joo eli kaverin m5 on näköjään jako hypännyt, niin ei kenelläkään ois tietoo onko mitään erkoista tuossa ketjun ja hilppeiden vaihdossa? löytyykö vauhtipyörältä jostain paikka jonkin näköiselle lukitukselle et sais kampiakselin pultin auki?
m5 3.6 jakopää
Collapse
X
-
Jos sieltä oikeasti on jako hypännyt ni ei kyllä ihan ketjun vaihto riitä.
Miten yleensä tuosta saa jaon pomppaamaan?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
Ja kampuran pulttia avatessa pitäis saada pidettyä värinänvaimentimen puoleista päätä, tähänkin on olemassa työkalu ja helppo tekaista itsekkin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Originally posted by JJT View PostJa kampuran pulttia avatessa pitäis saada pidettyä värinänvaimentimen puoleista päätä, tähänkin on olemassa työkalu ja helppo tekaista itsekkin.
Comment
-
Originally posted by jii.veivo View PostVaihde ja käsijarru päälle ni ei tarvi pitää.
Kun tekee sellaisen työkalun joka kiinnitetään dampperin pultinreikiin, itse akseliin ei kohdistu vääntöä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
No joo näkyy olevan 3.6 mallissa erilainen kiinnitys kuin 3.8:ssa. 3.8 dampperi tulee kiinni just niihin reikiin tulevilla pulteilla.
Comment
-
Jos jako hypännyt niin siel on läjä ventiilejä odottamassa vaihtamista. Miten se pääsi hyppää? Itsellä' kävi ainakin E34 M5 (3.6)l että auto keitti ja väänsi kannen niin pahasti että jakopäänketju venyi jonkun verran.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
Entisessä S38:ssa oli tuntemattomasta syystä jako hypännyt -> 12kpl venttiilejä mutkalle. Pelkät uudet venttiilit merkkikaupasta 1440e + koneistuksiin melkein saman verran + kaikki muut tarvittavat hilut = ~5keIhanan halbaa suhteessa auton arvoon...
Last edited by Hannu_H; 27-01-2010, 12:07.
Comment
-
en tiedä mistä johtu ketjun hyppääminen varmaan kiristin paskana tai jotain mut hampaan verran on molemmat nokat pielessä. kaipa se akseli kestää vaihde päällä avata sen kampuran pultin. nokkien pito työkalu tuskin niin pakollinen kai ne saa kännettyä kohalleen jos liikahtaa ketjun irrotuksen jälkeen.e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...
Comment
-
Ainaskin 3.8 versiossa kesti aukaista vaihde päällä mutta siinä kiinnitys on erilainen.
Jos kerran puristukset kunnossa ni hyvinkin mahdollista ettei venttiilit ole mutkalla.:think
Comment
-
Kyllä se kestää jos kytkin vaan pitää, mutta kiinni sitä ei saa kuitenkaan ilman oikeaa työkalua. Ihan turha kuvitellakkaan momenttien osuvan kohdalleen kun koko voimalinja joustaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Originally posted by Purni View PostJos jako hypännyt niin siel on läjä ventiilejä odottamassa vaihtamista. Miten se pääsi hyppää? Itsellä' kävi ainakin E34 M5 (3.6)l että auto keitti ja väänsi kannen niin pahasti että jakopäänketju venyi jonkun verran.-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
Comment