m5 3.6 jakopää

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BASTARD
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 67
    • Liperi

    #1

    m5 3.6 jakopää

    joo eli kaverin m5 on näköjään jako hypännyt, niin ei kenelläkään ois tietoo onko mitään erkoista tuossa ketjun ja hilppeiden vaihdossa? löytyykö vauhtipyörältä jostain paikka jonkin näköiselle lukitukselle et sais kampiakselin pultin auki?
    e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Jos sieltä oikeasti on jako hypännyt ni ei kyllä ihan ketjun vaihto riitä.

    Miten yleensä tuosta saa jaon pomppaamaan?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • penariM5
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 62

      #3
      nokka-akseleihin on lukitus kalut olemassa bmw liikkeissä.
      realoemmästä löytyy räjäytys kuvia.

      jos jako hypännyt ja kone pyörinyt sen jälkeen niin pitäisi olla läjä
      vinoja venttiileitä.:think

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Ja kampuran pulttia avatessa pitäis saada pidettyä värinänvaimentimen puoleista päätä, tähänkin on olemassa työkalu ja helppo tekaista itsekkin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • jii.veivo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 564
          • Haapavesi

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Ja kampuran pulttia avatessa pitäis saada pidettyä värinänvaimentimen puoleista päätä, tähänkin on olemassa työkalu ja helppo tekaista itsekkin.
          Vaihde ja käsijarru päälle ni ei tarvi pitää.
          e38 750ial
          Husaberg 650 fs -05
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by jii.veivo View Post
            Vaihde ja käsijarru päälle ni ei tarvi pitää.
            Silti se voima kohdistuu siihen kampuraan.
            Kun tekee sellaisen työkalun joka kiinnitetään dampperin pultinreikiin, itse akseliin ei kohdistu vääntöä.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              #7
              No joo näkyy olevan 3.6 mallissa erilainen kiinnitys kuin 3.8:ssa. 3.8 dampperi tulee kiinni just niihin reikiin tulevilla pulteilla.
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • Purni
                BTCF Member
                • May 2007
                • 915
                • Vantaa

                #8
                Jos jako hypännyt niin siel on läjä ventiilejä odottamassa vaihtamista. Miten se pääsi hyppää? Itsellä' kävi ainakin E34 M5 (3.6)l että auto keitti ja väänsi kannen niin pahasti että jakopäänketju venyi jonkun verran.
                Kesämiina: E39 M5 S/C
                Talvimiina: E70 X5 530sd

                Comment

                • Hannu_H
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 410
                  • Paskakaupunni

                  #9
                  Entisessä S38:ssa oli tuntemattomasta syystä jako hypännyt -> 12kpl venttiilejä mutkalle. Pelkät uudet venttiilit merkkikaupasta 1440e + koneistuksiin melkein saman verran + kaikki muut tarvittavat hilut = ~5ke Ihanan halbaa suhteessa auton arvoon...
                  Last edited by Hannu_H; 27-01-2010, 12:07.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Jos ketjunkiristin antaa löysää, niin ainakin s14 kohdalla on ketjun mahdollista hypätä kampuran päästä. Kaikki keula ylämäkeen parkit kannattaa jättää väliin, varsinkin vaihde päällä.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • BASTARD
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 67
                      • Liperi

                      #11
                      en tiedä mistä johtu ketjun hyppääminen varmaan kiristin paskana tai jotain mut hampaan verran on molemmat nokat pielessä. kaipa se akseli kestää vaihde päällä avata sen kampuran pultin. nokkien pito työkalu tuskin niin pakollinen kai ne saa kännettyä kohalleen jos liikahtaa ketjun irrotuksen jälkeen.
                      e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

                      Comment

                      • BASTARD
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 67
                        • Liperi

                        #12
                        niin ja tuskin on venttiilejä vääntynyt koska ennen tuota jaon katsomista mitattiin puristukset ja kaikki oli 13 luokkaa
                        e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

                        Comment

                        • jii.veivo
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 564
                          • Haapavesi

                          #13
                          Ainaskin 3.8 versiossa kesti aukaista vaihde päällä mutta siinä kiinnitys on erilainen.
                          Jos kerran puristukset kunnossa ni hyvinkin mahdollista ettei venttiilit ole mutkalla.:think
                          e38 750ial
                          Husaberg 650 fs -05
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7035
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Kyllä se kestää jos kytkin vaan pitää, mutta kiinni sitä ei saa kuitenkaan ilman oikeaa työkalua. Ihan turha kuvitellakkaan momenttien osuvan kohdalleen kun koko voimalinja joustaa.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • tepabmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 834
                              • LAITAMAA

                              #15
                              Originally posted by Purni View Post
                              Jos jako hypännyt niin siel on läjä ventiilejä odottamassa vaihtamista. Miten se pääsi hyppää? Itsellä' kävi ainakin E34 M5 (3.6)l että auto keitti ja väänsi kannen niin pahasti että jakopäänketju venyi jonkun verran.
                              ois kiva nähdä tollainen kansi,mikä on vääntynyt niin paljon että ketjukin on lähtenyt vääntymisen johdosta venymään...
                              -Tepan Paja-
                              Veikkola city
                              0405203098
                              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                              Comment

                              Working...
                              X