Ottakaa kummiskin huomioon se, että imu imee läpän akselin toista puolta auki päin ja toista puolta kiinni päin. Eli käytännössä luulisin osakaasulla voimien summan olevan nolla, eli imu ei käännä läppää mihinkään suuntaan.:think Ainoa asia, mikä enää tulee mieleen, on vivuston nyrjähtäminen "kuolleeseen kulmaan", jos se ylipäätään on mahdollista. Eli kaasu siis kääntyisi liikaa auki.
m3 kaasu hirttää. läppärungon purkajia?
Collapse
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
Kannattaa tilata imusarjan tiivisteet ennen ku purat. Ei oo enää "o-renkaat" kun irrotat
Jos muistan oikein, niin läppä kääntyy kohti imusarjaa. Ei silloin oikein imu voimat vastaavat jaksa vetää läppää auki.
Olisko jotain jankkia läppäkanavan seinämällä, että jumittas?
Sähkösestihän tota kaasua ei onneksi ohjata ämmässä mitenkään
15min ja sittenpä pääset käsiksi läppärunkoon. Purku vaiheet: Ilmanputsari-> kumi imukaula ->alipaine/huotus letkut 3kpl(yksi ylhäällä 2alhaalla+ sähköjohto -> imukotelo 12 mutteria läppärungosta ja kaksi kotelon alta ja täts it.
WD40 oon suihkutellu noihin osiin mitä pellin alta löytyy ja hyvin pelaa!Last edited by Harrison; 16-09-2009, 23:23.Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
WTF...Originally posted by O-Peksi View PostOttakaa kummiskin huomioon se, että imu imee läpän akselin toista puolta auki päin ja toista puolta kiinni päin. Eli käytännössä luulisin osakaasulla voimien summan olevan nolla, eli imu ei käännä läppää mihinkään suuntaan.:think Ainoa asia, mikä enää tulee mieleen, on vivuston nyrjähtäminen "kuolleeseen kulmaan", jos se ylipäätään on mahdollista. Eli kaasu siis kääntyisi liikaa auki.
Eikai sitä nyt kukaan ajatellut että sitä akselia joku imu ulospäin vetää
...Mörökölli sen pointin jo tajusikin.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
Joo, paitsi, että Mörökölli puhuu luistikaasarista, jonka jumiutumisongelmia ei voi millään muotoa verrata tähän... Sama, kun vertaat giljotiiniläppärunkoja ja "normaalilla" läpällä olevia läppärunkoja.Originally posted by Jürgen_ View PostWTF...
Eikai sitä nyt kukaan ajatellut että sitä akselia joku imu ulospäin vetää
...Mörökölli sen pointin jo tajusikin.
Luin vielä tuon siun tekstin uusiks, enkä edelleenkään ymmärrä, mihin läppä vois ottaa kiinni. Käytännössä läppäakseleissa pitäis siun teorian mukaan olla ainakin milli välystä, että se mihinkään jumittaisi, ja tuota pidän suht epätodennäköisenä.:thinkReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
No oothan nyt varmistanu, että kaasupolkimen alla rajoitinpultti on sopivalla etäisyydellä, ja kaasuvivuston rajoitinpultti myös?Originally posted by jarci View Postjoo ei oo ongelmat poistunu.. lähes joka kerta..taitaakin joka kerta hirttää ku auto on käynnis ja vedättelee tuolla.. pumppaamalla häviää sitten..
auto parkissa ei ole mitään vikaa.. kaikki toimii oikein..ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
nämä ei liity mitenkään vikaan.. ja kaikki on kunnossa silti noilta osin.Originally posted by O-Peksi View PostNo oothan nyt varmistanu, että kaasupolkimen alla rajoitinpultti on sopivalla etäisyydellä, ja kaasuvivuston rajoitinpultti myös?
tulkaa joku kahtomaan ja ajamaan prkl
-eli jos menen tuonne suoralla kiihyttää ja polkasen kaasunpohjaan.. se hirttää.. vauhti kiihtyy..otan virrat pois .. auto hyytyy.. tässä vaiheessa en nykäise polkimeen, avaan konepellin..vivusto on jumittunut noin puoliväliin EIKä mene takaisin vääntämällä, (EI edes kovalla voimallakaan) "kaasu pois asentoon" vipua pitää pumpauttaa.. ja sit se palautuu normaalisti,.. ja sit sitä vivustoa runkuttamalla ilman käyntiä kaikki toimii oikein myös polkimesta. sitähän minä tässä ihmettelen..
ei riitä järki...autolla voi normaalisti kuitenkin ajella ku hillitysti käyttää sitä kaasua..<alle 3000rpm noin..
Last edited by jarci; 17-09-2009, 23:20.Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
lisään tähän vielä. kun läppiä on 6.
kahta läppää ohjaa aina yksi ja sama vivusto kerrallaan.. jostain kohtaa voisi olla poikki 2 läpän väliltä kulkeva akseli...
ei tarviis miettiä mut ens viikolla ajelen kotipaikalle talliin purkamaan tuon. kerrostalon pihaan en viitti kansiremonttia mennä tekemään ruuvimeisselin kans.Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
Muista uusia tiivisteet läppärunkojen ja kannen välistä. Ei tarvitse purkaa kahteen kertaan.Originally posted by jarci View Postlisään tähän vielä. kun läppiä on 6.
kahta läppää ohjaa aina yksi ja sama vivusto kerrallaan.. jostain kohtaa voisi olla poikki 2 läpän väliltä kulkeva akseli...
ei tarviis miettiä mut ens viikolla ajelen kotipaikalle talliin purkamaan tuon. kerrostalon pihaan en viitti kansiremonttia mennä tekemään ruuvimeisselin kans.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
Meikäläinen ei läppärungoista sen kummemmin mitään tiedä, mutta noiden sivuimujen kanssa kun on tullut vähän pelattua, niin kysynpä kuitenkin.. Eli onko kaasuvaijeri molemmista päistä kunnolla kiinni kiristimissä, eli pääseekö se vaijerin ympärillä oleva muovi liikkumaan vaijerin päällä? Itsellä hirtti kaasareissa vaijerin siten, että vaijerin suojamuovi pääsi nousemaan ylös ja jäi "reunan päälle" jolloin ei palauttanut kaasua ja läpät jäivät puoliksi auki. Eli sinun tapauksessa voisi olla, että vaijeri on venynyt ja päällä oleva muovi on löystynyt jolloin se voi hirttää esim. runkojen päästä kohdasta josta vaijeri on kiinni läppäakselissa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Tämän se tekisi myös kone sammutettuna, eikö ? Nythän ei ole ongelmia jos kaasua painaa kun kone ei käy.Originally posted by NokiLeka View PostMeikäläinen ei läppärungoista sen kummemmin mitään tiedä, mutta noiden sivuimujen kanssa kun on tullut vähän pelattua, niin kysynpä kuitenkin.. Eli onko kaasuvaijeri molemmista päistä kunnolla kiinni kiristimissä, eli pääseekö se vaijerin ympärillä oleva muovi liikkumaan vaijerin päällä? Itsellä hirtti kaasareissa vaijerin siten, että vaijerin suojamuovi pääsi nousemaan ylös ja jäi "reunan päälle" jolloin ei palauttanut kaasua ja läpät jäivät puoliksi auki. Eli sinun tapauksessa voisi olla, että vaijeri on venynyt ja päällä oleva muovi on löystynyt jolloin se voi hirttää esim. runkojen päästä kohdasta josta vaijeri on kiinni läppäakselissa.
Comment
-
jokainen voi unohtaa vaijerin ja ja polkimen..
jos pistän koneeen käyntiin ja käytän konehuoneen puolelta "käsikaasua" lirp... heh,, nii siltikin se hirttää! eli vaijerilla ei mitään väliä tässä asiassa.. mut jos koneen sammuttaa niin, vivusto ei hirtä.Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
Eikös se kannattaisi purkaa ja kattoa mikä siellä on vikana, eikä virtuaalikorjata foorumilla.. :think
Comment
Comment