Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajonestolaite "lätkä"? =>auto ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa84
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 25
    • Finland

    Ajonestolaite "lätkä"? =>auto ei käynnisty

    Terve,

    Juuri ostettu vm.2007 525da. Avaimenperässä oli teipattuna jokin harmaa "lätkä". Otin sen irti ja jätin kotiin. Käynnistin auton ja muutaman sekunnin kuluttua sammui ja herjasi polttoainepumppu/syöttö (fuel pump / injection) ongelmaa. Hain lätkän autoon ja auto käynnistyi.

    Osaisiko joku sanoa, onko tällä "lätkällä" jotain tekemistä ajonestolaitteen kanssa. Eikö sen anturin pitäisi olla avaimessa?
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3833
    • Nokia

    #2
    Onko tuotu Latviasta? Niissä on näkynyt noita lätkiä (jälkiasennusajonesto), ja tutkittu monella sadalla eurolla ennenkuin hokattu että tadaa, uus patteri lätkään niin taas toimii.

    Yhdessä vekottimessa katkaisi kampiakselin asentotunnistimen signaalin ja jätti käynnistymättä.
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • jartsa84
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 25
      • Finland

      #3
      Originally posted by Tomi T View Post
      Onko tuotu Latviasta? Niissä on näkynyt noita lätkiä (jälkiasennusajonesto), ja tutkittu monella sadalla eurolla ennenkuin hokattu että tadaa, uus patteri lätkään niin taas toimii.

      Yhdessä vekottimessa katkaisi kampiakselin asentotunnistimen signaalin ja jätti käynnistymättä.

      Latviasta on tuotu...onko siinä lätkässä patteri? On niin ohut...

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3833
        • Nokia

        #4
        Originally posted by jartsa84 View Post
        Latviasta on tuotu...onko siinä lätkässä patteri? On niin ohut...
        Ei huonosti veikattu.. On patteri.
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Voi hertti lei, mitä järkeä tollasessa lätkässä on 07 autossa?
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by Thuppu View Post
            Voi hertti lei, mitä järkeä tollasessa lätkässä on 07 autossa?
            Ei mitään...
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Töissä kävi venäläinen asiakas, jolla oli myös tämä lätkä, hänelläkin oli 2009 mallinen auto... luulisi nyt saatana olevan nykyautoissa sellaiset ajonestot, ettei pysty enää jäljestäpäin paljoa parantamaan.
              Olli.

              Comment

              • jartsa84
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 25
                • Finland

                #8
                saako ajoneston pois?

                Originally posted by Tomi T View Post
                Ei huonosti veikattu.. On patteri.
                Osaatko sanoa voiko tämän ylimääräisen ajonestolaitteen poistaa ja onko iso homma? Voiko edes patteria vaihtaa itse vai pitääkö koodata sen jälkeen? Meinasi tänään auto jäädä parkkipaikalle kun rupesi ajonesto temppuilemaan..."fuel pump" .

                Comment

                • jube9
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 78
                  • Turku

                  #9
                  Ei muuta kun purkaa niin paljon autoa, että saa ton laitteen kytkennät näkyville. Kytkentäkaaviota tuskin tuli auton mukana...?!

                  Comment

                  • OneAndOnly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 441
                    • Nurmes

                    #10
                    Onko edes Pulsar merkkinen se ajonestolaite siinä, minulla on kanssa omassa autossa sellainen ja viime syksynä tuli juuri sille patterille hintaa reilu 300€ kun tutkittiin missä vika...

                    Minulla pitäs olla kytkentä kaavio tohon "Pulsarin" systeemiin kun joskus talvella hommasin sen sieltä Latviasta.

                    Yhdeltä autosähköpajalta kyselin kerran sen purkua niin arpaili hinnaksi 80-120€

                    On oikeasti niin rasittava kapine...perk***...

                    EDIT: Patterin voi huoletta vaihtaa ainakin minun estolaitteessa...
                    näillä mennään:
                    Bmw e46 320d
                    Suzuki Hayabusa 1300R

                    Ex:
                    Volvo XC70 D5 AWD -10
                    Volvo V70 D5 -02
                    Volvo V70 T5 -98
                    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                    -----------------------------

                    Comment

                    • jartsa84
                      Newbiemmer
                      • Mar 2010
                      • 25
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by OneAndOnly View Post
                      Onko edes Pulsar merkkinen se ajonestolaite siinä, minulla on kanssa omassa autossa sellainen ja viime syksynä tuli juuri sille patterille hintaa reilu 300€ kun tutkittiin missä vika...

                      Minulla pitäs olla kytkentä kaavio tohon "Pulsarin" systeemiin kun joskus talvella hommasin sen sieltä Latviasta.

                      Yhdeltä autosähköpajalta kyselin kerran sen purkua niin arpaili hinnaksi 80-120€

                      On oikeasti niin rasittava kapine...perk***...

                      EDIT: Patterin voi huoletta vaihtaa ainakin minun estolaitteessa...

                      Oletko vain repinyt lätkän auki kun ei siinä oikein ole mitään erillistä luukkua patterille?

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #12
                        kaverilla oli virosta tuotu auto ja siinä tuossa "lätkässä" ei ollut patteria.. siinä tuota möykkyä piti liikuttaa tietyssä kohdassa autoa jotta ajonesto lähtisi pois.. ilmeisesti virossa laittavat noita vakuutusmaksujen alennusten takia..

                        aikansa kaveri tuon kanssa pelleili kunnes purettiin sitten koko laite pois eräänä ehtoona..
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Joo ei luulis olevan kovin kummonen homma repästä pois.
                          Jonkin signaalin katkaisee eli purkki on piuhojen välissä. Ottaa vain ylimääräiset kytkennät pois ja kytkee kuten alunperinkin niin ei pitäisi olla enään ongelmia
                          En kyllä ymmärrä tosiaan miksi näin uudessa autossa olisi jälkiasennuslaite minkä voi tosiaan kiertääkkin noin helposti.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • OneAndOnly
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 441
                            • Nurmes

                            #14
                            Originally posted by jartsa84 View Post
                            Oletko vain repinyt lätkän auki kun ei siinä oikein ole mitään erillistä luukkua patterille?
                            Kyllä, se halkiaa keskeltä siitä sauman kohdasta kun jollakin terävällä kärjellä rupeat herkuttelemaan.

                            Supan viestiin sen verran että itsellä on kytketty "ajoneston" piuhat pa-pumppua ohjaavaan releeseen konehuoneeseen, eli releen heräte kulkee ajonestolaitteen kautta,käsittääkseni... Kun hyppyjohdoilla, rele ohittamalla saivat auton ensinnäkin käyntiin.
                            Last edited by OneAndOnly; 01-08-2010, 22:59.
                            näillä mennään:
                            Bmw e46 320d
                            Suzuki Hayabusa 1300R

                            Ex:
                            Volvo XC70 D5 AWD -10
                            Volvo V70 D5 -02
                            Volvo V70 T5 -98
                            VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                            BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                            -----------------------------

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎