle. No, tänä aamuna löysäsin vähän hihnaa ja taas sama ujeltaminen kuuluu kun ennenkin. Vittu, menee hermot.

                    Osaisko joku selittää miten tiukalla sen hihnan pitää olla?

                    Comment

                    • nemesis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 617
                      • kymenlaakso

                      #11
                      Originally posted by only BMW
                      Tiukkasin hihnan ja laitoin romppeet kiinni. Avot, ujellus on hävinnyt, mutta äänestä päätellen hihna tuli liian tiukalle. No, tänä aamuna löysäsin vähän hihnaa ja taas sama ujeltaminen kuuluu kun ennenkin. Vittu, menee hermot.

                      Osaisko joku selittää miten tiukalla sen hihnan pitää olla?
                      myydään halpahenkivakuutuus :

                      osta uusi kiristinrulla ja hihna!

                      kiristät hihnan sille tiukkuudelle että se juuri ja juuri sormivoimin kääntyy 90 astetta ja se on siinä.
                      E30 kesä-autona

                      Comment

                      • only BMW
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 67

                        #12
                        Henkivakuutus on ostettu, kaikki jakopään osat on uusia.

                        Hihna kääntyy juuri ja juuri sen 90 astetta.

                        Ongelmana on ettei hihna pysy ohjainrullien ja hihnapyörien takalaidassa. Hihna pyrkii liikkumaan eteenpäin ja rupeaa hankaamaan alempaan suojuksen kanteen. Kun hihnan painaa takalaitaansa asti niin se pysyy siellä vähän aikaa jolloin ulinaa ei kuulu, mutta pikkuhiljaa se valuu eteenpäin ja alkaa hankaamaan.

                        Comment

                        • only BMW
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 67

                          #13
                          Vikaa ei tunnu löytyvän ja alkaa jännittää jakohihnan puolesta kun on jo 10 000km verran hangannut kanteensa. Joku puhui että, hihnapyörät olisi kuluneet mutta, ihan hyvältä ne näyttää. Viimeisestä hihnan vaihdosta on 20 000km ja ensimmäiset 10 000km pelasi ihan hyvin ennenkuin rupesi ujeltamaan.

                          Comment

                          • reddewil
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 3015
                            • West Coast

                            #14
                            Just, kiristä että voit taittaa 90 astetta, ja päks. Paljoko kansiremppa maksaa, mitä pitää vaihtaa?!?
                            NIIN monesti ollaan tästäki keskusteltu, että on lähes henkimaailman hommia ton M40-koneen hihnan kans räpellys, ja kireys, että itse en koskis tikullakaan.
                            sörtsi:


                            :juo
                            ...

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #15
                              Originally posted by reddewil
                              Just, kiristä että voit taittaa 90 astetta, ja päks. Paljoko kansiremppa maksaa, mitä pitää vaihtaa?!?
                              NIIN monesti ollaan tästäki keskusteltu, että on lähes henkimaailman hommia ton M40-koneen hihnan kans räpellys, ja kireys, että itse en koskis tikullakaan.
                              No ei se nyt sen ihmeellisempää ole, kuin muihinkaan moottoreihin. Noin olen tähän asti hihnan vaihtanut, eikä ole vielä koskaan katkennut... :roll:

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎