eli tänään hyyty -01 525d matkalle, 50 kilsaa ennen lopullista hyytymistä hävis tehot.. hinaamalla pajalle ja tutkinnan tulos siirtopumppu finaalissa.. eli suodattimelle tuli naftaa, muttei nähtävästi riittävällä paineella koska ei sanonut mitään startatessa-> käsipumpulla painettiin dieseliä suodattimelta lähtevään putkeen, lähti käymään ..mutta nyt juttuja lueskellessa heräs kysymys, miksi pumppuja on kaks ja kumpi ois sökö, tankissa oleva vai kuskin alla oleva (ja miksi niitä on kaksi??)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
siirtopumput..kumpi sökönä?
Collapse
X
-
Originally posted by pirnes 525d View Posteli tänään hyyty -01 525d matkalle, 50 kilsaa ennen lopullista hyytymistä hävis tehot.. hinaamalla pajalle ja tutkinnan tulos siirtopumppu finaalissa.. eli suodattimelle tuli naftaa, muttei nähtävästi riittävällä paineella koska ei sanonut mitään startatessa-> käsipumpulla painettiin dieseliä suodattimelta lähtevään putkeen, lähti käymään ..mutta nyt juttuja lueskellessa heräs kysymys, miksi pumppuja on kaks ja kumpi ois sökö, tankissa oleva vai kuskin alla oleva (ja miksi niitä on kaksi??)E39 530dA ///M-Sport -00
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407
-
-
Originally posted by Nippe- View PostKoita starttauksen aikana polkea jalalla suht kovalla voimalla kuskin lattiaa (ei kuitenkaan läpi asti ), jos käynnistyy niin vika aika varmasti penkin alla olevassa pumpussa.e46 330d touring
Comment
-
-
Originally posted by pirnes 525d View Posteli tänään hyyty -01 525d matkalle, 50 kilsaa ennen lopullista hyytymistä hävis tehot.. hinaamalla pajalle ja tutkinnan tulos siirtopumppu finaalissa.. eli suodattimelle tuli naftaa, muttei nähtävästi riittävällä paineella koska ei sanonut mitään startatessa-> käsipumpulla painettiin dieseliä suodattimelta lähtevään putkeen, lähti käymään ..mutta nyt juttuja lueskellessa heräs kysymys, miksi pumppuja on kaks ja kumpi ois sökö, tankissa oleva vai kuskin alla oleva (ja miksi niitä on kaksi??)
Kaksi kai siksi, että ei ole haluttu vetää korkeamman paineen linjaa tankilta asti. Riittävä paine koneen päässä yhdellä pumpulla tarkottaisi häviöiden takia liian suurta (tiivisteiden kannalta?) painetta tankin pumpulla. Tuo lisäisi myös pumpun kokoa tai muita vaatimuksia, joten ehkä tullut halvemmaksi ottaa tavallinen pumppu tankkiin ja siirtopumppu kuskin penkin alle. Ja samalla on ehkä haluttu varmistaa aina riittävä paine koneen päässä., että commonrailin pumpun sisääntulopaine ei pääse putoamaan liian alhaiseksi.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Konehuoneen PA-putkessa näkyvät ilmakuplat yleensä paljastavat tankin pumpun. Muutoin pääsääntöisesti siirtopumppu syyllinen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
vika oli kuskin alla olevassa siirtopumpussa. ja toisellekkin pumpulle tuli jo selitys. kiitos vastauksista ja toivotaan et nyt pääsis ouluun asti tullaamaan tuon kamppeen. ensimmäinen bemari, (mitä ny joskus hetken oli 324d) alla toista päivää ja ensimmäisen kerran eläissäni jäin matkanvarrelle, oli vi...uskäyrä aika korkeella! mut ei passaa antaa pienten vastoinkäymisten lannistaa, kai tuo ihan hyvä auto on..
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostKaksi kai siksi, että ei ole haluttu vetää korkeamman paineen linjaa tankilta asti. Riittävä paine koneen päässä yhdellä pumpulla tarkottaisi häviöiden takia liian suurta (tiivisteiden kannalta?) painetta tankin pumpulla. Tuo lisäisi myös pumpun kokoa tai muita vaatimuksia, joten ehkä tullut halvemmaksi ottaa tavallinen pumppu tankkiin ja siirtopumppu kuskin penkin alle. Ja samalla on ehkä haluttu varmistaa aina riittävä paine koneen päässä., että commonrailin pumpun sisääntulopaine ei pääse putoamaan liian alhaiseksi.
Uudemmissa N-koneisissa onkin sitten vain yksi pumppu tankissa ja sen tuottoa säädellään moottorin kuormitustiedon mukaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by pirnes 525d View Postensimmäinen bemari, (mitä ny joskus hetken oli 324d) alla toista päivää ja ensimmäisen kerran eläissäni jäin matkanvarrelle, oli vi...uskäyrä aika korkeella! mut ei passaa antaa pienten vastoinkäymisten lannistaa, kai tuo ihan hyvä auto on..
Originally posted by Clavurion View PostNäin siellä insinöörit ovat todennäköisesti pähkäilleet.
Uudemmissa N-koneisissa onkin sitten vain yksi pumppu tankissa ja sen tuottoa säädellään moottorin kuormitustiedon mukaan.Last edited by O.K.; 04-11-2009, 15:22.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by pirnes 525d View Postensimmäinen bemari, (mitä ny joskus hetken oli 324d) alla toista päivää ja ensimmäisen kerran eläissäni jäin matkanvarrelle, oli vi...uskäyrä aika korkeella!E39 530dA ///M-Sport -00
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407
Comment
-
Comment