Originally posted by Juhi$
View Post
Megasquirt + 55pin liitin kysymyksiä
Collapse
X
-
Kyllä se on kaikkein helpoin homma laittaa mega ohjaamaan suoraan puolaa ja ottaa se signaali tosiaan sieltä jakajan anturiltaOriginally posted by sleepertuning View PostBoksi on tehty lukemaan vr-anturia, en tiedä millä tavalla. mega 1, v2.2, m10koneen jakajassa 4sakarainen levy jota induktioanturi lukee. Ilmeisesti sitten helpompaa vaan laittaa sytkäkivi boksiin ja ohjata puolaa suoraan.
Joudut megan kanssa lukitsemaan ne keskipakopainot ja alipainekellon. Mega ei oikein ymmärrä jos se triggerikulma muuttuu. Ei sitä syttykarttaa ensimmäisenä tarvitse säätää, siellä on yksi peruskartta sisällä jolla voi aloittaa.Originally posted by sleepertuning View PostEnnakotkin sais olla vaikka alipaine/keskipako aluksi.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Originally posted by Juhi$ View PostMihinkä väliin tuossa laudassa laitetetaan tuo 10k ja 50k säätöpotikat että saa kiekkamittarin toimimaan? Mulla siis ei ole sitä adapterilevyä tuolle 55pin liittimelle, vaan johdot on juotettu suoraan pinneihin.
Älä laita mitään potikoita seuraava kytkentä on toiminut ainakin e30 ja e36 mallien mittarien kanssa:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/.../LowVTacho.GIF
Eli kilonen ylösveto +12v:iin ja tuo trankku maattamaan että tulee kanttia.
Epäilen että e34:ssä on sama varvimittari kuin noissa kolmossarjalaisissa:thinksigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Hmm.. kaverilla on omassa megassaan 55-pin liittimelle oleva adapterilevy(jota siis itse en käyttänyt), jossa oli paikat noille säätöpotikoille ja kun oikean kohdan löysi säätöruuveista niin rupesi rundari toimimaan ihan oikein.Originally posted by Vauhtivaunu View PostÄlä laita mitään potikoita seuraava kytkentä on toiminut ainakin e30 ja e36 mallien mittarien kanssa:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/.../LowVTacho.GIF
Eli kilonen ylösveto +12v:iin ja tuo trankku maattamaan että tulee kanttia.
Epäilen että e34:ssä on sama varvimittari kuin noissa kolmossarjalaisissa:think
Kerkesin jo itselleni nuo säätövastukset ostaa valmiiksi joten jos vaan löytyy tietoa että mihinkä väliin laitetaan niin olisin kiitollinen, kun ei tosiaan ollut homma eikä mikään niistä löytää oikea säätö.
VAI, onnistuuko tuo homma vain jos on käytössä tuo adapterilevy?:think
Comment
-
Joo elikkä kaverilla siis periaatteessa tämän ohjeen mukaan kiekkamittari kytketty ja toimii. eroaa tuosta sun linkistä vain tuon yhden säätöpotikan osalta.:thinkOriginally posted by Vauhtivaunu View PostÄlä laita mitään potikoita seuraava kytkentä on toiminut ainakin e30 ja e36 mallien mittarien kanssa:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/.../LowVTacho.GIF
Eli kilonen ylösveto +12v:iin ja tuo trankku maattamaan että tulee kanttia.
Epäilen että e34:ssä on sama varvimittari kuin noissa kolmossarjalaisissa:think
Ja tuossa linkin ohjeessahan kuitenkin käsketään käyttämään vastusta välillä 1- 10K... Eikös siihen tuo säätöpotikka sovellu just parhaiten.Last edited by Juhi$; 23-06-2010, 19:37.
Comment
-
Tuosta 2N2222A:sta, meneekö tuo collectori vai base jalka megan piirilevylle? Veikkaisin tuota basea mutta onko varmasti?

Ja sitten jos tosiaan joku kertoisi että tarvitaanko sitä 50k säätöpotikkaa rundarin kytkennässä vai onnistuuko homma ilman sitä? Kahdenlaiset ohjeet kun näkyy olevan tuohonkin hommaan.:think
Comment
-
Base on trankun ohjaus joka siis kytketään siihen megan pinniin. Ja turha on laittaa mitään potikoita.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Eli tuossa linkittämässäsi kytkiksessä tuo vastus johon neuvotaan 1-10k vastusta, niin tarkoititko että siihen suoraan yhden kilon vastus, ja pitäisi pelittää?Originally posted by Vauhtivaunu View PostBase on trankun ohjaus joka siis kytketään siihen megan pinniin. Ja turha on laittaa mitään potikoita.
Onko jotain nettisivua josta löytyisi m30b34:n motronicin orkkis sytkäkarttaa? Olisi hyvä ja varma pohja lähteä säätämään. Jos ei netissä ole niin täytyy maanantaina töissä selvitellä löytyisikö sitä kautta.:think
Comment
-
-
Nyt on mega ja laajakaista asennettuna ja kaverin 535:ssa toimiva msq laitettu omaan boksiini. Isoin ongelma on vaan nyt siinä, että tyhjäkäynti on melkein parissa tonnissa. Kylmäkäynnistyksessä kierrokset pysyy aika hyvin noin tonnissa, mutta sitä mukaa kun kone lämpenee niin kierrokset nousevat pikkuhiljaa. Siellä tunerstudion pwm asetuksessa josta tuota tyhjäkäynnin arvoa pitäisi pystyä muuttamaan ei vaikuta mitenkään.:think Mikäs tällaisen voisi aiheuttaa? Imuvuotoja ei pitäisi olla missään.
Katson tänään vielä asetuksia läpi jos vaikka löytyisi syypää. Voin myös lähettää logia ja msq.n, jos joku osaisi auttaa! Vajaa pari viikkoa enää kalajokeen
Comment
-
Jos tyhjäkäynnin asetusten säätö sittenkin vaikuttaa, voi tk-moottorin piuhat olla ristissä. Jos se ei vaikuta, vianhaku jatkukoon
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Tätä pitääkin kokeilla!Originally posted by Cell View PostJos tyhjäkäynnin asetusten säätö sittenkin vaikuttaa, voi tk-moottorin piuhat olla ristissä. Jos se ei vaikuta, vianhaku jatkukoon
Kokeilin vielä tuota tyhjäkäynnin säätöä. Kun sitä viimeistä arvoa, joka määrää tyhjäkäyntikierrokset laski alaspäin, tippui myös kierrokset koska seos meni helvetin laihalle eikä auto käynyt yhtään. Eli voiko tästä päätellä, että tuolloin kun tyhjäkäyntimoottorin olisi pitänyt vähentää imusarjalle menevää ilmaa, se päästikin entistä enemmän ilmaa imusarjaan.:think
Voikos nuo piuhat vaihtaa päittäin tuosta tyhjäkäyntimoottorille menevästä liittimestä, vai pitääkö itse megasta vaihtaa joidenkin piuhojen paikkaa.
Comment
-
Ei se tyhjäkäyntimoottori sitä laihalle vedä, sulla on kartat vaan perseellään. Saatko upittua .msq ja logia johonkin? Ei kannata kääntää ennen kuin on asiasta varma.Originally posted by Juhi$ View PostTätä pitääkin kokeilla!
Kokeilin vielä tuota tyhjäkäynnin säätöä. Kun sitä viimeistä arvoa, joka määrää tyhjäkäyntikierrokset laski alaspäin, tippui myös kierrokset koska seos meni helvetin laihalle eikä auto käynyt yhtään. Eli voiko tästä päätellä, että tuolloin kun tyhjäkäyntimoottorin olisi pitänyt vähentää imusarjalle menevää ilmaa, se päästikin entistä enemmän ilmaa imusarjaan.:think
Voikos nuo piuhat vaihtaa päittäin tuosta tyhjäkäyntimoottorille menevästä liittimestä, vai pitääkö itse megasta vaihtaa joidenkin piuhojen paikkaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment