memebuy23buy

Akku irti ovet lukossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #31
    Originally posted by petrolhead View Post
    Missä autoissa on kaapeli sisällä?
    e30, e36 ja e46 ainakin..veikkaisin että kaikki BMW:t joissa on akku muualla kuin moottoritilassa.
    Ja itse aiheeseen, niin kyllähän sen pitäis kuskin ovenlukosta aueta ihan avaimella.
    Last edited by JJT; 22-02-2010, 20:50.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1960
      • Hki

      #32
      Originally posted by JJT View Post
      Ja itse aiheeseen, niin kyllähän sen pitäis kuskin ovenlukosta aueta ihan avaimella.
      Daaaaaa! Niin ja sit vielä vara-avaimella runkkaamaan!

      Comment

      • misim
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 9
        • Helsinki

        #33
        Joo kyllähän tuo lukko nyt lopulta alko normaalisti toimimaan (haittalevyt liikkumaan) kun sitä riittävän pitkään sulatteli/rasvaili. Ei muuten ollut mikään ihan pieni hetki jonka tuota sai väännellä edestakaisin.

        Hauskaa sinänsä että niin tässä kuin muissakin topiceissa/foorumeilla suurin osa jengistä on ehdottelemassa virran syöttämistä niin pohjasta/konehuoneesta/kilpien valoliittimistä yms.

        No se on tietenkin makuasia tunteeko sen vai avaimella lukosta avaamisen helpoimmaksi tavaksi..

        Valunki:lle vielä erityiskiitokset tästä probleemasta

        Comment

        • Epäuskollinen autoilija
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 365
          • Espoo

          #34
          Originally posted by misim View Post
          Joo kyllähän tuo lukko nyt lopulta alko normaalisti toimimaan (haittalevyt liikkumaan) kun sitä riittävän pitkään sulatteli/rasvaili. Ei muuten ollut mikään ihan pieni hetki jonka tuota sai väännellä edestakaisin.

          Hauskaa sinänsä että niin tässä kuin muissakin topiceissa/foorumeilla suurin osa jengistä on ehdottelemassa virran syöttämistä niin pohjasta/konehuoneesta/kilpien valoliittimistä yms.

          No se on tietenkin makuasia tunteeko sen vai avaimella lukosta avaamisen helpoimmaksi tavaksi..

          Valunki:lle vielä erityiskiitokset tästä probleemasta
          Hyvä, että löyty se lukko. Luulis, ettei semmosta autoa edes valmisteta, jossa ei ois yhtään mekaanista lukkoa. Tuollainen virran syöttäminen esim kilpivaloista ei pitäs olla tarpeen missään tapauksessa.
          Maserati 4200 Coupe GT
          Ford focus 1.6i
          ex:
          BMW 320d E90 -05
          Porsche boxster 986 2.5 -98
          VW Golf 1.6 -90
          BMW 850i -91
          Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
          BMW 316i E36 -91
          Nissan Sunny 1.3 -87
          Ford Scorpio 2.0i

          Comment

          • misim
            Newbiemmer
            • Feb 2010
            • 9
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
            Hyvä, että löyty se lukko. Luulis, ettei semmosta autoa edes valmisteta, jossa ei ois yhtään mekaanista lukkoa. Tuollainen virran syöttäminen esim kilpivaloista ei pitäs olla tarpeen missään tapauksessa.
            Kyllähän se lukko oli alusta asti löytyny, ongelmana oli vaan sen aukaisu..

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #36
              Ei se mikään ihme oo jos haitat on vähän jämähtäny, kun ei välttämättä koskaan oo ees avainta käytetty lukossa saati voideltu.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Ekape
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 205
                • Luvia

                #37
                [QUOTE=JJT;1934044]Ei se mikään ihme oo jos haitat on vähän jämähtäny, kun ei välttämättä koskaan oo ees avainta käytetty lukossa saati voideltu.[/QUOTE

                Veikkaan että tässä ei ollut kysymys lukon jämähtämisestä, vaan pelkästään uskalluksen puutteesta. Ensimmäisessä viestissä aloittaja totesi että lukko liikkuu ongelmitta sen vajaa puolikierrosta molempiin suuntiin. Jos haitat on jumissa niin tuo lukko ei liiku yhtään mihinkään.
                Kävin kokeilemassa omassa pihassa tuota 98 mallin e39:ää toisen vastaavan bmw:n avaimilla niin lukko ei hievahtanutkaan, eli haitat tunnistavat avaimen heti tuossa klo 12 asennossa. Auton omilla avaimilla lukko kääntyi ongelmitta aina tuonne mekaaniselle puolelle asti. Tämä auton on ollut meillä reilut kuusi vuotta enkä muista että koko aikana olisi ennen avaimella käännetty lukkoa, eikä sitä ole tietääkseni koskaan voideltu. - Vai voisko lukkojen voitelu kuulua auton huolto-ohjelmaan?

                Comment

                • misim
                  Newbiemmer
                  • Feb 2010
                  • 9
                  • Helsinki

                  #38
                  Kyllä tässä nimenomaan siitä lukonjämähtämisestä oli kyse. Puolikas kierros on kello 12 --> kello 6 jossa pikku stoppari mutta lukkoa siis pystyi kyllä kiertämään n kierrosta molempiin suuntiin.

                  Comment

                  • Make38
                    Newbiemmer
                    • Feb 2010
                    • 3
                    • in garage

                    #39
                    itel 735i E32 jäi ovet lukkoon jouluna -08 huonon akun ja kovan pakkasen takia, noh ekaks tuli mieleen että PERK... millä mä tonne sisää pääsen, ei kai ny ikkunaa tarve pistää sisää sit yritin paksin kautta mut enhä mä ny jostai suksi boksin reijäst sisää mahu :/.
                    sit löysin netist tyylin jossa joutuu ostaa vain uuden vaijerin.
                    eli hiukan tulee budjettia.
                    itellä menee konepellin veto vaijeri siinä vasemman kaukovalon kohdalla jos väännän teräksestä koukun ja repäsen sen vaijerin nii kone pelti aukeaa.. jolloin voin työntää vesipumpun vierestä virtaa jotta saa ovet auki, sekin vain ovien avaamisee.
                    mutta löysin paremman vaihto ehdon. työnsin raa'asti kynnet kuskin ikkunan ja oven karmin välii ja vedin raa'asti vaan ikkunan alas. hiukan tuli naarmui ku ikkunana "lukkoa vasten veti" :/ mutta auto lähti sit illemmal ladattua taas käyntii

                    jos tuoss oli jotain mikä antais pientä "inspiraatiota" toimintaan. nuokin ennemmin hätä tapauksiihin. mieluiten itsekkin tahtoisin pienellä budjetilla eteen päin.

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by misim View Post
                      Hauskaa sinänsä että niin tässä kuin muissakin topiceissa/foorumeilla suurin osa jengistä on ehdottelemassa virran syöttämistä niin pohjasta/konehuoneesta/kilpien valoliittimistä yms.

                      No se on tietenkin makuasia tunteeko sen vai avaimella lukosta avaamisen helpoimmaksi tavaksi..
                      Totta, ja rekisterikilven/valojen kautta viritelty jännitteensyöttö toimii vain jos valot on jääneet päälle.
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      Working...
                      X