Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyytyy 3.0d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wmb330d
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 184
    • KS

    Hyytyy 3.0d

    Nyt sitten tuli joku häikkä autoon, kun ajaa tasaista vauhtia ja yrittää lähtee kiihyttää niin ahdot ei nouse kuin 0.3 ja kulutusmittari jää 10 ,ei ala vetoja löytyy ennen kuin päästää kaasun ylös vähäs aikaa sitten taas vetää normaalisti. Oisko nyt sitten siirtopumppu? mitään käynti ongelmia/käynnistys ongelmia ei ole.
  • Sampza
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1398
    • Rovaniemi

    #2
    Eli kone menee safemodiin eli vikatilaan. Syitä vaikea sanoa, mutuilen ilmamassamittaria, Egr-karstamössötukosta tai jotain muuta mukavaa.

    Piuhannokkaan mars. sillä selviää. 50-80€ maksaa selvitys liikkeessä. Bosch car centerillä ainakin täällä selviää koodinluvusta noin 30€ hintaan.
    320d touring M-sport -09
    320d -02
    1250 Bandit S

    Comment

    • wmb330d
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 184
      • KS

      #3
      Originally posted by Sampza View Post
      Eli kone menee safemodiin eli vikatilaan. Syitä vaikea sanoa, mutuilen ilmamassamittaria, Egr-karstamössötukosta tai jotain muuta mukavaa.

      Piuhannokkaan mars. sillä selviää. 50-80€ maksaa selvitys liikkeessä. Bosch car centerillä ainakin täällä selviää koodinluvusta noin 30€ hintaan.

      Ilmamassamittari uusi

      ahtopaineantura uusi

      ahtopaine solenoidi uusi

      imusarja ja egr puhdistettu

      turbo kunnostettu

      Comment

      • Babitzin
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 463
        • Kuopio

        #4
        Itsellä samaa ongelmaa. Siirtopumpun vaihdolla ei tullut asiaan muutosta. Uusi ahdin odottaa asennusta. Kaikki muu toimintaan vaikuttava on tarkastettu ja uusittu tarvittaessa. Ei kulje 3000rpm jälkeen ja hyytyy paikaltaan lähdettäessä n.120 vauhdissa ja juurikin kun höllää niin sitten kiihtyy jos kiihtyy..
        F20 118i M-sport
        E63 M6
        Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

        Comment

        • rasanttu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 530
          • Tuusula

          #5
          Katti/putki tukossa?
          Freude am Fahren

          Comment

          • wmb330d
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 184
            • KS

            #6
            Originally posted by rasanttu View Post
            Katti/putki tukossa?

            Katti tyhjennetty

            Comment

            • Diesel Performance
              Banned
              • Sep 2009
              • 37
              • Iisalmi

              #7
              Itsellä oli muutama kuukausi 530d:ssä samanlainen vika niin vika hävisi kun tuli uusi turbo ja ilmamassamittari. vaikea sanoa kumpi sitten loppupelissä oli aiheuttaja kun nuo tulivat yhtäaikaa uudet..

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #8
                Turbo on just tullu päivityksestä että ei voi olla vikaa, ja kengittäessä ei vika ilmene vaan tasasella vauhdilla ajaessa ei vaan vastaa aina kaasuun, oisko liittimissä?:think

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  #9
                  Olisko mahdolliset alipainevuodot poissuljettu vaihtoehto ongelman aiheuttajaksi? Kyseessähän ilmeisesti on vanhempi moottoriversio, jossa turbon siipien ohjaus toimii alipaineella?
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #10
                    Joo vanhempi versio, käyny mielessä kanssa toi alipaine juttu, paljonko pitää olla alipainetta? sehän käy turbo painemitarilla vissiinki?

                    Ei kyllä nosta paineita nopeesti ainakaan isolla vaihteella

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      Originally posted by wmb330d View Post
                      Joo vanhempi versio, käyny mielessä kanssa toi alipaine juttu, paljonko pitää olla alipainetta? sehän käy turbo painemitarilla vissiinki?

                      Ei kyllä nosta paineita nopeesti ainakaan isolla vaihteella
                      Tuosta alipaineen määrästä ei mulla oo minkäänlaista hajua kun ei ole koskaan tarvinnut tuollaisten ongelmien kanssa taistella.....eikä tarvii tulevaisuudessakaan, sillä tuossa mun kulkineessa turbon siipiä ohjaa sähköinen servo.
                      Mut tuli vaan mieleen, että alipaineen puutehan tuossa tapauksessa pitäisi aiheuttaa päinvastoin liian korkeita ahtopaineita....
                      Ja etkös sinä jokin aika sitten juuri taistellu noitten liian korkeitten ahtojen kanssa samaisessa autossa?
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • wmb330d
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 184
                        • KS

                        #12
                        No joo tulihan siinä jonkiaikaa taisteltua yliahtamisen vuoksi,mutta nyt hyvin kyllä sen puolesta pelittää, ja nytkin toimii jos ajaa pumppaamalla kaasua aina välillä,jos tasaseen jonkun matkaa ni sitten ei oikeen herää

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Kannattaa tosiaan testata siitä muovisäiliölle tulevasta letkusta, onko alipainetta. Alipainemittarilla varmin, mutta kyllä sen eron todennäköisesti tuntee jo sormen päässä. Se alipaineletku nirhautuu aika usein alkupäästä imusarjan puolelta. Onko painevaraaja (muovisäiliö) varmasti ehjä?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • wmb330d
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 184
                            • KS

                            #14
                            Letku vaihdettu uuteen ja säiliön otin pois kokeeksi,ei vaikutusta, mutta nämähän vissiin voi hukata alipaineen moottorin kumityynyille,elikkä kun sen letkun ku tulppais kokees , tietäs vaan mikä se niistä imusarjan alta lähtevistä on

                            Comment

                            • wmb330d
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 184
                              • KS

                              #15
                              No joo, eli auton omia vikoja ei olekkaan vielä ollu eikä taida olla tääkään olipa sitten alipaineletku sulanu pakokaasun takasinkierrätys putkee.....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎