Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hihnapyöränpultti irti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beeämvee
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 18

    Hihnapyöränpultti irti

    Millä konstilla sais hihnapyöränpultin irti kampiakselin päästä?
    Kone on paikallaan autossa ja pultti on tosi tiukassa.(e36 m50)
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Vaihe päälle?
    Ja vitusti vääntämistä
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      kunnolla avain runko palkkia vasten ja puolan piuha irti ja start.

      yhdys sana

      Comment

      • jyrkkis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 503
        • Jänkä

        #4
        Originally posted by larmatin
        kunnolla avain runko palkkia vasten ja puolan piuha irti ja start.

        yhdys sana
        Jos et halua startata niin muuten sama mutta nelonen pesään ja työnnät autoa oikeaan suuntaan ettei mene kampura uusiksi. Siihen tulee korin paino ja vielä jatkovartta päälle, kyllä lähtee :!:
        Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

        Never Fuck With The Countryboys

        Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

        Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

        Comment

        • hopeanuoli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 211
          • Helsinki

          #5
          No joo edellisilläkin vinkeillä voit yrittää, mutta jos haluat että auto ja itse pysytte suurin piirtein ehjinä, niin tee työkalu, jolla pitää vastaan hihnapyörän takana olevan laipan pultinrei'istä. On muuten helkkarin tiukassa, saat varmasti vääntää naama punaisena. Ja jos saat irti, hommaa momenttiavain jossa asteikko riittää 410 Nm asti. Tarvit sitä kun väännät pultin takaisin kiinni. Jos vielä aiot itse yrittää, niin lykkyä tykö!
          e90 330d -05

          Comment

          • mpower003
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 947
            • Vantaa

            #6
            vie jumalauta merkkikorjaamolle, niillä on tollekin työlle laskettu aika jonka mukaan ne laskuttaa. mulla meni 520d operaatioon torstaina, sain hetken pulaamisen jälkeen laina-auton (ei maksanu mitään) ja hain omani tiistaina pois :lol: laskussa tais olla kolme tuntia töitä ja siinä tehtiin sillon muutakin :P oli kuulemma ollu aika tiukassa, hommaan tarkoitettu erikoistyökalu oli pamahtanu paskaksi ym :wink: ja kiristysmomentti juuri tuo 410 nm :f:
            #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
            ____________________________
            osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4339
              • Turku

              #7
              Kampiakselin saa lukittua, kun työntää BMW:ltä saatavan tapin lohkon takaosasta (vasemmalla puolella) vauhtipyörään.
              Ykkössylinteri on silloin TDC:ssä.

              Comment

              • beeämvee
                Newbiemmer
                • Sep 2004
                • 18

                #8
                Originally posted by hopeanuoli
                No joo edellisilläkin vinkeillä voit yrittää, mutta jos haluat että auto ja itse pysytte suurin piirtein ehjinä, niin tee työkalu, jolla pitää vastaan hihnapyörän takana olevan laipan pultinrei'istä. On muuten helkkarin tiukassa, saat varmasti vääntää naama punaisena. Ja jos saat irti, hommaa momenttiavain jossa asteikko riittää 410 Nm asti. Tarvit sitä kun väännät pultin takaisin kiinni. Jos vielä aiot itse yrittää, niin lykkyä tykö!
                Kiitti neuvoista, lähtihän se pultti kun teki oikeenlaisen työkalun juuri tohon laippaan.




                .

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 767

                  #9
                  Originally posted by beeämvee
                  Kiitti neuvoista, lähtihän se pultti kun teki oikeenlaisen työkalun juuri tohon laippaan.




                  .
                  Oisko mittoja tähän laippaan?

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    #10
                    Kun irrottaa hihnapyörän niin siittä saa mallin työkalulle. Tosimies hitsaa migillä kulmarautaa hihnapyörään...ja ottaa rälläkällä irti...
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by jani73
                      Kampiakselin saa lukittua, kun työntää BMW:ltä saatavan tapin lohkon takaosasta (vasemmalla puolella) vauhtipyörään.
                      Ykkössylinteri on silloin TDC:ssä.
                      Onkos tällaista vain tähän myllyyn vai muihinkin? Meinaan että helpottais kun tekee hommia yksinään.

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by TheLoial
                        Onkos tällaista vain tähän myllyyn vai muihinkin? Meinaan että helpottais kun tekee hommia yksinään.
                        __________________________________________________ _______ Kyllä tämmösen työkalun aikahelposti voi itekki tehä/teettää. käy M42, M44, M50 & M52. hinta oli 29,50 UsD !!!

                        edit:värikuva
                        Last edited by Cunttory; 17-03-2006, 11:19.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4339
                          • Turku

                          #13
                          Voipi olla ettei toi tappi kestäkään sitä, että saa sen hihnapyörän irti. Jostain jäänyt mieleen että se on tarkoitettukin vain kampiakselin pitämiseksi oikeassa asennossa.

                          Hopeanuolen vinkki saattaisi olla paras.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Ei sittenkään mitään...
                            Last edited by T3; 17-03-2006, 15:51.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Kouris
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 767

                              #15
                              Erikoistyökalun mitat

                              Huono kuva mut eiköhä tosta mitat saa jos tarviaa...
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎