Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäistä kertaa OBD-testissä katsastuksessa ja hermot meni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • singha
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 27

    Ensimmäistä kertaa OBD-testissä katsastuksessa ja hermot meni.

    Ei helvetti, katsastuksessa tuli hylky - syynä joku OBD-vikamuisti P3 242. Bemari Z4 kyseessä. Mitä helvettiä tämä nyt sitten tarkoittaa. Katsastusäijä yritti kahdelta eri tietokoneeltansa selvittää tätä vikakoodia, ja kun ei saanut selvitettyä, niin hylky ja kehoitus huoltoon selvittämään asiaa. Sanoi vielä, että mitään vikaa ei todennäköisesti olekaan ja koodi täytyy silloin nollata. Mitään varoitusvaloja ei mittarissa pala. Auto syynättiin perusteellisesti, pakokaasupäästöt täysin normaalit eikä mitään huomautettavaa löytynyt. Eikö katsastusmiehen pitäisi tietää/selvittää esittämiään vikakoodeja??

    Vituttaa kun tässä on nyt helvetin kiirettä muutenkin eikä päivisin kerkeisi juoksemaan edes takaisin, varsinkin kun näyttäisi täysin turhalta touhulta. Täytyy siirtyä takaisin 20 v vanhoihin corolloihin, nämä kun menivät yleensä heittämällä läpi. Ja yhdestäkin pommista halkesi jarruputki kaksi viikkoa katsastuksesta.

    Osaako joku sanoa, mitä tämä OBD-vikamuisti P3 242 tarkoittaa. Jos Turun seudulla joku pystyy kohtuullisella korvauksella selvittämään/nollaamaan tämän, niin saa mielellään ottaa yhteyttä: [email protected]

    Pahoittelut kiroilusta, ei ole tapana, mutta pakko jotenkin avautua.
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Löytyiskö tuolta jotain apua?

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      #3
      No huh huh. Eihän muuten sillä oo vaikutusta leimaan ku itellä checkpanel ilmoittaa aina käynnittäessä "check coolant level" vaikka siellä jäähdytysnestettä onkin tarpeeksi???
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Tätä olen kummastellutkin, että näissä uusissa autoissa kun obd-testi "luetaan" niin sitten nämä konttorin sankarit eivät osaa niitä "tulkita"

        Joku taisi kyllä joskus mainita, että Bemari ei ole toimittanut konttoreille jotain lappuja, joissa olisi kerrottu sellaiset koodit jotka katsotaan "läpisormien"? :think

        Mutta silti, mielestäni konttorilta pitäisi saada kyllä ihan selkeästi tieto, et missä mättää JOS mättää.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Originally posted by singha View Post
          Ei helvetti, katsastuksessa tuli hylky - syynä joku OBD-vikamuisti P3 242. Bemari Z4 kyseessä. Mitä helvettiä tämä nyt sitten tarkoittaa. Katsastusäijä yritti kahdelta eri tietokoneeltansa selvittää tätä vikakoodia, ja kun ei saanut selvitettyä, niin hylky ja kehoitus huoltoon selvittämään asiaa. Sanoi vielä, että mitään vikaa ei todennäköisesti olekaan ja koodi täytyy silloin nollata. Mitään varoitusvaloja ei mittarissa pala. Auto syynättiin perusteellisesti, pakokaasupäästöt täysin normaalit eikä mitään huomautettavaa löytynyt. Eikö katsastusmiehen pitäisi tietää/selvittää esittämiään vikakoodeja??

          Vituttaa kun tässä on nyt helvetin kiirettä muutenkin eikä päivisin kerkeisi juoksemaan edes takaisin, varsinkin kun näyttäisi täysin turhalta touhulta. Täytyy siirtyä takaisin 20 v vanhoihin corolloihin, nämä kun menivät yleensä heittämällä läpi. Ja yhdestäkin pommista halkesi jarruputki kaksi viikkoa katsastuksesta.

          Osaako joku sanoa, mitä tämä OBD-vikamuisti P3 242 tarkoittaa. Jos Turun seudulla joku pystyy kohtuullisella korvauksella selvittämään/nollaamaan tämän, niin saa mielellään ottaa yhteyttä: [email protected]

          Pahoittelut kiroilusta, ei ole tapana, mutta pakko jotenkin avautua.

          Ne antaa hylsyn aika helpolla, esim. rikkoontuneesta polttimosta joka on jo vaihdettu.

          Bullit lukee koodit turussa.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by mailman View Post
            Joku taisi kyllä joskus mainita, että Bemari ei ole toimittanut konttoreille jotain lappuja, joissa olisi kerrottu sellaiset koodit jotka katsotaan "läpisormien"? :think
            Joo, mä kyselin tuosta OBD luvusta Suomen BMW:ltä ja vastaus oli seuraava: Ei ole eikä tule listaa koodeista jotka ei vaikuta auton katsastukseen.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Eikö akun irroitus nollaa koodit? Varmuuden vuoksi aina ennen katsastusta...

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Eikö akun irroitus nollaa koodit? Varmuuden vuoksi aina ennen katsastusta...
                Eikait se nyt ainakaan näis uudemmissa nollaa mitään, piuhan päässä vain nollaamiset. Jos nyt oikein olen hiffannut.
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by mailman View Post
                  Eikait se nyt ainakaan näis uudemmissa nollaa mitään, piuhan päässä vain nollaamiset. Jos nyt oikein olen hiffannut.
                  Joo, eikai taida ihan noin vain kannattaa nykiä uudemmista akkua irti...
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eikö akun irroitus nollaa koodit? Varmuuden vuoksi aina ennen katsastusta...
                    Ei nollaa. Eli piuhan päähän pitää laittaa ja poistaa ko.vikakoodi mikäli se ei ole aktiivinen, jolloin olemassa oleva vika on tietenkin korjattava ensin.
                    Katsastusmiehen ei ole oleellista tietää mitä koodia sieltä pukkaa, koska siellähän ei saa olla minkäänlaista vikakoodia päällä.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Faktahan on että koko obd testi on täyttä rahastusta. Itsellä ei vielä ainakaan ole moista kotteroa jossa tuo testit tehtäisiin, mutta heti kun tulee ja moisesta pomppaa, niin purematta en niele, pitää vähintään saada tietää mistä vika tulee jne. ja vaikuttaako mukamas hylkäävästi katsastukseen.

                      Eipä tästä aikaakaan kun Isäukolle viisasteltiin katsastuksessa moottorinvika valosta kun katsastutti autoaan..Tästä hiukan suivaantuneena puhelu paikalliseen merkkihuoltoon josta sitten vähän koodeja katsurille lueteltiin ja sanottiin melko suoraan että menes nyt ittees..Läpihän se auto meni, mutta tuntui että ihan todenteolla koitettiin hylätä vetoamalla vain yhteen vikavaloon.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Katsastusmiehen ei ole oleellista tietää mitä koodia sieltä pukkaa, koska siellähän ei saa olla minkäänlaista vikakoodia päällä.
                        Mitä helvettiä vaikuttaa auton "liikennekelpoisuuteen", kun esim. mulla ei REST-nappula toimi (sec aux fan muistaakseni vikakoodia pukkaa)?

                        Noh, onneksi ei itelle ole pakollinen tuo obd-testi... Mutta niille kenelle on, niin selitä nyt siinä sitten jotain ko. vikakoodista
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Ei nollaa. Eli piuhan päähän pitää laittaa ja poistaa ko.vikakoodi mikäli se ei ole aktiivinen, jolloin olemassa oleva vika on tietenkin korjattava ensin.
                          Katsastusmiehen ei ole oleellista tietää mitä koodia sieltä pukkaa, koska siellähän ei saa olla minkäänlaista vikakoodia päällä.
                          Mm Volvo, Toyota, Fiat. Ovat toimittaneet listaukset ei tärkeistä vikakoodeista...
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #14
                            Kyllähän tää OBD-testi vähän semmosta tarkottaa, että jokaisen autoilijan on syytä omistaa vikakoodinluku ja nollauslaitteet, että voi tulkita mitä katsastussetä haluaa korjattavaksi.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by mailman View Post
                              Mitä helvettiä vaikuttaa auton "liikennekelpoisuuteen", kun esim. mulla ei REST-nappula toimi (sec aux fan muistaakseni vikakoodia pukkaa)?

                              Noh, onneksi ei itelle ole pakollinen tuo obd-testi... Mutta niille kenelle on, niin selitä nyt siinä sitten jotain ko. vikakoodista
                              Eikö noi koodit lueta vaan moottorinohjaukselta? Eli REST- nappulan toimimattomuus ei siinä näy
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎