Announcement

Collapse
No announcement yet.

V8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klasu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 327
    • säkylä

    V8

    Onks bemareissa ollu käsin koneita kaasariversioina, ja jos on Niin Minkä kokoisia?

    Entäs nuo ruiskuversiot? 3.0 ja 3.5. mitä niissä on heppoja ja millaisissa hinnoissa ne pyörii?
    bmw-PALAMISEN ILOA!
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14449
      • Oulu

      #3
      Onhan niitä joskus ollut kaasari-V8:kin; http://www.bmwclub.fi/fi/engines/oldies/index.html
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Off topic : Miksi kysyt ? :think
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • klasu
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 327
          • säkylä

          #5
          Kiitos linkeistä.

          No, valaistaan asiaa sen verran et mulla on pitkäaikais projektina eräs auto, jossa on mallisarjan suurin moottori 3.0 litrainen, ni olen miettinyt et jos siihen heittäis jonkun kasin ni sais ainakin komiat äänet.
          Sen tähden kyselen mahdollisia vaihtoehtoja, joissa on ollut 3.75 litraisia, tai sen alle olevia kaseja.
          Kaasarikoneita kyselen sen tähden, ko en oo kovinkaan paljoa noita sähköjuttuja tehnyt ni se olis helpompi.

          Vai onks noi ruiskujen sähköt paha tehdä???

          Onks hintatietoja noista koneista? (karkea keskiarvo)

          Mitäs muuten noissa 3.0 ja 3.5ltr. kutvosissa on hp/nm.?? Jos kaseja ei helpolla/halvalla löydy? Jaaaaaa hinta.

          Tässä nyt tulee vähän erikoisia kysymyksiä, mut erikoinen on kysyjäkin...
          bmw-PALAMISEN ILOA!

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by klasu View Post
            Kiitos linkeistä.

            No, valaistaan asiaa sen verran et mulla on pitkäaikais projektina eräs auto, jossa on mallisarjan suurin moottori 3.0 litrainen, ni olen miettinyt et jos siihen heittäis jonkun kasin ni sais ainakin komiat äänet.
            Sen tähden kyselen mahdollisia vaihtoehtoja, joissa on ollut 3.75 litraisia, tai sen alle olevia kaseja.
            Kaasarikoneita kyselen sen tähden, ko en oo kovinkaan paljoa noita sähköjuttuja tehnyt ni se olis helpompi.

            Vai onks noi ruiskujen sähköt paha tehdä???

            Onks hintatietoja noista koneista? (karkea keskiarvo)

            Mitäs muuten noissa 3.0 ja 3.5ltr. kutvosissa on hp/nm.?? Jos kaseja ei helpolla/halvalla löydy? Jaaaaaa hinta.

            Tässä nyt tulee vähän erikoisia kysymyksiä, mut erikoinen on kysyjäkin...
            aika paha auttaa jos et kerro mitä teet ja mihin eli mikäs se auto sitten on johon olet tätä tekemässä? noita bmw kaasari kaseja on aika harvon tarjolla ovat kuitenkin 60-luvun vehkeitä joten niiden hinta on niin ja näin.

            noista m60 ja m30 koneista ainakin löytyy aika hyviä sähkö kaavioita netin syövereistä joista on helppo soveltaa

            3.0 ja 3.5 pyörii siinä n.200hv ja 4.0 kasi muistaakseni 286 ne koneiden tehot löydät kyllä noista edellisistä linkeistä. hinnat pyörii siinä 1000€molemmin puolin riippuen kokoon panosta

            jos on pelkät äänet haussa niin itse en välttämättä valitsisi bmw:n v8 konetta
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • allu72
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 78

              #7
              Originally posted by klasu View Post
              Kiitos linkeistä.

              No, valaistaan asiaa sen verran et mulla on pitkäaikais projektina eräs auto, jossa on mallisarjan suurin moottori 3.0 litrainen, ni olen miettinyt et jos siihen heittäis jonkun kasin ni sais ainakin komiat äänet.
              Sen tähden kyselen mahdollisia vaihtoehtoja, joissa on ollut 3.75 litraisia, tai sen alle olevia kaseja.
              Kaasarikoneita kyselen sen tähden, ko en oo kovinkaan paljoa noita sähköjuttuja tehnyt ni se olis helpompi.

              Vai onks noi ruiskujen sähköt paha tehdä???

              Onks hintatietoja noista koneista? (karkea keskiarvo)

              Mitäs muuten noissa 3.0 ja 3.5ltr. kutvosissa on hp/nm.?? Jos kaseja ei helpolla/halvalla löydy? Jaaaaaa hinta.

              Tässä nyt tulee vähän erikoisia kysymyksiä, mut erikoinen on kysyjäkin...
              Itsellä myös projektina -76 granada johon suunnittelin inspiraation vuoksi bemun m60b30 moottoria kaasareilla.

              Paino ja kuutiot kelpaisi heti, tehotkin kuristamalla ja mittaamalla.

              Mutta mutta, kaveri, jonka yleistä tietämystä kyllä arvostan, sanoi että tollanen merkkien välinen koneswappi ei tule laillisesti onnistumaan.

              Olisi hienoa jos se olisikin mahdollista. Heti ostaisin koneen tallin nurkkaan ja jatkaisin korin kunnostusta. Nyt on projekti seisonut jo pari vuotta enkä oikein tiedä mitä sen kanssa tekisi
              E12 520 Automatic -76 (RIP)
              E23 735iA -84 (myyty)
              E32 750iA -88 (ajopeli)

              Comment

              • klasu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 327
                • säkylä

                #8
                No joo...

                mainitaan nyt sit se "auto" sen on granada.

                Fordilta on kyllä olemassa myös sopiva kasi, mut on vaikea löytöö(221cid)

                Onhan noita fordeja tehty aikanaan letukan koneillakin.

                volkkareita porshen koneilla

                ladoja fiatin koneilla jne.jne.
                Ni miksei fordeja BMW:n koneella???

                Täällä sentään saa vastauksia nopeaan, verrattuna moneen muuhun forumiin.
                Hieno homma!!!
                bmw-PALAMISEN ILOA!

                Comment

                • Keke71
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 340
                  • Kiiminki

                  #9
                  Originally posted by allu72 View Post
                  Itsellä myös projektina -76 granada johon suunnittelin inspiraation vuoksi bemun m60b30 moottoria kaasareilla.

                  Paino ja kuutiot kelpaisi heti, tehotkin kuristamalla ja mittaamalla.

                  Mutta mutta, kaveri, jonka yleistä tietämystä kyllä arvostan, sanoi että tollanen merkkien välinen koneswappi ei tule laillisesti onnistumaan.

                  Olisi hienoa jos se olisikin mahdollista. Heti ostaisin koneen tallin nurkkaan ja jatkaisin korin kunnostusta. Nyt on projekti seisonut jo pari vuotta enkä oikein tiedä mitä sen kanssa tekisi
                  Voin suosiolla sanoa että roverin kone pellin alle, pitäis mennä katsastuksestakin läpi ilman "vittuilua", kuin myös volvoon. Tietty jarrut pitää muuttaa. Se että onko mitään järkee?? Käyttää nekin rahat siihen alkuperäisen moottorin laittamiseen, siis siihen 3litran kutvoseen, pitäis saaha aika hyvin vielä viritysosia briteistä. Jopa turboja on laiteltu, mutta tää foorumi ei varmaan anna kaikkea tietämystä mitä ford:in oma, luulisin.
                  E39 540iA Touring

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by allu72 View Post
                    Mutta mutta, kaveri, jonka yleistä tietämystä kyllä arvostan, sanoi että tollanen merkkien välinen koneswappi ei tule laillisesti onnistumaan.
                    Perustuen mihin? Ei mihinkään.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • allu72
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 78

                      #11
                      Originally posted by Keke71 View Post
                      Voin suosiolla sanoa että roverin kone pellin alle, pitäis mennä katsastuksestakin läpi ilman "vittuilua", kuin myös volvoon. Tietty jarrut pitää muuttaa. Se että onko mitään järkee?? Käyttää nekin rahat siihen alkuperäisen moottorin laittamiseen, siis siihen 3litran kutvoseen, pitäis saaha aika hyvin vielä viritysosia briteistä. Jopa turboja on laiteltu, mutta tää foorumi ei varmaan anna kaikkea tietämystä mitä ford:in oma, luulisin.
                      Niin joo roverin kone. Olinkin jo unohtanut nämä joita on laillisesti saanut kilpiin. Bemarin konetta fordin koneen sijasta mietin sen takia kun niitä tuntuu olevan aika paljon ja edullisesti saatavilla. Ja kyseinen motti puhuttelee kyllä muutenkin On mulla myös capri 3.0V6 odottamassa jonka virittämistä voi sitten harkita burtonin ja muiden osilla.

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Perustuen mihin? Ei mihinkään.
                      No sanoppas muuta. Jos roverin kone niin miksei bemarin :think Täytyy pitää kaverille puhuttelu.

                      E: ja nyt muistin jossain spinnerissä esitellyn ladan jossa oli fordin v6.
                      Last edited by allu72; 26-12-2009, 23:33.
                      E12 520 Automatic -76 (RIP)
                      E23 735iA -84 (myyty)
                      E32 750iA -88 (ajopeli)

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #12
                        Bemarin lisäksi pieniä moderneja kaseja ei montaa vaihtoehtoa ole ellei ala jotain Ferrarin konetta tai vastaavaa vaihtamaan.



                        Mutta jos kerran pitää olla kaasarit niin sitten suosiolla Roverin kone.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • FroZ
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 298
                          • jkl

                          #13
                          BMW:n moottoreiden kanssa granadan tehoraja taitaa loppua kesken (tehokkain +20%), mutta roverille voisi riittää jos vaan löytää tarpeeksi pieni tehoisen version... niitä kun on ollut muistaakseni ihan siellä 100 hp:n tuntumassakin.

                          Vakio vaparikoneen kuristamiset voi olla aika heikolla katsastusasemalla.

                          Comment

                          • conna
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 324

                            #14
                            Originally posted by FroZ View Post
                            BMW:n moottoreiden kanssa granadan tehoraja taitaa loppua kesken (tehokkain +20%), mutta roverille voisi riittää jos vaan löytää tarpeeksi pieni tehoisen version... niitä kun on ollut muistaakseni ihan siellä 100 hp:n tuntumassakin.

                            Vakio vaparikoneen kuristamiset voi olla aika heikolla katsastusasemalla.
                            mut jos bemarin koneeseen laittaa kaasarit niin konehan on sen jälkeen "omavalmiste"

                            ja tehoa on just sen verran kuin siittä mitataan. sillä ei ole mitään väliä mitä siellä on ollu alunperin.

                            tekee vaan imusarjan ja laittaa 4 kpl 48mm pystyimutuplaa.
                            %

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by conna View Post
                              mut jos bemarin koneeseen laittaa kaasarit niin konehan on sen jälkeen "omavalmiste"

                              ja tehoa on just sen verran kuin siittä mitataan. sillä ei ole mitään väliä mitä siellä on ollu alunperin.

                              tekee vaan imusarjan ja laittaa 4 kpl 48mm pystyimutuplaa.
                              Ja jos litratehoa on kovin pirun vähän katsastuksessa kattotaan mikä sitä moottoria ohjaa/ruokkii ja yksilöidään se otteeseen. En muista sitä rajaa nyt.
                              En ole mikään autosähkömies itsekään , mutta jos osaaminen on sillä tasolla että jonkun vanhan ruiskun sähköt ylittää resurssit niin miettisin onko tuollainen projekti ihan sopiva itselle..
                              Last edited by petrolhead; 27-12-2009, 10:38.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎