Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei lähe käyntiin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toperi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 105

    #16
    Originally posted by Surina View Post
    Nokka-akselin tunnistin aiheuttaa ½ lämpimän koneen käynnistymättömyyttä.

    Lämmöt siinä sinisen ylärajalla, ei lähe vaikka kuinka tarttais. Puolen tunnin päästä taas lähtee käyntiin.

    tästä myös kokemuksia...tai siis vika oli liittimessä ei itse anturissa jonka kerkisin jo hätäpäissäni vaihtaakin. sitten vika tuli takaisin jolloin putsasin liittimet ja laitoin vanhan takaisin ja avot alkoi toimia. vanha tunnistin edelleen paikallaan ja on toiminut...(kop kkop)

    Comment

    • t0103138
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 45

      #17
      Eilen illalla jäi auto kioskin pihaan, hinaamalla kotiin. Polttoainepumppu penkin alla suriseen
      terveen tuntuisesti. Kun yrittää käynnistää niin pari kertaa yrittää lähteä käyntiin, mutta sitten ei kumminkaan lähde!

      Millä ohjelmalla saa luettua 330 XD 5/2001 vikakoodit, yritimme Pro Scanilla ja Digimotolla?
      Adapterina ELM327. Automaattisesti ei saanut yhteyttä, oisko kellään tietoa yhteyden arvoista jos ne asettaa käsin vai pitääkö olla joku muu ohjelma/adapteri että pääsee sisään tähän autoon?


      Mikko
      F31 320i xdrive -13
      E91 330 XD -06

      Ex.
      E46 330XD -01
      E46 325Xi -01
      E30 325 IX -91
      E36 320 -91
      E30 324 TD -88
      E30 324 D -86
      E30 323i -85
      E21 323i -79
      E21 320 -78
      E10 2002 -75

      Comment

      • elnabu1
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 71
        • vihti/huhmari

        #18
        Originally posted by t0103138 View Post
        Eilen illalla jäi auto kioskin pihaan, hinaamalla kotiin. Polttoainepumppu penkin alla suriseen
        terveen tuntuisesti. Kun yrittää käynnistää niin pari kertaa yrittää lähteä käyntiin, mutta sitten ei kumminkaan lähde!

        Millä ohjelmalla saa luettua 330 XD 5/2001 vikakoodit, yritimme Pro Scanilla ja Digimotolla?
        Adapterina ELM327. Automaattisesti ei saanut yhteyttä, oisko kellään tietoa yhteyden arvoista jos ne asettaa käsin vai pitääkö olla joku muu ohjelma/adapteri että pääsee sisään tähän autoon?


        Mikko
        toi mun auto on 330d vm 2003 ja siitä luettiin koodit autoboss 3000 mutta niitä ei kuulemma oo ihan joka paikassa...lohjalla siis tämä.tänäään kokeilin ajon jälkeen antaa koneen jäähtyä hetken noin 15 min,ja sitten kokeilin käyntiin...ei lähde.Annoin olla vielä 5 min ja laitoin "raakana"eli ilman hehkuttamista käyntiin ni lähti ihan hyvin:think en sit tiedä onko suuttimissa vikaa vaiko polttoaineen saannissa tai molemmissa.ja täytyy ne nokka-anturit putsata.kiitos näistä neuvoista kaikille.ilmottelen kun saan tehot takaisin ja tarttaamisen normaaliksi.niin ja sitä piti vielä kysyä että onko polttoaine linjassa sitä "takaiskuventtiiliä"paluulinjassa vai onko se rail pumpulla vai missä?? Ja oisko se mahdollisesti jäänyt auki tai jumittaa sillon tällön ja kierrättää kaiken tavaran takaisin tankiin eikä pumpulle??
        Last edited by elnabu1; 25-10-2009, 23:11.
        e46 330d touring

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9143
          • Oulu

          #19
          Sulla on ilmeisesti M57, eikä uudempi M57N kone?

          Nokka-akselin tunnistin ja joskus myös suutin tokenevat, kun niihin ruiskuttaa kylmäspraytä (ongelma lämpimänä käynnistyksessä).

          Suodattimelta korkeapainepumpulle menevässä PA-letkussa on haara, joka menee paluulinjaan. Tuossa haarassa on kuristin, joka näkyy oheisessa osakaaviossa osan nr. 15 "klunssina".
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • elnabu1
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 71
            • vihti/huhmari

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Sulla on ilmeisesti M57, eikä uudempi M57N kone?

            Nokka-akselin tunnistin ja joskus myös suutin tokenevat, kun niihin ruiskuttaa kylmäspraytä (ongelma lämpimänä käynnistyksessä).

            Suodattimelta korkeapainepumpulle menevässä PA-letkussa on haara, joka menee paluulinjaan. Tuossa haarassa on kuristin, joka näkyy oheisessa osakaaviossa osan nr. 15 "klunssina".
            jep M57 ja juu siinä on semmonen metalli holkin näköinen rinkula.Se on aika saatanan lujassa kiinni vaik ei sen luulis olevan,täytyy ottaa se irti ja tutkailla sitä.Voiko sen ottaa pois sieltä kokonaan vai??ja se tuskin maksaa montaa euroa.Mitenköhän noi liittimet kestää jos niitä putsaa jarrusprayllä,siis esim se nokan anturi??kiitos infosta!
            e46 330d touring

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              #21
              Originally posted by elnabu1 View Post
              jep M57 ja juu siinä on semmonen metalli holkin näköinen rinkula.Se on aika saatanan lujassa kiinni vaik ei sen luulis olevan,täytyy ottaa se irti ja tutkailla sitä.Voiko sen ottaa pois sieltä kokonaan vai??ja se tuskin maksaa montaa euroa.Mitenköhän noi liittimet kestää jos niitä putsaa jarrusprayllä,siis esim se nokan anturi??kiitos infosta!
              Eihän sitä kuristinta kärsi missään tapauksessa ottaa kokonaan pois....silloinhan sietä katoaa viimeisetkin paineet, kun löpö pääsee vapaasti virtaamaan suoraan paluulinjaan!
              Eli tuon kuristimen tarkoituksenahan on vastustaa virtausta, jolloin paine järjestelmässä nousee...
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • elnabu1
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 71
                • vihti/huhmari

                #22
                Originally posted by JTP View Post
                Eihän sitä kuristinta kärsi missään tapauksessa ottaa kokonaan pois....silloinhan sietä katoaa viimeisetkin paineet, kun löpö pääsee vapaasti virtaamaan suoraan paluulinjaan!
                Eli tuon kuristimen tarkoituksenahan on vastustaa virtausta, jolloin paine järjestelmässä nousee...
                juu niinhän se tekee kun oikein järjellä ajatteleevälil käyn vähä hitaalla
                e46 330d touring

                Comment

                • t0103138
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 45

                  #23
                  Niin, se terveesti käyvä pumppu olikin tankissa oleva, ääni kuului niin hyvin että luulin sitä
                  penkin alla olevaksi. Elikkä siirtopumppu penkin alla oli rikki.

                  Mikko
                  F31 320i xdrive -13
                  E91 330 XD -06

                  Ex.
                  E46 330XD -01
                  E46 325Xi -01
                  E30 325 IX -91
                  E36 320 -91
                  E30 324 TD -88
                  E30 324 D -86
                  E30 323i -85
                  E21 323i -79
                  E21 320 -78
                  E10 2002 -75

                  Comment

                  • VJL626
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 2
                    • e-p

                    #24
                    Joo täällä olisi myös käyntiin lähtemis ongelmia, auto 330d -02. Eli kone starttaa ihan normaalisti mutta ei lähde enää käymään.
                    Ennen tätä ongelmaa, normaalissa kiihdytyksessä n. 2500 kierroksen paikkeilla kone alkoi nykimään ja veto loppumaan. Kierrokset kuitenkin nousivat hiiiiitaasti ylös päin kun piti kaasua pohjassa. Paikallansa kierroksia otti vajaa 4000.
                    Mitä kannattaisi ensimmäisenä lähteä koittamaan? Vikakoodin lukuun ei mahdollisuutta ihan heti, niin se hankaloittaa tilannetta.

                    Comment

                    • seidltuning
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1941
                      • Vantaa

                      #25
                      kokeilkaas heiluttaa jakotukin päässä olevan paineensäätimen liitintä...
                      G30 530e Sedan
                      E30 325i Cabriolet

                      Comment

                      • VJL626
                        Newbiemmer
                        • Dec 2009
                        • 2
                        • e-p

                        #26
                        Noniin, auto seisoi yön pihalla ja lähti käymään. 10 km testilenkillä ei enää ilmaantunut 2500 kierroksen kohdilla nykimistä ja tuntui vetävän ihan suht normaalisti sinne 3900 rpm asti, jonka yli kierrokset ei vieläkään mene.
                        Tuota jakotukin päässä olevaa liitintä en ehtinyt vielä katsomaan mutta pitää viikonloppuna vilkaista.

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

                          #27
                          Originally posted by JTP View Post
                          Eihän sitä kuristinta kärsi missään tapauksessa ottaa kokonaan pois....silloinhan sietä katoaa viimeisetkin paineet, kun löpö pääsee vapaasti virtaamaan suoraan paluulinjaan!
                          Eli tuon kuristimen tarkoituksenahan on vastustaa virtausta, jolloin paine järjestelmässä nousee...
                          Siis puhutaanko nro-15 venttiilistä,mikä on mekaaninen venttiili,joka päästää läpi kun paine nousee liian korkeaksi.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • JTP
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 506
                            • Hpj

                            #28
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Siis puhutaanko nro-15 venttiilistä,mikä on mekaaninen venttiili,joka päästää läpi kun paine nousee liian korkeaksi.
                            Nimenomaan siitä!
                            En vaan ole koskaan tuollaista joutunut "fyysisesti" tutkimaan, että onko se toimintaperiaatteeltaan venttiili vai pelkkä kuristin...
                            e90 330i lci -09
                            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              #29
                              En itsekkään BMW:ssä ole sitä tutkinut...

                              Mutta periaate varmasti sama kuin muissakin vehkeissä.Se on mekaaninen venttiili,joka määrätyn paineen ylitettyä puhaltaa ylipaineen ulos.Voi olla että se venttiili jumittaa(on auki) ja polttoainetta menee siitä suoraan paluulinjaan -> paine ei nouse
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • elnabu1
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 71
                                • vihti/huhmari

                                #30
                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                En itsekkään BMW:ssä ole sitä tutkinut...

                                Mutta periaate varmasti sama kuin muissakin vehkeissä.Se on mekaaninen venttiili,joka määrätyn paineen ylitettyä puhaltaa ylipaineen ulos.Voi olla että se venttiili jumittaa(on auki) ja polttoainetta menee siitä suoraan paluulinjaan -> paine ei nouse
                                Juu itse otin sen venttiilin käteen ja ihan toimivalta vaikutti ja eikun osa takaisin paikoilleen.Ja syyksi paljastui sitten lopulta siirtopaineanturi joka katko aina kun sitä huvitti..
                                e46 330d touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎