Onkos tuo Sport alusta muuten kovin kova/epämukava? Itse arvostan mukavuutta, mutta Sport malli kiinnostaisi kyllä ulkoasunsa puolesta kovasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Active/dynamic drive?
Collapse
X
-
Sporttialusta 7:ssa
Omasta mielestä sportti on aika sopiva kompromissi, ei mikään ameriikanletkeä, mutta jäpäkkä jos haluaa ajella reippaammin.
Huomattavan paljon pehmempi se on seiskassa kuitenkin kuin esim. E60/61 vitosissa. Ainut minkä oikeastaan huomaa on rengasmelu ja lievä uraherkkyys 20" renkaista johtuen (sportteja myös 19"). Vajaa puolet vuodesta tulee tosin ajettua 18" kitkoilla, jolloin em. ilmiöitä ei esiinny.
Comment
-
-
Sport ja "sport"
Selvyyden vuoksi kerrottakoon, että tavallisen alustan napin takana oleva "sport" on eri kuin varsinaisessa Sportpaketissa tuleva alusta. Siitä kumpi on parempi tms. en ala vääntämään. Vakio tiettävästi tehty ilmajousien painetta nostamalla ja sportti ihan perinnejousin...
Comment
-
-
Hei, mites tämä nyt sitten on mahdollista kun mobile.de:ssä on myytävänä E65 jossa on SEKÄ Sport paketti ETTÄ adaptive drive:
Tarkoittaako siis että tuossa on kaikki muut Sport himmelit, mutta Sport alustan sijaan "tavallinen" mukava adaptive drive? Eli nuo ei olekaan toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja?
Comment
-
-
Mulla oli E65:ssa Dynamic Drive ja EDC (Electronic Damper Control). En muista mainintaa Adaptive Drivestä vaikka varmaan ajaa saman asian? Autossani ei ollut sport-pakettia ja alustan toimintaa säädettiin iDrivestä.
DD ja EDC olivat loistava yhdistelmä ja vaunu ei kallistellu yhtään mutkissa (kuten täällä on DD:n ominaisuuksista monesti puhuttu). Alustan pehmeys vastasi (pehmeimmässä asennossa) pituus-suuntaisissa heitoissa vanhaa Cadillacia ja taas leveys suunnassa auto pysyi täysin vaaterissa vaikka pommiti mutkiin hulluna. Tämä ominaisuus yhdistelmä oli mukavuudessaan yhtä parasta mitä on koettu ja sai usein hymyn huulille mutta mutta, muuten elämä vessan kanssa olikin sitten yhtä pelonsekaista naurua...
Onko AlliumPorrum myös E38/728 kuski, kuten minä muinoin, joka tyytyväisenä E38:n ominaisuuksista lähtee päivittämään mallisarjaa uudempaan E65:een ja järkyttyy vikojen tulvasta totaalisesti? Siinä on lopputulos pahimmillaan kuten minulla = vaihtaa merkkiä. Pakko heittää pieni OT kun kuullostaa niin he***tin tutulle.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E38 View PostOnko AlliumPorrum myös E38/728 kuski, kuten minä muinoin, joka tyytyväisenä E38:n ominaisuuksista lähtee päivittämään mallisarjaa uudempaan E65:een ja järkyttyy vikojen tulvasta totaalisesti? Siinä on lopputulos pahimmillaan kuten minulla = vaihtaa merkkiä. Pakko heittää pieni OT kun kuullostaa niin he***tin tutulle.
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrum View PostToinen vaihtoehto on/oli 530D, mutta noissahan on sama tekniikka eli kestävyyden suhteen noissa ei liene eroa.
Sigusta pääsee jo vähän maistelemaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Pahoitten suorasanaisuuttani, mutta jättäisin kokonaan kokematta nuo E6X-sarjan autot. Laadullisesti käytettyinä olivat suuri pettymys E3X-sarjan kokemusten jälkeen. Suomessa taitaa olla vielä urbaanilegenda, että E65:n facelift toisi jotain oikeasti parempaa laadullisesti mutta kun luin kuukausia jenkkifoorumeita niin tulin siihen lopputulokseen, että parempi vaihtaa merkkiä ja odotella, että laatu korjaantuu paremmaksi kokonaan uusien mallien myötä tulevaisuudessa. Amerikassa olet kuulemma hullu jos omistat E65:n ilman takuuta - ehkä tämä kuvaa jotain. Ei myöskään ole mitään niin v****maista kun omistaa hieno auto täynä leluja joista 1/3 ei toimi tai herjaa jotain tuubaa. Sitten kun kyselet korjaamista niin homma menee usein opiskeluksi ja laskut aina alkaen "toimintatontusta" eteenpäin.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Mutta eikös tuossa siis tosiaan ole täysin sama tekniikka kuin E60:ssä? Eli onko nekin yhtälailla "vikaisia"?
A8 on tosiaan ollut toisena vaihtoehtona, mutta valitettavasti ne vaan on aikas paljon kalliimpia kuin seiskat. Ja mulla on henk. koht. ollut TODELLA huonoja kokemuksia A6 diisselistä (kuten myös parilla kaverillani); paloi parissa vuodessa erittäin monta tonnia jatkuviin korjauksiin, joten A8 vastaavalla koneella epäilyttää kovasti.
Comment
-
-
Originally posted by AlliumPorrumMutta eikös tuossa siis tosiaan ole täysin sama tekniikka kuin E60:ssä? Eli onko nekin yhtälailla "vikaisia"?
A8 on tosiaan ollut toisena vaihtoehtona, mutta valitettavasti ne vaan on aikas paljon kalliimpia kuin seiskat. Ja mulla on henk. koht. ollut TODELLA huonoja kokemuksia A6 diisselistä (kuten myös parilla kaverillani); paloi parissa vuodessa erittäin monta tonnia jatkuviin korjauksiin, joten A8 vastaavalla koneella epäilyttää kovasti.
Mun auto meni liikkeen kautta kaverille joka vaihto A8:sta E65:een. A8 oli kuulemma pelittänyt hyvin ja odotti samaa E65:sta... ei voinut kuin toivottaa onnea. Ehkä olin tekohengittänyt autoa tarpeeksi pajalla, että toimisi vaikka vuoden
Yleisesti vanhat lippulaivat/loistoautot on yli 5 vuotiaina Saksan mittapuun mukaan paalitavaraa ja niiden omistaminen ympärivuotisessa ajossa vaatii takuun (tai oman pajan tai rautasen lompakko/hermoyhdistelmän). 7 vuotta on tullut ajeltua käyttyjen, uutena yli 130k€ maksaneilla autoilla ja siitä on tullu jotain opittua. Porkessa on nyt takuu ja sitä on pakko jatkaa vuoden vaihteessa vuodella tai sitten myydä. Miksi? Kun niistäkin kuulemma "vaan" laukee koneita (15k€) ja laatikoita (15k€)...Last edited by E38; 01-12-2010, 11:36.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E38 View PostE60 ja E65 omaa saman laatikon ja se on pelkästään syy pysyä kaukana. Oudot äänet ja epämääräinen toiminta tekee omistamisesta liian haastavaa.
Äkkiseltään en tiedä yhtään 535d:tä jossa laatikko olisi porsinut.
Näissä on esim. eri laatikko kuin 530d:ssä,
tai no sama laatiiko mutta vahvistettuna.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by E38 View PostYleisesti vanhat lippulaivat/loistoautot on yli 5 vuotiaina Saksan mittapuun mukaan paalitavaraa...
Valitettavasti vaan tilanne on se että haluan mahdollisimman hiljaisen & mukavan matka-auton, ja rahat ei riitä kuin johonkin about 5 vuotta vanhaan paremman luokan peliin. Esim. A6 on makuuni ihan liian meluisa ja alustaltaan kova, nykyinen e38 ihan OK mutta alkaa olla jo vähän wanha & paljon ajettu eli mieli tekee uudempaa. Vaihtoehdot on vaan melko vähissän näillä kriteereillä, ja siksi E60/E65 on pyöriskellyt mielessä.
Comment
-
Comment