Announcement

Collapse
No announcement yet.

p0171 p0174 p1083 p1085

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapa68
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 6
    • Akaa

    p0171 p0174 p1083 p1085

    Hei. Voisiko joku auttaa hieman.

    Minun e39 vm.2002 on ollut muutaman kerran nämä p0171 p0174 p1083 p1085 vikakoodit.
    Auto oli kerran huollossa, mutta he eivät osanneet korjata vikaa. Nollasivat vain vikakoodit eikä edes kertonut minulle mitä koodeja siellä oli.
    Ostin sitten itselleni OBD -mittarin ja sain luettua yllä olevat vikakoodit.
    Sain luettua monia muitakin arvoja, mutta kiinnostavimpia voisi olla MAF lukema, joka oli 4.76gm/sec ja second air -lukema, jossa oli Error.

    Viat pystyy resetoimaan, mutta ne tulevat jonkin ajan kuluttua uudelleen.

    1. Olen tarkistanut silmämääräisesti MAF -anturin. Se näytti olevan puhdas ja ehjä.
    2. Olen yrittänyt etsiä vuotoja kumiletkuista silmämääräisesti, mutta en ole löytänyt.
    3. Öljypuolella taisi olla alipainetta, koska öljyn mittatikku oli aika tiukassa. Kun sain tikun pois, se liikkui normaalisti. En tiedä pitäisikö siellä olla alipainetta?
    4. käytän 95 oktaanista bensaa. Eihän tämä aiheuta vikaa?
    5. Bensansuodatinta en ole vielä vaihtanut. Vaihdan sen huomenna.

    Mitä voisin vielä tehdä?
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Ja millähän moottorilla tämä oli?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3831
      • Nokia

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Ja millähän moottorilla tämä oli?
      M54 vois olla tiukka veikkaus kun E39 2002 ja bensa..

      3. taisi olla tikku vaan jumahtanut muuten
      4. ei aiheuta
      5. kai se on hyvä joskus vaihtaa vaikkei huolto-ohjelmaan kuulukaan
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        No veikataan vaikka imuvuotoa ja jossain seuraavista:
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 Osat 15 ja 17(luultavasti tämä) halki
        tai
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=13&fg=15 3 ja/tai 7 halki. Yleensä sieltä haitariosasta ja alapuolelta.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • kapa68
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 6
          • Akaa

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          No veikataan vaikka imuvuotoa ja jossain seuraavista:
          http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40 Osat 15 ja 17(luultavasti tämä) halki
          tai
          http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=13&fg=15 3 ja/tai 7 halki. Yleensä sieltä haitariosasta ja alapuolelta.

          Käsittämättömän hienoa, että joku viitsii auttaa. Kiitoksia vain jokaiselle.
          auto on 520, mutta tarkkaa moottorin tyyppiä/mallia en tiedä. 125kW tai 170hp.
          Tunnustan että en ole kovin hyvä näissä autohommissa ja siksi olenkin valinnut juuri Bemarin, koska se on mielestäni edelleenkin paras ja luotettavin auto. Toki kaikki vehkeet voi hajota.
          Ostin auton vuosi sitten ja siihen on tehty kaikki huollot merkkikorjaamossa ja luulen/toivon, että siinä ei ole mitään isoa vikaa. Olen toki lukenut Tekniikan maailman huoltamotestejä.
          Olen tarkistanut Nixun kertoman osan 3 jo eilen, ja se on kunnossa.
          Tarkistan huomenna loput osat.

          Comment

          • Heksula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 2285
            • Porvoo

            #6
            M54B22 on moottorin tyyppi.
            2020 G20 320i xdrive

            Comment

            • kapa68
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 6
              • Akaa

              #7
              Tarkistin nixun esittämät kohdat. Osa 17 oli selvästi viallinen.
              Muut kohteet olivat ehjiä.
              Täytyy ostaa Tampereen Motonetistä tai Autokeskukselta molemmat osat 15 ja 17.
              Polttoaineen suodatinta en tarkistanut, kun en osannut eikä sitä ollut paikallisessa tarvikeliikkeessä. Suodatin vaihdetaan luultavasti seuraavassa huollossa.

              Laitoin itsevulkanoivaa teippiä tulpan 17 päälle ja tulpan takaisin, jotta autolla voi ajaa. Tällä hetkellä autossa ei ole mitään vikakoodia.

              Täytyy todeta, että täällä foorumissa on tietoa. En olisi itse varmaan ikinä löytänyt tätä osaa, kun ohjeen kanssa sen löytäminen oli vaikeaa.
              Kaikkien minulle ohjeita antaneiden suuruudesta kertoo muun muassa että he eivät korota itseään tai tietämystään muiden yläpuolelle, vaikka ilmiselvästi hallitsevat kyseiset asiat. He antavat asiallisia ohjeita. Sellaiset ihmiset tekevät minuun suuren vaikutuksen.

              Onkohan jotakin muita kohtia, jotka kannattaisi tarkistaa samalla?

              Kiitos avusta. Palaan asiaan, jos koodit ilmestyvät uudelleen.
              Attached Files

              Comment

              • kapa68
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 6
                • Akaa

                #8
                P1071 ja P1074

                Nyt pitää palata asiaan.
                Kaksi koodia (P1083 ja P1085) on luultavasti saatu poistettua, mutta P1071 ja P1074 ilmestyivät jälleen.
                Autolla on ajettu alle 500Km viimeisten korjauksen ja vikakoodin nollausten jälkeen.
                Mitähän autolle kannattaisi seuraavaksi tehdä?
                Onkohan vielä jotakin tarkastuksia, mitä voisin itse tehdä?
                Voiko joku suositella jotakin hyvää huolto/korjauspaikkaa, jossa auton saisi kuntoon.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Tarkistitko nixun mainitsemat osat 3 ja 7 irroittamalla ne kokonaan ja vääntelemällä?

                  Todennäköisin tilanne on se, että nuo korjaamasi kaksi tulppaa eivät olleet ainoat imuvuodot. Tilanne on nyt mennyt parempaan suuntaan kun korjasit nuo kaksi, muttei vielä korjaantunut täysin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • kapa68
                    Newbiemmer
                    • Jul 2010
                    • 6
                    • Akaa

                    #10
                    Tarkistin Nixun kertoman osan 3 ottamalla sen kokonaan irti. Yritin irrottaa osaa 7 kokonaan, mutta se oli aika vaikeaa. Molemmat osat näyttivät minusta täysin ehjältä. En havainnut kummassakaan silmämääräisesti kumin kovettumista tai halkeamia.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by kapa68 View Post
                      Tarkistin Nixun kertoman osan 3 ottamalla sen kokonaan irti. Yritin irrottaa osaa 7 kokonaan, mutta se oli aika vaikeaa. Molemmat osat näyttivät minusta täysin ehjältä. En havainnut kummassakaan silmämääräisesti kumin kovettumista tai halkeamia.
                      7 irti ja kääntele käsissä, osa joka on vaihdettu varmaankin jokaiseen väh. 10 v. ikäiseen bemariin ja moneen uudempaankin.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by kapa68 View Post
                        Hei. Voisiko joku auttaa hieman.

                        Minun e39 vm.2002 on ollut muutaman kerran nämä p0171 p0174 p1083 p1085 vikakoodit.

                        3. Öljypuolella taisi olla alipainetta, koska öljyn mittatikku oli aika tiukassa. Kun sain tikun pois, se liikkui normaalisti. En tiedä pitäisikö siellä olla alipainetta?
                        tuossahan on kaikki oleellinen, tässä vaiheessa jos muuta imuvuotoa ei löydy niin kääntyisin separaattorin kimppuun.. koodithan kertovat laihasta seoksesta

                        imaiseeko öljyntäyttökorkinkin lujasti kiinni?

                        Jos koneesta korkea vihellys sen käydessä tyhjäkäyntiä imusarjan alapuolelta niin vika on 99% varmuudella separaattorissa.. kalvo jäänyt auki sonnan takia tai sitten on kalvo hajalla..

                        -> kuvia mitä sontaa tuollaisesta separaattorista on löytynyt


                        esim yhden viheltävän separaattorin syy oli tuollainen kastanpala kalvon ja tuota kalvoa vasten tulevan ~10mm reiän välissä.

                        normaalisti venttiilikopassa ja öljytilassa pitäisi olla pieni alipaine mutta todellakin pieni. mitään ei pitäisi joutua kiskomaan irti.
                        Last edited by fraatti; 27-07-2010, 21:24.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • kapa68
                          Newbiemmer
                          • Jul 2010
                          • 6
                          • Akaa

                          #13
                          Olen ottanut osan 3 uudelleen irti ja myös osan 7. Pesin ne hyvin lämpimällä saippuavedellä ja kuivasin paineilmalla. Vaikka katselin, kääntelin, puristelin osia kirkkaassa auringonpaisteessa, en hyvällä tahdollakaan löytänyt niistä halkeamia tai murtumia.

                          Löysin Fraatin kertoman osan autosta. Se on aika syvällä imusarjan alapuolella. Pitäisiköhän imusarja irrottaa ennen kun osan saa käsiin, vai miten sitä pääsee tutkimaan. Mielestäni öljyn täyttökorkki ei ole ollut kovasti kiinni, vaan on lähtenyt aika helposti auki. Öljytikku on ollut kovasti kiinni. En muista kuulleeni moottorin ikinä viheltävän. Moottori käy tyhjäkäynnillä tasaisesti ja kauniisti eikä savuta.

                          Onkohan jotakin muita juttuja, jotka kannattaa tarkistaa?
                          Last edited by kapa68; 28-07-2010, 16:11.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎