320 d Touring -03 A Savutus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

Originally posted by Sampza View Post
    Haiskahtaa tänne asti suutinvialta tai kuuluisalta turbo-ongelmalta. Syökö öljyä? jos ei niin suutinvikaa? Testerillä selviää parhaiten, täältä ei sulle kukaan tule sanomaan mistä johtuu mikäkin ongelma. Mutta jos joudut suuttimen tai suuttimia vaihtamaan joudut myös ohjelmoimaan uuden suuttimen softaan että autos tunnistaa sen.

Ja kannattee todellakin ottaa selvää kestääkö sinne tankkiin kippailla muuta dieselin lisäksi. Se on monasti tarkkaa touhua näissä commonrail vehkeissä.

Ei auta esim omassa vehkeessä kuin hetkellisesti. Kerää putkistoon/katteihin möhnää pidemmässä matka-ajossakin. Sit kun joutuu esim pysähtymään valoihin ja siitä lähtee reippaalla kiihdytyksellä niin näky taustapeileistä on lähinnä hävettävä, tanner mustana mut sitten taas ei samana päivänä savuttele kun "normaaleja pöläyksiä" jotka juuri huomaa sivupeilistä...

Ja edelleen noista puhdistavista lisäaineista. Ottakaa selvää ennenku kippaatte.

Näissä dieselvehkeissä nämä savutusongelmat ovat aivan omissa sfääreissään joten bensavehkeet aivan eri asia.
    Onko tosiaan näin, että yhdenkin suuttimen takia pitää uudelleen koodauttaa? Itse ollut siinä käsityksessä, että ei tarvitse jos ei useampia vaihdeta kerralla.

Omassa ei ainakaan mitään erityisiä voimasavupilviä tule vaikka kuinka kiihdyttelee. Sellaisia pieniä pöllähdyksiä, jotka ehkä juuri huomaa.

Mikäs näissä commonraileissa estää sitten noiden erillaisten polttoainejärjestelmien puhdistusaineiden käytön? Vai mitä tässä haettiin? Itse en ole moisesta kuullut.

Comment

• Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

Originally posted by Antsah View Post
      Onko tosiaan näin, että yhdenkin suuttimen takia pitää uudelleen koodauttaa? Itse ollut siinä käsityksessä, että ei tarvitse jos ei useampia vaihdeta kerralla.
      Mun mielestä suuttimien korjausarvot (mukautumat, adaptaatiot) vaan nollataan, ihan samaan tapaan kuin vikakoodit.

Vanhanmallista MAFfia vaihdettaessa joudutaan ohjelma vaihtaan uudempaan, mutta sekään ei ole koodausta.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

Comment

• Sampza
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1398
        • Rovaniemi

Originally posted by Antsah View Post

Omassa ei ainakaan mitään erityisiä voimasavupilviä tule vaikka kuinka kiihdyttelee. Sellaisia pieniä pöllähdyksiä, jotka ehkä juuri huomaa.

Mikäs näissä commonraileissa estää sitten noiden erillaisten polttoainejärjestelmien puhdistusaineiden käytön? Vai mitä tässä haettiin? Itse en ole moisesta kuullut.

Näinpä itselläni jouduttiin syystä tai toisesta tekemään kun aikanaan vaihdettiin 4. pytylle suutin. Kolme muuta suutinta on alkuperäisiä suuttimien numeroista päätellen jotka oli lähes yhtenevät toistensa kanssa. En tarkalleen tiedä syytä miksi joudutaan ohjelmoimaan mut näin asentaja minulle selvensi kuten aikaisemmin kirjoitin aiheesta.

Ei näihin common rail -koneisiin vaan käy kaikki markkinoilla olevat lisäaineet joita on esim tarkoitettu esim. moottorin palotilan, suuttimien, polttoainelinjaston puhdistuksiin tai vaikka dieselin jäätymisen estoon. Voi hajottaa pumpun koneesta tai sit justiin aiheuttaa suutinvikaa.

En nyt tähän hätään löytänyt ainetta esimerkiksi mitä ei sais laittaa common rail -koneeseen mut vastaavasti en löytänyt kun Forté:n tuotteen jossa oli ohjeessa sopivuus common rail -koneelle:

Forté Diesel Fuel Conditionerilla on autovalmistajien edellyttämä EN590 hyväksyntä
        ja sitä voidaan turvallisesti käyttää kaikenlaisten dieselmoottoreiden
        polttonestejärjestelmissä. Forté Diesel Fuel Conditioner soveltuu myös
        yhteispainejärjestelmiin (common rail).

Takaan että kaikkia liemiä ei sinne saa kippailla. Selvittäkää perusteellisesti niinkun aikaisemmin jo sanoin. Aivan vinkkinä vain teille..

Hurjimmat tarinat mitä olen kuullut eräältä autoliikkeltä on et ihmiset elää käsityksessä jossa nykydiesel olisi jotenkin "kuivaa" ja sen joukkoon pitää kaadella lorauksia 2-tahtiöljyä Kaikkihan tuon ymmärtää miten siinä käy nykydieselmoottorissa... Ne on ollut kalliita lorautuksia ne.

Originally posted by Esal View Post
        Mun mielestä suuttimien korjausarvot (mukautumat, adaptaatiot) vaan nollataan, ihan samaan tapaan kuin vikakoodit.

Vanhanmallista MAFfia vaihdettaessa joudutaan ohjelma vaihtaan uudempaan, mutta sekään ei ole koodausta.

No me asiasta tietämättömät puhutaan millon milläkin termeillä kun auto käy ns. "roikannokassa".

Ja MAFfihommakin sen tiedän ettei aina joudu ajamaan uutta softaa jos uusi ja vanha MAF on samalla numerolla

Itsellä jouduttiin kyllä laittaan aikanaan uusi softa. auto makas roikassa puolisen tuntia..
        Last edited by Sampza; 28-04-2010, 10:36.
        320d touring M-sport -09
        320d -02
        1250 Bandit S

Comment

• Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

Eikös tältäkin foorumilta löydy sellaisia, jotka käyttää tuota 2-tahtiöljyä dieselin seassa? Suutinten korjausarvoja on ainakin saatu parennettua:

http://www.btcf.fi/forum/showthread....2-tahti&page=3

Tuolla näkyy olevan tuosta suuttimien "koodauksestakin" tai mitä se nyt virallisesti onkaan.

Itse olen kyllä käyttänyt 2-3 kertaa stp:n tai crc:n dieselin sekaan tarkoitettua puhdistusainetta. Ainakaan negatiivista vaikutusta ei ole ollut. Sen takia kiinnostaisikin, että onko tiedossa sitten sellainen aine joka jotain hajoittaisi juuri commonrail koneessa?
          Last edited by Antsah; 28-04-2010, 10:49.

Comment

• Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

WDS auttaa, DDE5.0 suuttimien vaihtoon liittyvää infoa. KLIK

DDE4.0:ssa riittää adaptaatioiden nollaus, jos vaihdetaan enemmän kuin 2 suutinta. Ei toki tee haittaa joka tapauksessa niitä nollata.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1331
              • Tornio

2-tahti öljyä !!

moro

Niin mikä ONGELMA siitä 2- tahtiöljyn lisäämisestä syntyy ???

(Hurjimmat tarinat mitä olen kuullut eräältä autoliikkeltä on et ihmiset elää käsityksessä jossa nykydiesel olisi jotenkin "kuivaa" ja sen joukkoon pitää kaadella lorauksia 2-tahtiöljyä Kaikkihan tuon ymmärtää miten siinä käy nykydieselmoottorissa... Ne on ollut kalliita lorautuksia ne.)

n.140000Km bmw 2,0l diesel koneella ajaneena EN OLE huomannut mitään ongelmaa
              2-tahtiöljyn lisäämisestä. Lisään AINA TALVILAADUN Dieselin sekaan 2 dl öljyä joka tankkauksen yhteydessä, joka on luokkaa 60L / kerta.

INPAlla kun katsoo suuttimien korjaus arvot, niin täällä hetkellä n.196000Km ajetulla koneella
              arvot ovat +/- 0,6 sisällä kaikki.YKSIKÄÄN ARVO EI OLE INPAN PUNAISELLA ALUEELLA.

Ja 2-tahtiöljy se vasta eksoottista onkin SYNTEETTINEN TCW-3 luokiteltu
              PERÄMOOTTORI ÖLJY!!!! tuhkaantumaton öljy.

Mitenkä muilla öljyn lisääjillä.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

Comment

• make324
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 60

Originally posted by Thuppu View Post
                Joo, ensin moottorin päältä sojamuovit pois. http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=11&fg=15 Osan nro. 11 alta paljastuu öljyerotin(osa nro. 15). Tuossa RealOEM:in kuvassa näyttää olevan vortexi-"häkkyrä", mutta jos on huoparulla niin ehdottomasti vaihtoon.

Tuossa ohje kuutosdieselin öljyerottimen vaihtoon: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm ehkä siitä voi vähä soveltaa..? Vortexin osanumero on sit eri nelospyttyiseen.
                Kiitos tiedoista! Aina helpompi kun ei tarvi itse tutkia ja pohtia.

Uuden mallin huohottimen vaihdolla savutus loppui! Oli "huoparulla" mallin huohotin ja öljyä siinä aika mukavasti.
                Last edited by make324; 27-07-2011, 23:48.

Comment

• T.Lai
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 4
                  • Rääkkylä

525deessä tuli sama savutus-ongelma 120 000km kohdalla, turbohan se veteli viimeisiään. Ensin vaihdettiin koko turbo, mutta savutus alkoi uudelleen viikon kuluttua vaihdosta, sitten ilmeni ettei vika ollutkaan itse turbossa vaan jossain turbon öljynsyöttö-letkussa... Onneksi oli vielä takuu autossa sillon voimassa!

Comment

Working...
                  X