Announcement

Collapse
No announcement yet.

KIIRE!!! kysymyksia virinokasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • loz
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 878
    • Helsinki

    KIIRE!!! kysymyksia virinokasta

    juu eli auto on e30 325i '88, oon aika pihal noitte moottorien kans..

    mites ku autossa on virinokka (283) vaikuttaako se mitenkää hyödyttävästi? autossa bensapaineen säädin(?) marteliuksen peltisarja ja putkisto..

    ja päästöistä ei kuulemma mee tollaisenaan läpi ni oisko fiksumpaa vaihtaa kokonaa vakionokka?

    mistä mä saan vakionokan? paljo sellane kustantaa? ja paljon sellasen vaihtaminen kustantaa?


    oon aika oppimisvaihees viel noitte moottorien sisuskalujen kans :|
    "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Tarkentakoon nyt joku fiksumpi, mutta 283-asteinen ei kuulosta mitenkään liian rajulta nokalta, pitäisi mennä päästöistä läpi. Bensanpaineita nostettu liikaa niin että seos rikkaalla -> päästöt viturallaan? Eikös muggolla ollut joku 290+ asteinen 325 cabriossa?

    Vakionokkia varmaan kannattaa etsiä jostain purkamoista tai kepöstä. Voihan sitä aina kokeilla tämänkin foorumin osto/myynti-palstaa.

    Virinokasta noin yleisesti ottaen hyötynä isompi teho ylemmillä kierroksilla, haittana hieman alentunut vääntö alempana.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Späne
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 129
      • Kajaani

      #3
      Kannattaa varmaan käydä mittauttamassa ne päästöt ennen ku rupee nokkaa vaihtamaan...

      Jos kone on kunnossa ja säädöt kohdallaan niin kyllä se noin "miedolla" nokalla menee päästöistä läpi...
      E61 520d - 08
      Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #4
        päästöihin auttaa hieman isompi venttiilinvälys... "loiventaa" nokka-akselia sen verran että saa päästöt kohdilleen.

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • loz
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 878
          • Helsinki

          #5
          mites ku säätöjen pitäis olla kohillaan ja koneellakin ajettu "65tkm" ni koneen tyhjäkäynti oli vähä epätasainen? yleistä virinokkien ja noiden bensapaine-säätimien kanssa leikkiessä?
          "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

          Comment

          • Check Control
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 502
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by loz
            mites ku säätöjen pitäis olla kohillaan ja koneellakin ajettu "65tkm" ni koneen tyhjäkäynti oli vähä epätasainen? yleistä virinokkien ja noiden bensapaine-säätimien kanssa leikkiessä?
            Juurikin näin! :wink:
            R.I.P
            E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

            Comment

            • biimer327
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1928
              • Eastside

              #7
              Tyhjäkäynnillä kyllä röpöttää jyrkemmän nokan kanssa,kannattaa käydä tsekkaa/säätää seokset mittari perseessä jossain ennenkuin tyrkkäät konttorille,laita katsastuksen ajaksi vaikka 0,35 mm venttiilin välykset,noilla ainakin oma meni läpi.
              Ja katsastuksen jälkeen säädöt takas ettei lennä lastua nokasta :!:
              "Suck my dick!"
              -Ron Jeremy

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                Originally posted by biimer327
                Tyhjäkäynnillä kyllä röpöttää jyrkemmän nokan kanssa,kannattaa käydä tsekkaa/säätää seokset mittari perseessä jossain ennenkuin tyrkkäät konttorille,laita katsastuksen ajaksi vaikka 0,35 mm venttiilin välykset,noilla ainakin oma meni läpi.
                Ja katsastuksen jälkeen säädöt takas ettei lennä lastua nokasta :!:

                topikkia viistäen. onko laskukaavaa tai kaaviota paljonko venttiilien välysten suurentaminen 0.2mm --->0.25mm vaikuttaa nokan"asteisiin" noin 300ast nokassa?

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Penkissä katottiin sillon päästötesterin kanssa ton 272 nokan kanssa menis hienosti läpi


                  loz: Mä voin vaihtaa päikseen ton nokan vakio nokkaan.
                  Vaihto kuuluu hintaan
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    ...........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:31.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • loz
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 878
                      • Helsinki

                      #11
                      paljos muggo noilla palikoilla otettiin konetehoo?


                      onko 30hp nousu nokalla,bensapaineensäätimel ja noil rööreil toiveajattelua?
                      "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #12
                        ............
                        Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:31.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • mortimer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1079
                          • Satulinna kaukomaan

                          #13
                          Originally posted by larmatin

                          topikkia viistäen. onko laskukaavaa tai kaaviota paljonko venttiilien välysten suurentaminen 0.2mm --->0.25mm vaikuttaa nokan"asteisiin" noin 300ast nokassa?
                          kaivelin vanhan nokkalapun jossa näkyy nostot 2 ast. välein mitattuna eräästä 290/108 virikepistä, kyseisessä nokassa välyksen nosto 0.20mm --> 0.30mm loiventaa nokkaa n. 10-12 astetta ja overlappi tietysti pienenee samalla reilusti. M10 meni saasteista läpi tuolla nokalla imu 0.15/pako 0.20 välyksilläkin.

                          ei kai tuohon muuta keinoa ole kuin mitata nokka-akseli tai hankkia jostain lappu josta näkee nousun/asteet.

                          i3S -20
                          E30M3 slotcar 1:32
                          XKE FHC 1971
                          Mgb Gt -66
                          T6 -19
                          E91 -08

                          Comment

                          • Larry
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 646
                            • höpö

                            #14
                            päästöt saa helposti kohdalleen kun katsastuksen ajaksi pyöräyttä ilmamäärämittarin kiekkoa jossain huoltsikalla missä on mittari pakoputkessa, niin tietää pyöritellä kohdalleen ja merkkaa paikan jotta saa katsastuksen jälkeen samlle kohdalle.

                            Comment

                            • Arto
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 1079
                              • Vaasa

                              #15


                              Originally posted by muggo
                              Mutta stroukkaus vaikuttaa todella PALJON juurikin vääntöihin
                              tämä on tiedossa ja siksi kiinnostaa että onko stroukkaus miten iso töinen operaatio ja kalliskin teettää jossain :?:
                              325tds -97
                              GSX-R1000 -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎