Samoin ja Check Controllin kielen saa myös siitä lämpömittarin vieressä olevasta tapista vaihdettua, samalla ainakin mulla myös OBC näyttää vaihtuvaa kieltä.
Juuri siitä tapista painamalla sain vaihdettua kaiken muun englanninkieliseks, mut en noita vikaherjauksia. Ku netistä löytyneen ohjeen mukaan pitäisi saada vaihdettua ku painaa 1000 ja 100 yhtaikaa, sielt valikko 11. Mut sielt ei löydy mun tieturissa ku "Lang G"
Mitenkäs se kielenvaihto saksa -> englanti tapahtuu noin niinku suomeksi?
Lainataas tuolta jostain kaukaa:
Originally posted by konsumies
Edittiä: ja e34ssa se vaihtuu sillä kun väännät virrat päälle (en muista kumpi asento mut ei konetta käyntiin) ja pidät n 10-15 sekkaa oikeanpuolista tappia mittaristossa pohjassa
Mitenkäs se kielenvaihto saksa -> englanti tapahtuu noin niinku suomeksi?
Ja noitten vikaherjauksien kielen PITÄISI vaihtua seuraavasti: Ajotietokoneesta nappulat 1000 ja 100 yhtäaikaa pohjaan, tulee testivalikko. Painamalla 10 ja 1 painikkeita valitset test11, painat sr nappulaa. Nyt aukeaa valikko josta tuo pitäisi pystyä vaihtamaan (muistaakseni nappuloilla 1000 ja 100)
Mutta tosiaan kuten aiemmin totesin, mulla ei ainakaan löydy ku toi germaanian kieli
Ja noitten vikaherjauksien kielen PITÄISI vaihtua seuraavasti: Ajotietokoneesta nappulat 1000 ja 100 yhtäaikaa pohjaan, tulee testivalikko. Painamalla 10 ja 1 painikkeita valitset test11, painat sr nappulaa. Nyt aukeaa valikko josta tuo pitäisi pystyä vaihtamaan (muistaakseni nappuloilla 1000 ja 100)
Mutta tosiaan kuten aiemmin totesin, mulla ei ainakaan löydy ku toi germaanian kieli
Ainakaan omassa autossani ajotietokoneen kielen vaihto ei vaikuttanut check controlliin mitenkään (ajotietokoneesessa tunnit, päivät yms. englanniksi, virheilmoitukset silti saksaksi), vaan kielen vaihto piti tehdä mittariston napin kautta. Ja tämä luonnollisesti muutti ajotietokoneen kieltä samalla tavalla valikossa eteenpäin (oiskohan ollut italiaksi tai espanjaksi). Toimiva ratkaisu oli vaihtaa ajotietokoneeseen takaisin saksa ja sitten mittariston kautta kaikki englanniksi. Eli ajotietokoneen kielivalintaan ei olisi tarvinnut koskea lainkaan.
Mulla rupes toi ajotietokone sekoilemaan ja antamaan niitä virheilmoituksia peräkkäin eli pling pling ja pling kuului koko ajan ja koko repertuaari käytiin läpi.
Syynä oli varmaan kelit koska nyt ei enää ilmoittele,kovilla pakkasille heitti että koneessa ei ole öljyä vaikka siellä sitä oli.
Yksi syy voi olla kun tarvitsin ehjän releen kun kokeilin s**bin sähköflektin toimintaa niin irroitin juuri jonkun sinapinvärisen releen sulakeboksista konepellin alta!!!! (varmaan virustartunta kun joutui lähelle s**bia)jonka jälkeen musiikista vastasi tuo kaikkien rakastama kongi .En resetoinut systeemiä tai mitään vika häipyi itsekseen.
Tää check control on aika metka vehje se kyllä ilmoittaa jos joku kapinen lamppu on rikki, mutta mulla heitti jäähdytin vedet pihalle ja loppulämpimän ilmantulo ohjaamoon, moottorin lämmöt lähti nousuun, jos en olisi pysähtynyt vaan jatkanut ajoa tyyliin useita kilometreja niin kone olisi sanot pox. Yhtään varoitusta tästä en saanut. Luulis kaikki valot vilkuttavan kun tämmönen tapahtuu + PingPingPingPingPing .......Kyllä se saksan insinööri on viisas.
Muuten laite on toiminut johdon mukaisesti, mutta viime aikoina joko autoa käynnistettäessä tai koska tahansa ajon aikana on nyt tullut useamman kerran jo ilmoitus Check Control CC-ruutuun ja kehoitus katsoa käsikirjaa. Monesti vielä menee niin, että ilmoitus ei jää lainkaan muistiin normaalilla tavalla, eli ne kolmiot näytön kummankin puolen eivät jää palamaan ilmoituksen poistumisen jälkeen. Ja jos tuolloin painaa mittaristosta CC-nappia, se ilmoittaa että Check Control OK. Kuitenkin kun sammutan avaimen kyseisen tapauksen jälkeen ja otan avaimet pois, kuuluu taas ping ping ja ruudussa lukee Check Control. Auto tuntuu toimivan ihan normaalisti kyseisetä herjauksesta huolimatta. Homma ei siis toistu aina, ja jotenkin tuntuu siltä, että kun auto on käytössä kunnolla lämmennyt, niin ei niin herkästi pimputtele tuota CC tekstiä ruutuun.
Ja monesti menee niinkin, että jos pimputusten jälkeen heti käynnistän auton uudelleen, ei tule ruutuun mitään herjaa!?!
Eli mitä kannattaisi kokeilla ennen auton viemistä "merkkikorjaamoon", jossa kuitenkin kaiken varoiksi vaihtavat kaikki moduulit ja sitä rataa..
Onko näissä ollut maadoitusongelmia tai pitääkö vaan lähteä ebaystä metsästämään uutta käytettyä??
Olisko CCM:ssä (check control modulessa) huono kontakti modulin pistokkeessa tai jotain tuommoista. Voihan se myös olla että CCM:ssä on joku kylmäjuotos tai se muuten on viallinen. Käyttöohjekirjahan ehdottaa tuommoisen herjauksen jälkeen kääntymistä ensi tilassa BMW korjaamon puoleen...
Comment