Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karala rules!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gozilla
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 268
    • Sipoo

    Karala rules!!!

    Kyllä on ollut hallituksella suu messingillä kun 218hp X3 3.0D sai Karalan softan aivoihinsa...( vääntö rajoitettiin pyynnöstä 600nm )

    Autosta tuli kyllä todella miellyttävää, AT:lla ei tarvii edes ajatella kepittää sillä Sport/Manuaali puolella, sillä D:llä menee kaikista parhaiten. ( testattu on G-tech )

    Keskiulutus oli alussa noin 7.8L ( vakio ) ja nyt se on softan jälkeen ollut tasaisesti 7.6L?? tuntuis aika oudolta että kulutuskin olis laskennut??

    Sitten tietty se tärkein, eli suorituskyky. G-Tech mittalaitteella paras 0-100km/h ( D:llä ) 6.16s ja 1/4mile 14.6s/153km/h.

    Lentävällä lähdöllä uusi R32 Golf ( putkisto+softa mod ) menee kuin samaan muottiin, rinta rinnan ja edelleen D:llä ( veikkaisin että paikaltaan lähdettäessä saisin auton/puolen kaulan )

    Ei voi kun todeta että olen erittäin tyytyväinen malmikasan käytännön suorituskykyyn!!

    SUOSITTELEN!!!
    M135 F21 2013
    320d X-drive E90 2009





  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    No aikamoisia kiihtyvyyslukemia kyllä, paljon autoon siis tuli tehoa???
    M550d

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      #3
      tämä on ehkä parempi täällä alueella.

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        #4
        Dynolappua?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Ja taas on kohta yksi "BMW automaattilootat on paskoja" topikki lisää
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #6
            Joo ne tehot kyllä kiinnostaa kun teropa, ei muistaakseen edes M5 päässyt samoihin 0-100 lukemiin:think kostealla tiellä muistaakseni mittas..
            M550d

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Hyvältä kuulostaa. Paljonko ajat jää sportilla? Kierrättää siis varmaankin liian pitkälle eli tehoalueen yli, jos menee normi-D:llä paremmin?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Ja taas on kohta yksi "BMW automaattilootat on paskoja" topikki lisää
                sama tuli mieleen itelläkin
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Gozilla
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 268
                  • Sipoo

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Ja taas on kohta yksi "BMW automaattilootat on paskoja" topikki lisää
                  Paskoja vai paskana?? Siksi vääntöä rajoitettiinkin tuohon 600nm, olis kuulema saanut tarvittaessa 660nm, mutta näin on luotettavampi. Auto on kuitenkin hallituksen käytössä ja veikkaan että sika revittelyjä tulee aika harvoin jos ollenkaan, puhumattakaan jarrulla lähettelystä.

                  Ps. eikös toi 6-lovinen ole sama mikä 286hp/580nm 3.0sD:n jatkonakin on, jos yhtä heikko, niin eikös nekin sitten antaudu ihan jo vakionakin??


                  Originally posted by jumbo View Post
                  Joo ne tehot kyllä kiinnostaa kun teropa, ei muistaakseen edes M5 päässyt samoihin 0-100 lukemiin:think kostealla tiellä muistaakseni mittas..
                  No ei oo dynolappuja, mutta kyllä toi R32 testikin jotain kertoo kulkupuolesta. Tehoa/vääntöä piti tulla numeroilla noin 260hp/600nm
                  Niin se R32 on tuollaisella DSG askilla, vaihtaa aika hätäseen meinaan
                  M135 F21 2013
                  320d X-drive E90 2009





                  Comment

                  • walde
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 947
                    • Melkein Espoo

                    #10
                    "G-Tech mittalaitteella paras 0-100km/h ( D:llä ) 6.16s ja 1/4mile 14.6s/153km/h."
                    Tuon paikkansapitävyyteen suhtautuisin varauksella, mutta varmasti mukavaa kyytiä antaa.
                    Väännön pitäisi riittää arkitarpeisiin.
                    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                    Comment

                    • Gozilla
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 268
                      • Sipoo

                      #11
                      Originally posted by walde View Post
                      "G-Tech mittalaitteella paras 0-100km/h ( D:llä ) 6.16s ja 1/4mile 14.6s/153km/h."
                      Tuon paikkansapitävyyteen suhtautuisin varauksella, mutta varmasti mukavaa kyytiä antaa.
                      Väännön pitäisi riittää arkitarpeisiin.
                      Tällä G-tech laitteella on oltu muutamalla autolla aikakorttia vastaan alastarossa, ja ajat on olleet seuraavia.

                      1/4 aika = 0.1s positiivisia tai täysin samoja, eli heittoa vain max 0.1s

                      Loppunopeus = Heittoa 2-3km/h positiivisia joka vedossa, eli G-tech näyttää noin 2-3km/h liian kovaa loppunopeutta

                      0-100km/h = Ei saatavissa! ( Menee suht samoihin lukemiin kun mitattu Audi S3 6.01s 232hv st-motorssista ja 260hv Harisella, siis sama G-tech )
                      M135 F21 2013
                      320d X-drive E90 2009





                      Comment

                      • Gozilla
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 268
                        • Sipoo

                        #12
                        Originally posted by walde View Post
                        "G-Tech mittalaitteella paras 0-100km/h ( D:llä ) 6.16s ja 1/4mile 14.6s/153km/h."
                        Tuon paikkansapitävyyteen suhtautuisin varauksella, mutta varmasti mukavaa kyytiä antaa.
                        Väännön pitäisi riittää arkitarpeisiin.
                        Juu, eihän näistä koskaan tiedä... mutta jos vertaa vakion 3.0sD aikoja mitä ovat esim vartilla ajaneet, niin ovat olleet siinä 14.6s tietämillä ( samoja kuin tuo meidän lastutettu 218hp ) mutta 3.0sD loppunopeudet ovat olleet poikkeuksetta noin 5km/h suurempia, eli tehossa jäädään aidolle 3.0sD:lle

                        Oma veikkaukseni on että tuollainen lastutettu 3.0 lähtee vääntönsä ansiosta paremmin paikaltaan, mutta vartin jälkeen alkaa tulemaan turpiin sD:ltä...Siis tämä vain veikkaus.:think
                        M135 F21 2013
                        320d X-drive E90 2009





                        Comment

                        • Gozilla
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 268
                          • Sipoo

                          #13
                          Originally posted by Gozilla View Post
                          Juu, eihän näistä koskaan tiedä... mutta jos vertaa vakion 3.0sD aikoja mitä ovat esim vartilla ajaneet, niin ovat olleet siinä 14.6s tietämillä ( samoja kuin tuo meidän lastutettu 218hp ) mutta 3.0sD loppunopeudet ovat olleet poikkeuksetta noin 5km/h suurempia, eli tehossa jäädään aidolle 3.0sD:lle

                          Oma veikkaukseni on että tuollainen lastutettu 3.0 lähtee vääntönsä ansiosta paremmin paikaltaan, mutta vartin jälkeen alkaa tulemaan turpiin sD:ltä...Siis tämä vain veikkaus.:think
                          Tälläisen kanssa mentiin siis tasatahtiin...

                          WV Golf 2008 R32 DSG

                          Iskutilavuus 3 189 cm3 Teho 184 kW (250 hv)/6 300 r/min
                          Vääntö
                          320 Nm/2 800 r/min 0-100 km/h 6,5 (6,2) s
                          Huippunopeus
                          250 (248) km/h
                          Yhdistetty EU-kulutus
                          10,8 (9,8) l/100 km
                          Hinta
                          46 770 e (3-ov.), 47 730 e (5-ov.)
                          DSG-vaihteiston lisähinta 1 690 e ( suluissa DSG:n arvot )
                          M135 F21 2013
                          320d X-drive E90 2009





                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Tuntuu kovalta arvolta tuo 6,16 sataseen..eihän tuohon arvoon pääse edes 535d:llä.

                            Vai onkohan niin että tuo neliveto jeesaa
                            Mutta jos on mitattu niin kai se sitten lähtee kun mummu liukkaalta katolta
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by Gozilla View Post
                              Paskoja vai paskana??
                              Ps. eikös toi 6-lovinen ole sama mikä 286hp/580nm 3.0sD:n jatkonakin on, jos yhtä heikko, niin eikös nekin sitten antaudu ihan jo vakionakin??

                              No ei oo dynolappuja, mutta kyllä toi R32 testikin jotain kertoo kulkupuolesta. Tehoa/vääntöä piti tulla numeroilla noin 260hp/600nm
                              Niin se R32 on tuollaisella DSG askilla, vaihtaa aika hätäseen meinaan
                              No periaateessa on mutta on niissä erojakin, mm. momentinmuunnin, softat jne. Varaosanumerot esim. 530d ja 535d laatikoille ja niiden monille osille on erit. Ja nelikko on laatikon kannalta "huonompi" kun siitä puuttuu sulake
                              eli luisto / luistonesto...

                              Paljonko se X3 painaa?
                              Kuulostaa 260 hp/600 nm ja 6.16 sekkaa kyllä aika optimistiselta
                              jos 535D 286 hp 580 nm menee 6.5 sekkaan. Tosin pieni ero selittyy
                              sillä että takavedolla ei pidot riitä...

                              Mites 80-120 väli?
                              Jos saat sen kiihtymään alle 4 sekunnin niin ole tyytyväinen,
                              6.16 sekkaa sataseen pitäisi olla lähemmäksi 3.5s 80-120...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎