Kierrokset ei kanna rajoittimelle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #31
    Mä vaan tässä ihmettelen että minkälaista ääntä siitä rajottimesta pitäisi kuulua :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • jiikoo-74
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 44
      • hausjärvi

      #32
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Mä vaan tässä ihmettelen että minkälaista ääntä siitä rajottimesta pitäisi kuulua :think
      Josko tässä tarkoitettiin sitä kierrosten "pätkimistä" kun rajoitin tulee vastaan :think

      Siitähän aiheutuu sellainen jänskä ääni..
      http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #33
        Originally posted by jiikoo-74 View Post
        Josko tässä tarkoitettiin sitä kierrosten "pätkimistä" kun rajoitin tulee vastaan :think

        Siitähän aiheutuu sellainen jänskä ääni..
        Ei ainakaan tossa mun vanhassa romussa, se vaan niiku sammuu eli käyntiääni loppuu, siis ajaessa, paikallaan huuattaessa se ampuu putkeen nii että oravat putoo puusta
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • jiikoo-74
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 44
          • hausjärvi

          #34
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Ei ainakaan tossa mun vanhassa romussa, se vaan niiku sammuu eli käyntiääni loppuu, siis ajaessa, paikallaan huuattaessa se ampuu putkeen nii että oravat putoo puusta
          Jaa no nekin saattaa sit merkki/ mallikohtaisesti ehkä vaihdella nuo niiden käyttäytymiset,en tiedä.

          Joskus muinoin vaan kun autokoulun autolla tuli vähän reippaammin kierrätettyä niin ikäänkuin laski/nosti vuorotellen kierroksia siinä vaiheessa kun rajoitin tuli vastaan,tais olla muuten golf.
          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16549
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by jiikoo-74 View Post
            Jaa no nekin saattaa sit merkki/ mallikohtaisesti ehkä vaihdella nuo niiden käyttäytymiset,en tiedä.

            Joskus muinoin vaan kun autokoulun autolla tuli vähän reippaammin kierrätettyä niin ikäänkuin laski/nosti vuorotellen kierroksia siinä vaiheessa kun rajoitin tuli vastaan,tais olla muuten golf.
            Joskus muinoin eli rajoittaja ollut jakajan pyörijässä ?

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5151
              • Kouvola, Savisto

              #36
              Tarkista ne bensanpaineet, sen tarkastamisella pitäis jo selkiytyäs polttoainepuolen ongelmat.

              Myöskin ilmamäärämittari, kaasuläpän asentotunnistin, ja lambda ongelmat voit kokeilla yksinkertaisesti siten että otat yksi kerrallaan niistä piuhan irti ja kokeilet kiekuuko sen jälkeen.

              Yksi oleellinen asia on myös jäänyt mainitsematta aloittajalta, onko Motronicki vai L-jetti??
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Daylight
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 673
                • Helsinki

                #37
                L-jet on.
                Koitan kahtoa nuo bensapaineet tällä viikolla.
                ///M3

                Comment

                • Daylight
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 673
                  • Helsinki

                  #38
                  Ongelma jatkunee taas. 5-tuhannesta ylöspäin ei heru kierroksia. Vääntöä ei tunnu olevan ylemmillä kierroksilla. En tosin oli vielä bensapaineita mittaillut, mutta mitenkäs tuo sitten otti kierroksia, kun vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän.
                  Tein parit testit pihalla: Ensimmäinen oli, että otin kaasuläpän asennontunnistimen piuhan irti ja kokeilin nostaa kierroksia. Kuului pamahdus aina pakoputkesta kun laski kierroksia, eli en viitsinyt kokeilla ottaako rajoittimelle asti.
                  Koneen ollessa joutokäynnillä nappasin immipiuhan irti, jolloin kone sammui(Eikös siitä pitäisi kierrokset laskea).
                  Saattoi jopa olla turhiakin testejä, mutta mitä mieltä olette?
                  ///M3

                  Comment

                  • Lep1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 396
                    • Keminmaa

                    #39
                    vieläki sama ongelma että kierokset pätkii 4500min jälkeen .. kokeiltu vaihtaaa boksi virranjakaja pyöriä tulpat johtoineen puola ilmamäärämittari.. eikä muutu miksikään.. voiko kampiakselin asentotunnistin tai kaasuläpän vaikuttaa nuin ?
                    e46 330xia 00
                    e3 3.0Sa 77
                    e30 325i 89 cabrio
                    e30 320i 88
                    e32 735iL 88
                    e30 318is 90
                    e28 520i 86
                    e30 320i 89

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 926
                      • Sotkamo--Oulu

                      #40
                      vieläki sama ongelma että kierokset pätkii 4500min jälkeen .. kokeiltu vaihtaaa boksi virranjakaja pyöriä tulpat johtoineen puola ilmamäärämittari.. eikä muutu miksikään.. voiko kampiakselin asentotunnistin tai kaasuläpän vaikuttaa nuin ?
                      Ei kait sulla enää oo sitä E85:tä tankissa edes minään seoksena ? Jos on niin pätkii, koska saa liian vähän soppaa. Etanolissa on tilavuuteen nähden vähemmän energiaa kun bensiinissä, joten sitä pitäs syöttää sylintereihin enemmän. Kone menee laihalle, pätkii ja tehoja puuttuu.
                      Eikä sillä E85:lla ajaminen niin paljon halvemmaksi tuu, kun sitä vastaavasti menee enemmän, siis jos oiket seokset
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      • Lep1
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 396
                        • Keminmaa

                        #41
                        Originally posted by ockelbo4500 View Post
                        Ei kait sulla enää oo sitä E85:tä tankissa edes minään seoksena ? Jos on niin pätkii, koska saa liian vähän soppaa. Etanolissa on tilavuuteen nähden vähemmän energiaa kun bensiinissä, joten sitä pitäs syöttää sylintereihin enemmän. Kone menee laihalle, pätkii ja tehoja puuttuu.
                        Eikä sillä E85:lla ajaminen niin paljon halvemmaksi tuu, kun sitä vastaavasti menee enemmän, siis jos oiket seokset
                        eipä sitä pitäis olla kun siitä on aikaa ku sitä e85 tankattu .4500 -6000 välillä kiertää ..tuntuis että joku sähkö vika ku kiekkamittari alkaa sillain väpättää ihmeellisesti kun kiekat laskeeki .
                        e46 330xia 00
                        e3 3.0Sa 77
                        e30 325i 89 cabrio
                        e30 320i 88
                        e32 735iL 88
                        e30 318is 90
                        e28 520i 86
                        e30 320i 89

                        Comment

                        Working...
                        X