Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karala rules!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #31
    Originally posted by Gozilla View Post
    Nelikko Subarulla ollaan menty jo vuosia ja voin sanoa että pitää olla aikamoiset drag radialit kesällä, että pääsee kadulla takatuupparilla 1.7s 60ft aikoihin...
    Yep, vakio 535D LCI menee 2.2 sekkaa tuon 60ft...
    Sen jälkeenhän 4-vedosta onkin vain haittaa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Guest's Avatar

      #32
      BMW X3 3.0sd:

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #33
        Itse kun kellottelin vanhalla E60 D530 269 hp/610 Nm niin eipä se tuntunut minnekkään menevän.0-100 km/h 6,4 sek. 80-120 km/h n.3 sek.Kaikki se vääntö ja teho on suppealla alueella kumminkin käytettävissä...kun vertaa nykyiseen 335 bensaan...vaikkakin tehoa +37 hp vääntöä -210 Nm niin aivan erillailla lähtee.

        Dieselissä kiva vääntö sen pienen hetken,niin kauan kun kierrokset tulevat vastaan.Paikoiltaan lähteminen 285/25R20 takapyörillä noilla vääntölukemilla oli aika sutimista.Ei se kaikki mottoriteho...vaan se,miten sen kaikki välität tiehen!
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 559
          • Vantaa

          #34
          Originally posted by Gozilla View Post
          Jep, Mika muistaa ihan oikein ja on tainut muutamat kikottimet tullu Mikankin testattua samalla laitteella
          Joo niin on tullut. Viimesellä lainaus kerralla tais tulla verrattua apex rsm:n kanssa ja ei siinä suuria eroja tullut mittalaitteissa.
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • Gozilla
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 268
            • Sipoo

            #35
            Originally posted by -JMV- View Post
            Ok, tämä selvä.
            Paljonko joutu köyhtyy laitteesta täällä suomessa?
            Jos vain löytyy, niin käytetyt on liikkuneet muutamassa kympissä.
            M135 F21 2013
            320d X-drive E90 2009





            Comment

            • Gozilla
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 268
              • Sipoo

              #36
              Originally posted by jumbo View Post
              Ja vakiona SD (286 hv ja 580 Nm), menee 6,6s 0-100.
              Niin, valmistajat ilmoittaa noi 0-100 ajat jonkun tietyn kaavan mukaan, siis ei sitä parasta kellotettua aikaa. Tais olla joku keskiarvo kiihdytyksistä kahdenhengen kuormalla + mittalaitteet, tai jotain sinne päin. Tuskin lähettävät jarruavasten esim juuri tuota sD:tä, tai en usko ainakaan.

              Joskus mittasin tällä samalla G-techillä uuden 2.0 Astran jolle tehdas lupas 9.0s Tein kolmenlaisia mittauksia, luistonestolla paras mahdollinen tais olla 9.2s, sitten ilman luistonestoa paras aika 8.7s ja lopuksi paras mahdollinen aika kaasupohja vaihdoilla 8.0s ja tätä viimeistä tuli harjoiteltua noin 15 kertaa kunnes vihdoin tuli tuo maaginen 8.0s Haarukka oli noin 0.5s lämätiskivaihdoilla

              Lappu lattiassa vaihdoilla ajoin ( 1/4mile ) vakio 2004 STi:n alastarossa 13.3s tehdas tais ilmoittaa 13.8 joten kyllä noita tehdasaikoja pystyy parantamaan.
              M135 F21 2013
              320d X-drive E90 2009





              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Itse kun kellottelin vanhalla E60 D530 269 hp/610 Nm niin eipä se tuntunut minnekkään menevän.0-100 km/h 6,4 sek. 80-120 km/h n.3 sek.Kaikki se vääntö ja teho on suppealla alueella kumminkin käytettävissä...kun vertaa nykyiseen 335 bensaan...vaikkakin tehoa +37 hp vääntöä -210 Nm niin aivan erillailla lähtee.

                Dieselissä kiva vääntö sen pienen hetken,niin kauan kun kierrokset tulevat vastaan.Paikoiltaan lähteminen 285/25R20 takapyörillä noilla vääntölukemilla oli aika sutimista.Ei se kaikki mottoriteho...vaan se,miten sen kaikki välität tiehen!
                Olikos tuo sun E60 tomaatti vai manuaali ?
                Eikös tuo nyt kuitenkin paremmin liikkunut kun vakio
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #38
                  Originally posted by Dani View Post
                  Jos nyt kuitenkin pysyttäis näissä arkiajoneuvoissa eikä sekoiteta dragstereita tähän topicciin, koska niillä ei ole sitten yhtekääs mitään yhteistä, ok?

                  Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää vaikkapa 260hp/600Nm takatuuppari vs. nelari kun pistetään lähdössä kierrokset @ 3000RPM (diesel) ja päästetään kytkin ns. heittämällä ylös...varmaan ymmärrät kumpi sutii ja kumpi ei?
                  Ei nyt sekoiteta nota takamoottorisia autoja tähän topikkiin
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #39
                    Originally posted by veku View Post
                    Olikos tuo sun E60 tomaatti vai manuaali ?
                    Eikös tuo nyt kuitenkin paremmin liikkunut kun vakio
                    Tomaatti se oli...kyllähän se liikkui ihan kivasti,mutta itse jäin kaipaamaan sitä bensakoneen tuottamaa vetoa ihan loppukierroksille asti.Itsellä ainakin diesel oli tasapaksu 2000-4500 kierroksilla...mutta 4500-5000 meno hyytyy...saksassakin 210-220 km/h jälkeen alkoi se venyttäminen...kun taas vertaa 330i/530i puhumattakaan 335i
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Tomaatti se oli...kyllähän se liikkui ihan kivasti,mutta itse jäin kaipaamaan sitä bensakoneen tuottamaa vetoa ihan loppukierroksille asti.Itsellä ainakin diesel oli tasapaksu 2000-4500 kierroksilla...mutta 4500-5000 meno hyytyy...saksassakin 210-220 km/h jälkeen alkoi se venyttäminen...kun taas vertaa 330i/530i puhumattakaan 335i
                      Tästähän päästäänkin ikuseen teho vs. vääntö keskusteluun.
                      Reaalisen suorituskyvyn kannata ei ole mitään väliä millä kierrosmäärällä se teho tuotetaan, ts. bensamoottorin kiertäminen vaikuttaa vain korvien väliin
                      jos teho on sama kuin 3000 rpm vähemmän kiertävässä dieselissä.

                      Todellisen suorituskykyyn vaikuttaa vain se että paljonko on tehoa keskimäärin käytettävällä kierrosalueella. Jos siis puhutaan samasta kopasta
                      ja välitykset on muutettu siten että huipputehon kohdalla mennään samalla vaihteella yhtä lujaa...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11685
                        • Kouvola

                        #41
                        Miten toi neliveto liittyy etuna tähän keskusteluun, kun laatikkona on ollut tomaatti? Tuskin sitä jerkkua kuitenkaan ihan niin paljoa on, että kumit jäisi katuun. Manuaali juttuna ihan toinen..

                        Mitä tulee tuohon G-Tech Pro mittariin, niin antavat 0,1s tarkkuuden mittauksille. Tälle topicin X3:lle vertailupohjana tuli joskus kellotettua E39 540iA Touringille 0-60mph aikoja parhaillaan 6.0s ja jos tuohon nyt sitte lisää sen pari kymmenystä, niin mukavasti menee tehtaan lupaamiin arvoihin. Joten ei luulisi X3:lla melkein vastaavilla tehoilla ja 160Nm isommilla väännöillä liikahtavan aika samoihin.

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          #42
                          Originally posted by Esko View Post
                          Miten toi neliveto liittyy etuna tähän keskusteluun, kun laatikkona on ollut tomaatti? Tuskin sitä jerkkua kuitenkaan ihan niin paljoa on, että kumit jäisi katuun. Manuaali juttuna ihan toinen..
                          Miksei jäisi? Pienellä bensakoneella se voikin olla noin, vakioturbiinit stallaa aika alhaalla, mutta dieselissä kun on reippaasti voimaa jo pienillä kierroksilla, niin aika varmasti alkaa takavetoisella 250hp+ vehkeellä pelkästään holtiton sutiminen jos jarrua vasten lähettää.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11685
                            • Kouvola

                            #43
                            Originally posted by r.w. View Post
                            Miksei jäisi? Pienellä bensakoneella se voikin olla noin, vakioturbiinit stallaa aika alhaalla, mutta dieselissä kun on reippaasti voimaa jo pienillä kierroksilla, niin aika varmasti alkaa takavetoisella 250hp+ vehkeellä pelkästään holtiton sutiminen jos jarrua vasten lähettää.
                            Onko sun mielestä M62B44 pieni bensakone vielä? Ihan loppuunajetuilla renkailla jaksoi kyllä paikaltaan lähteä polttamaan täysikiihdytyksessä, mutta hyvillä renkailla ei mitään saumaa vaikka jarrua vasten lähettäisi.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #44
                              Originally posted by r.w. View Post
                              Miksei jäisi? Pienellä bensakoneella se voikin olla noin, vakioturbiinit stallaa aika alhaalla, mutta dieselissä kun on reippaasti voimaa jo pienillä kierroksilla, niin aika varmasti alkaa takavetoisella 250hp+ vehkeellä pelkästään holtiton sutiminen jos jarrua vasten lähettää.
                              Kyllä 535D pre-lci/LCI suttaa aivan holtittomasti jos pistää ESPin kokonana pois päältä. Jos siinä välimoodissa ottaa lähdöt niin kiekat voi nostaa jonnekin reilu 2000 rpm pintaan jos on pitävällä alustalla. Yli 2500 mentäessä luistonesto puuttuu peliin...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                #45
                                Tän tredin asia-arvo nousisi kohisten kun kävisit ajamassa x3:sen penkissä.
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎