Announcement

Collapse
No announcement yet.

PING! TAIL LIGHT PING! LOW BEAM PING! PING! PING! *kele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #16
    Myös vanhemmassa kinnerissä (E23/745) oli samankaltaisia ongelmia. Siinä ei onneksi gongi kumahtele, jos lamput on rikki, mutta mittaristossa välkkyy keltainen varoitusvalo ja sekin ottaa tarpeeksi pattiin. Ja kuitenkin kun lamput tarkistin, kaikki oli OK, ei yhtään pimeänä.

    Myös itsekin tarkistin ja putsailin liitoksia, yritin yhtä sun toista ja aina sama juttu, joko a) jarruvalo, b) takavalo tai c) rekisterinkilven valo -herjaa heitti.

    Syynä oli kuin olikin polttimo. Hehkulanka oli poikki, mutta vain niin pikku pätkältä että pienikin heilahdus/liike sai sen hitsautumaan kiinni (virran vaikuteuksesta) ja lamppu syttyi. Ja kun virrat taas kytki pois, langanpäät irtosivat.

    Saman efektin saa joskus aikaiseksi myös normaalille sisähehkulampulle (40W tai 60W), voimakas heiluttelu ja lamppu syttyy taas, kestäen joko hetken tai pitemmän aikaa. Jos auton takavalo on pimeänä, mutta pikku kopautus sen sytyttää, syy on yleensä polttimossa, ei huonossa kontaktissa.

    Vaihdoin kaikki polttimot takavaloihin ja ongelma poistui kertaheitolla.

    t: Timo

    Comment

    • harri525ixTA
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 101

      #17
      Originally posted by tihuovin
      Myös vanhemmassa kinnerissä (E23/745) oli samankaltaisia ongelmia. Siinä ei onneksi gongi kumahtele, jos lamput on rikki, mutta mittaristossa välkkyy keltainen varoitusvalo ja sekin ottaa tarpeeksi pattiin. Ja kuitenkin kun lamput tarkistin, kaikki oli OK, ei yhtään pimeänä.

      Myös itsekin tarkistin ja putsailin liitoksia, yritin yhtä sun toista ja aina sama juttu, joko a) jarruvalo, b) takavalo tai c) rekisterinkilven valo -herjaa heitti.

      Syynä oli kuin olikin polttimo. Hehkulanka oli poikki, mutta vain niin pikku pätkältä että pienikin heilahdus/liike sai sen hitsautumaan kiinni (virran vaikuteuksesta) ja lamppu syttyi. Ja kun virrat taas kytki pois, langanpäät irtosivat.

      Saman efektin saa joskus aikaiseksi myös normaalille sisähehkulampulle (40W tai 60W), voimakas heiluttelu ja lamppu syttyy taas, kestäen joko hetken tai pitemmän aikaa. Jos auton takavalo on pimeänä, mutta pikku kopautus sen sytyttää, syy on yleensä polttimossa, ei huonossa kontaktissa.

      Vaihdoin kaikki polttimot takavaloihin ja ongelma poistui kertaheitolla.

      t: Timo
      nii-in :/

      takavalojen kaikki polttimot on vaihdettu, TAIL LIGHT (PING!) polttimot jopa kahdesti. arvot katsottu ohjekirjasta eikä kyseessä ole enää halpahallipolttimot. eka setti onnistui pimenemään melko eksoottisella tavalla: hehkulanka höyrysti lampun sisäpinnan hopeanväriseksi -> lamppu paloi mutta oli silti pimeä. apropos, pitääpä mitata jännite sieltä kannasta varmuuden vuoksi.

      noh nyt on ajovalojen korkeussäädöt kytketty irti, saas nähdä vaikuttaako asiaan. ETK:ssa tosin nuo korkeussäädön moottorit ja niiden liittimet on eri näköisiä kuin mulla.

      Comment

      • harri525ixTA
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 101

        #18
        PING! LOW BEAM! PING! PINGGG! - ongelmat ohi

        nyppäsin TISsibulletinin perusteella (kiitos siitä!) ajovalojen korkeussäädön moottoreiden liittimet irti, ja jo loppui PINGaaminen pakkasilla

        nyt sit vaan pitäs skoraa jostain ne moottorit jotka vähän toistasataa euroa kappale :/

        Comment

        • konsumies
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1046
          • Turkkussesss

          #19
          Paras ystäväni Metro-Auto tutki omassa 540 touringissani olevaa vikaa ja kertoi että ohjainboksissa on vikaa.

          Eli mun auto kun lyö valot päälle herjaa että jokaikinen polttimo olisi palanut, samalla discovalot vilkkuu mittaritaulussa ja kojelaudassa.

          Että silleen...auttaiskohan joku kotikonsti (polttimoita olen vaihtanut ahkerasti) vai pitääkö tosiaan se boksi vaihtaa?
          Seat Leon Cupra ST
          F20 116d
          e87 116i

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #20
            Mikähän tuossa omassa 525:ssa on?
            Kun laittaa virrat päälle tai sammuttaa virrat, niin check control sanoo PLING ja tulee seuraava teksti: Betriebsanleitg.
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • konsumies
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1046
              • Turkkussesss

              #21
              Heitetään fiilispohjalla kun on huona Saksa ; luulen että tarkoittaa ohjekirjaa...
              Seat Leon Cupra ST
              F20 116d
              e87 116i

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by VNT
                Mikähän tuossa omassa 525:ssa on?
                Kun laittaa virrat päälle tai sammuttaa virrat, niin check control sanoo PLING ja tulee seuraava teksti: Betriebsanleitg.
                Vaihda lontoonkieli :?:
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • konsumies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1046
                  • Turkkussesss

                  #23
                  Originally posted by mailman
                  Originally posted by VNT
                  Mikähän tuossa omassa 525:ssa on?
                  Kun laittaa virrat päälle tai sammuttaa virrat, niin check control sanoo PLING ja tulee seuraava teksti: Betriebsanleitg.
                  Vaihda lontoonkieli :?:
                  Jepjep...lontoota kehiin ni ei tarvi arvailla...

                  Terv. wasserauscfausfschhauu
                  Seat Leon Cupra ST
                  F20 116d
                  e87 116i

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10057
                    • KVLA

                    #24
                    Onko takavaloja vaihdettu?Esim. Lexus tai "kirkkaat" tai joku tarvikevalaisin systeemi.Omassani herjaa aina virtojen kytkeydyttyä,että takavalot vialliset.Siihen on vaihdettu "tarvikekirkkaat",ja vika on niissä.Toi PING johtunee ulkolämpötilan varoittimesta (+3).Itse ihmettelin äsken samaa,mutta viksummat tällä topiikilla opastivat :lol:
                    Ups...Luinkin vasta nyt koko topiikin ja homma onkin jo "hanskassa".Hyvä niin.

                    Comment

                    • harri525ixTA
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 101

                      #25
                      Originally posted by konsumies
                      Paras ystäväni Metro-Auto tutki omassa 540 touringissani olevaa vikaa ja kertoi että ohjainboksissa on vikaa.

                      Eli mun auto kun lyö valot päälle herjaa että jokaikinen polttimo olisi palanut, samalla discovalot vilkkuu mittaritaulussa ja kojelaudassa.

                      Että silleen...auttaiskohan joku kotikonsti (polttimoita olen vaihtanut ahkerasti) vai pitääkö tosiaan se boksi vaihtaa?
                      koklaa onko sama vika kun mulla oli: nypi ne valojen korkeussäädön moottorien liittimet irti ja kato paraneeko.

                      Comment

                      • harri525ixTA
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2004
                        • 101

                        #26
                        Originally posted by Heguli 31
                        Onko takavaloja vaihdettu?Esim. Lexus tai "kirkkaat" tai joku tarvikevalaisin systeemi.Omassani herjaa aina virtojen kytkeydyttyä,että takavalot vialliset.Siihen on vaihdettu "tarvikekirkkaat",ja vika on niissä.Toi PING johtunee ulkolämpötilan varoittimesta (+3).Itse ihmettelin äsken samaa,mutta viksummat tällä topiikilla opastivat :lol:
                        Ups...Luinkin vasta nyt koko topiikin ja homma onkin jo "hanskassa".Hyvä niin.
                        jos sinne jotain lexus valoja pulttaa niin PING! on ihan luonnollinen hylkimisreaktio riisitautia vastaan.

                        nyt kun vielä nyppi irti toisinaan kanittavan jäähdytysnesteen pintaindikaattorin ja oikosulki liittimen niin jäljellä on enää tuo <+3 PING!.

                        Comment

                        • asvirkku
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 514
                          • Bern

                          #27
                          Re: PING! LOW BEAM! PING! PINGGG! - ongelmat ohi

                          Originally posted by harri525ixTA
                          nyppäsin TISsibulletinin perusteella (kiitos siitä!) ajovalojen korkeussäädön moottoreiden liittimet irti, ja jo loppui PINGaaminen pakkasilla

                          nyt sit vaan pitäs skoraa jostain ne moottorit jotka vähän toistasataa euroa kappale :/
                          Joo, sama täällä. Kiitokset vinkistä, Check Control ei enää kostealla/pakkasella turhaan valita kaikista toimivista valoista. Sinällään hassua, sillä korkeussäädön moottorit kyllä toimivat ihan oikein. Oli aika ahtaassa paikassa ne liittimet, ensin luulin että kyseessä on käytöstä poistettu ajovalin pyyhkimen moottori, mutta korkeussäätö se oli. Mun kiesi tosin ei pingaa/pingannut, eli oisko kaiutin jo katkastu aiemmin,

                          AV, e34V8
                          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                          Comment

                          • Ravermeister
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1508
                            • Melkeen Turkkuses

                            #28
                            Originally posted by mailman
                            Vaihda lontoonkieli :?:
                            Onkohan mahdollista että ajotieturissa ei ole kuin saksankieli?? Siis kaiken muun sain vaihdettua englanninkieliseksi, mutta nuo viat mitä herjaa mittaristossa ei muutu. Ajotietokoneessa pääsen "salavalikkoon" missä tuon kielen vaihdon pitäisi tapahtua, mutta ei anna kuin germanya vaihtoehdoksi.

                            Eli onkos näin että tuollaisessa saksasta uitetusta ei löydy muita kieliä, ja mitäköhän joku metro-auto laskuttaa jos sinne lontoota iskevät?? (Jos edes onnistuu kielien lisääminen)
                            -Turku Connection-
                            HDJ80 4.2TD
                            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #29
                              Originally posted by Ravermeister
                              Eli onkos näin että tuollaisessa saksasta uitetusta ei löydy muita kieliä, ja mitäköhän joku metro-auto laskuttaa jos sinne lontoota iskevät?? (Jos edes onnistuu kielien lisääminen)
                              Löytyy ja onnistuu
                              Vaihdappas pari kertaa uudestaan se englanti niin eiköhän se ilmesty, omassa 535iA:ssa ei suostunut ensimmäisellä kertaa vaihtamaan saksa->englanti mutta muutaman kerran jälkeen alkoi toimimaan.
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by muggo
                                Löytyy ja onnistuu
                                Vaihdappas pari kertaa uudestaan se englanti niin eiköhän se ilmesty, omassa 535iA:ssa ei suostunut ensimmäisellä kertaa vaihtamaan saksa->englanti mutta muutaman kerran jälkeen alkoi toimimaan.
                                Samoin ja Check Controllin kielen saa myös siitä lämpömittarin vieressä olevasta tapista vaihdettua, samalla ainakin mulla myös OBC näyttää vaihtuvaa kieltä.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎