Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megasquirt + 55pin liitin kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by Juhi$ View Post
    Mega on jo valmis ja testattukin kaverin autossa toimivaksi sekä extrakoodi laitettuna. OBC kuitenkin herjaa kaikenmaailman antureista ym. eli osaako joku neuvoa minkälaisilla kytkennöillä OBC:n saisi toimimaan oikein megaruutan kanssa? Koitin googlettaakkin mutta eipä tärpännyt.
    Mitäs se sitten herjaa? Ei pitäis tulla mitään herjoja.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #17
      Originally posted by sleepertuning View Post
      Boksi on tehty lukemaan vr-anturia, en tiedä millä tavalla. mega 1, v2.2, m10koneen jakajassa 4sakarainen levy jota induktioanturi lukee. Ilmeisesti sitten helpompaa vaan laittaa sytkäkivi boksiin ja ohjata puolaa suoraan.
      Kyllä se on kaikkein helpoin homma laittaa mega ohjaamaan suoraan puolaa ja ottaa se signaali tosiaan sieltä jakajan anturilta


      Originally posted by sleepertuning View Post
      Ennakotkin sais olla vaikka alipaine/keskipako aluksi.
      Joudut megan kanssa lukitsemaan ne keskipakopainot ja alipainekellon. Mega ei oikein ymmärrä jos se triggerikulma muuttuu. Ei sitä syttykarttaa ensimmäisenä tarvitse säätää, siellä on yksi peruskartta sisällä jolla voi aloittaa.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        #18
        Mihinkä väliin tuossa laudassa laitetetaan tuo 10k ja 50k säätöpotikat että saa kiekkamittarin toimimaan? Mulla siis ei ole sitä adapterilevyä tuolle 55pin liittimelle, vaan johdot on juotettu suoraan pinneihin.

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #19
          Originally posted by Juhi$ View Post
          Mihinkä väliin tuossa laudassa laitetetaan tuo 10k ja 50k säätöpotikat että saa kiekkamittarin toimimaan? Mulla siis ei ole sitä adapterilevyä tuolle 55pin liittimelle, vaan johdot on juotettu suoraan pinneihin.

          Älä laita mitään potikoita seuraava kytkentä on toiminut ainakin e30 ja e36 mallien mittarien kanssa:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/.../LowVTacho.GIF

          Eli kilonen ylösveto +12v:iin ja tuo trankku maattamaan että tulee kanttia.

          Epäilen että e34:ssä on sama varvimittari kuin noissa kolmossarjalaisissa:think
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Juhi$
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2009
            • 1268
            • Laukaa

            #20
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Älä laita mitään potikoita seuraava kytkentä on toiminut ainakin e30 ja e36 mallien mittarien kanssa:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/.../LowVTacho.GIF

            Eli kilonen ylösveto +12v:iin ja tuo trankku maattamaan että tulee kanttia.

            Epäilen että e34:ssä on sama varvimittari kuin noissa kolmossarjalaisissa:think
            Hmm.. kaverilla on omassa megassaan 55-pin liittimelle oleva adapterilevy(jota siis itse en käyttänyt), jossa oli paikat noille säätöpotikoille ja kun oikean kohdan löysi säätöruuveista niin rupesi rundari toimimaan ihan oikein.

            Kerkesin jo itselleni nuo säätövastukset ostaa valmiiksi joten jos vaan löytyy tietoa että mihinkä väliin laitetaan niin olisin kiitollinen, kun ei tosiaan ollut homma eikä mikään niistä löytää oikea säätö.

            VAI, onnistuuko tuo homma vain jos on käytössä tuo adapterilevy?:think

            Comment

            • Juhi$
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 1268
              • Laukaa

              #21
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Älä laita mitään potikoita seuraava kytkentä on toiminut ainakin e30 ja e36 mallien mittarien kanssa:http://www.msextra.com/doc/ms2extra/.../LowVTacho.GIF

              Eli kilonen ylösveto +12v:iin ja tuo trankku maattamaan että tulee kanttia.

              Epäilen että e34:ssä on sama varvimittari kuin noissa kolmossarjalaisissa:think
              Joo elikkä kaverilla siis periaatteessa tämän ohjeen mukaan kiekkamittari kytketty ja toimii. eroaa tuosta sun linkistä vain tuon yhden säätöpotikan osalta.:think

              Ja tuossa linkin ohjeessahan kuitenkin käsketään käyttämään vastusta välillä 1- 10K... Eikös siihen tuo säätöpotikka sovellu just parhaiten.
              Attached Files
              Last edited by Juhi$; 23-06-2010, 19:37.

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                #22
                Tuosta 2N2222A:sta, meneekö tuo collectori vai base jalka megan piirilevylle? Veikkaisin tuota basea mutta onko varmasti?



                Ja sitten jos tosiaan joku kertoisi että tarvitaanko sitä 50k säätöpotikkaa rundarin kytkennässä vai onnistuuko homma ilman sitä? Kahdenlaiset ohjeet kun näkyy olevan tuohonkin hommaan.:think

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #23
                  Base on trankun ohjaus joka siis kytketään siihen megan pinniin. Ja turha on laittaa mitään potikoita.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Juhi$
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 1268
                    • Laukaa

                    #24
                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Base on trankun ohjaus joka siis kytketään siihen megan pinniin. Ja turha on laittaa mitään potikoita.
                    Eli tuossa linkittämässäsi kytkiksessä tuo vastus johon neuvotaan 1-10k vastusta, niin tarkoititko että siihen suoraan yhden kilon vastus, ja pitäisi pelittää?

                    Onko jotain nettisivua josta löytyisi m30b34:n motronicin orkkis sytkäkarttaa? Olisi hyvä ja varma pohja lähteä säätämään. Jos ei netissä ole niin täytyy maanantaina töissä selvitellä löytyisikö sitä kautta.:think

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #25
                      Originally posted by Juhi$ View Post
                      suoraan yhden kilon vastus, ja pelittää?
                      Näin.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Juhi$
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 1268
                        • Laukaa

                        #26
                        Nyt on mega ja laajakaista asennettuna ja kaverin 535:ssa toimiva msq laitettu omaan boksiini. Isoin ongelma on vaan nyt siinä, että tyhjäkäynti on melkein parissa tonnissa. Kylmäkäynnistyksessä kierrokset pysyy aika hyvin noin tonnissa, mutta sitä mukaa kun kone lämpenee niin kierrokset nousevat pikkuhiljaa. Siellä tunerstudion pwm asetuksessa josta tuota tyhjäkäynnin arvoa pitäisi pystyä muuttamaan ei vaikuta mitenkään.:think Mikäs tällaisen voisi aiheuttaa? Imuvuotoja ei pitäisi olla missään.

                        Katson tänään vielä asetuksia läpi jos vaikka löytyisi syypää. Voin myös lähettää logia ja msq.n, jos joku osaisi auttaa! Vajaa pari viikkoa enää kalajokeen

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Jos tyhjäkäynnin asetusten säätö sittenkin vaikuttaa, voi tk-moottorin piuhat olla ristissä. Jos se ei vaikuta, vianhaku jatkukoon
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Expansion
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 68
                            • Finland

                            #28
                            Kysyvä ei tieltä eksy:

                            Jos asentaa bemariin megasquirtin niin saako bemarin alkuperäisin ilmamassamittarin eli maffin ottaa pois? Ja tietenkinhän sitten pitää asentaa se MAP-anturi?

                            Comment

                            • Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Jos tyhjäkäynnin asetusten säätö sittenkin vaikuttaa, voi tk-moottorin piuhat olla ristissä. Jos se ei vaikuta, vianhaku jatkukoon
                              Tätä pitääkin kokeilla! Kokeilin vielä tuota tyhjäkäynnin säätöä. Kun sitä viimeistä arvoa, joka määrää tyhjäkäyntikierrokset laski alaspäin, tippui myös kierrokset koska seos meni helvetin laihalle eikä auto käynyt yhtään. Eli voiko tästä päätellä, että tuolloin kun tyhjäkäyntimoottorin olisi pitänyt vähentää imusarjalle menevää ilmaa, se päästikin entistä enemmän ilmaa imusarjaan.:think

                              Voikos nuo piuhat vaihtaa päittäin tuosta tyhjäkäyntimoottorille menevästä liittimestä, vai pitääkö itse megasta vaihtaa joidenkin piuhojen paikkaa.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Originally posted by Juhi$ View Post
                                Tätä pitääkin kokeilla! Kokeilin vielä tuota tyhjäkäynnin säätöä. Kun sitä viimeistä arvoa, joka määrää tyhjäkäyntikierrokset laski alaspäin, tippui myös kierrokset koska seos meni helvetin laihalle eikä auto käynyt yhtään. Eli voiko tästä päätellä, että tuolloin kun tyhjäkäyntimoottorin olisi pitänyt vähentää imusarjalle menevää ilmaa, se päästikin entistä enemmän ilmaa imusarjaan.:think

                                Voikos nuo piuhat vaihtaa päittäin tuosta tyhjäkäyntimoottorille menevästä liittimestä, vai pitääkö itse megasta vaihtaa joidenkin piuhojen paikkaa.
                                Ei se tyhjäkäyntimoottori sitä laihalle vedä, sulla on kartat vaan perseellään. Saatko upittua .msq ja logia johonkin? Ei kannata kääntää ennen kuin on asiasta varma.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎