Originally posted by AlliumPorrum
View Post
Active/dynamic drive?
Collapse
X
-
Osta mahdollisimman vähän ajettu facelift E38 728i niin on kyllä aivan helvetisti luotettavampi auto kuin joku PÖ-koneinen E6x.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
-
Juupa juu
Just. Ja 123 mersun 200D on paras laite, mitä teiden päälle on koskaan rakennettuOriginally posted by Tomi T View PostOsta mahdollisimman vähän ajettu facelift E38 728i niin on kyllä aivan helvetisti luotettavampi auto kuin joku PÖ-koneinen E6x.
Onhan se niin, että jos ei oo varaa ajaa laatuautolla, niistä kannattaa suosiolla pysyä erossa. Toistaiseksi täytyy kyllä sanoa, että omassa pääomakulut ovat olleet vuosittain isommat kuin huolto/käyttökulut ja silloin asiat ovat mielestäni menneet oikeinpäin.
Ja siihen isoon Jaquaariin on vielä joka osa-alueella vielä paljon matkaa...
Comment
-
Kyllähän se on niin, että nää nykyvehkeet on samaa kuraa samasta paskasta boschin, valeon, vdo:n kamasta tehtyä muovia. Rautaa ja alumiiniä niissä on, väärissä paikoissa.Originally posted by tohevono View PostJust. Ja 123 mersun 200D on paras laite, mitä teiden päälle on koskaan rakennettu
Onhan se niin, että jos ei oo varaa ajaa laatuautolla, niistä kannattaa suosiolla pysyä erossa. Toistaiseksi täytyy kyllä sanoa, että omassa pääomakulut ovat olleet vuosittain isommat kuin huolto/käyttökulut ja silloin asiat ovat mielestäni menneet oikeinpäin.
Ja siihen isoon Jaquaariin on vielä joka osa-alueella vielä paljon matkaa...
Eri merkkisissä, eri viat ja ominaisuudet
Ja bemarien diiseltekniikka on kyllä lapsenkengissä jos vertaa siihen alapuolen parjattuun valtioon, jossa ne osaa tehdä kestäviä, vähäkulutuksisia käyttöominaisuuksiltaan hyviä, pienitehoisia dieseleitä.
200d on muuten luotettava laite
Comment
-
-
Onko sulla moottorin vesivuoto on korjattu aikasemmin, ennen kuin ostit auton? Tämähän on tyyppivika ennen 9/2003 valmistetuissa N62:n moottoreissa ja korjaaminen maksaa n 4 tonttua (kone pöydälle ja totaalisen levälleen). Homma hoituu vain marmorilla, nim. kokemusta onOriginally posted by hcaapeitellä e65 735i -02 olen ajellut sillä 75 000 ilman ongelmia kop kop
nyt mittarissa 220 000
tainnut käydä hyvä säkä toivotaan että jatkuu
Tossa juttua All Germanin tekemästä korjauskitistä kyseiseen myllyyn: http://eactuning.com/content/72/tech...n62-v8-enginesAutotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
Ymmärrän täysin - olen ollut samassa tilanteessa itsekkin 728:n jälkeen. On vain paha katsoa vierestä kun ihmiset tekee samoja mällejä kuin itse... Ja tiedän että jos jotain on saatava niin se ihan sama mitä muut varottavat tai neuvovat.Originally posted by AlliumPorrumValitettavasti vaan tilanne on se että haluan mahdollisimman hiljaisen & mukavan matka-auton, ja rahat ei riitä kuin johonkin about 5 vuotta vanhaan paremman luokan peliin. Esim. A6 on makuuni ihan liian meluisa ja alustaltaan kova, nykyinen e38 ihan OK mutta alkaa olla jo vähän wanha & paljon ajettu eli mieli tekee uudempaa. Vaihtoehdot on vaan melko vähissän näillä kriteereillä, ja siksi E60/E65 on pyöriskellyt mielessä.
Sinuna ajaisin E38:lla siihen asti, että ylettyisin käytettyyn F10/520DA:n. Tietysti odottavan aika pitkä ja jos autosi on siinä pisteessä, että kannattaa irrottautua siitä niin vaihtareita ei paljoa ole tarjota.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
Jaa-a. Lue tästä vähän juttua: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143225&page=82 (postaus #813)Originally posted by MajorDrakeEi kannattaisi yleistää. Ei niissä kaikissa autoissa sama laatikko ole.Äkkiseltään en tiedä yhtään 535d:tä jossa laatikko olisi porsinut
Osallistuin muuten muinoin itsekkin tähän samaan ketjuun kun E65:n laatikon vammaisuus otti koville.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
sen laatikon paska ominaisuuden voi hoitaa nilkalla siis se 1-2 töhkäsdysOriginally posted by E38 View PostJaa-a. Lue tästä vähän juttua: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143225&page=82 (postaus #813)
Osallistuin muuten muinoin itsekkin tähän samaan ketjuun kun E65:n laatikon vammaisuus otti koville.
sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
Niin, liekkö tuossa Bemun kestävyydessä eroa jos tosiaan vertaa muihin premium luokan vastaaviin malleihin; Audi, Mese, Jagge, Volvo tms.? Eli onko kulujen suhteen parempaa vaihtoehtoa, joka olisi yhtä lailla hiljainen & mukava matka-auto?
Comment
-
Tuuristakin kiinni.....
Omia ja lähipiirin kokemuksia:
Audi: Samaa sarjaa bemun kanssa. Ongelmat joskus kryptisempiä, mutta tyyppivikoja ehkä karvan vähempi.
Mese: Joko helmi tai täysi katastrofi. Sähköt ja nivelet haasteita - tuttuja bemustakin.
Jaquaari: No en uskaltais koittaakaan. Sen verran hurjia tarinoita elää vielä. Tai sitte tarttis ostaa kaks.
Volvo: No aivan sama. En osta.
Comment
-
Ei ole. Otannat on aina niin pieniä, jos yhdellä henkilöllä on kaks autoa ja toinen menee rikki jatkuvasti niin samantien siunataan toinen merkki jumalaiseksi kulkupeliksi ja toinen ihan sudeksi.Originally posted by AlliumPorrum View PostNiin, liekkö tuossa Bemun kestävyydessä eroa jos tosiaan vertaa muihin premium luokan vastaaviin malleihin; Audi, Mese, Jagge, Volvo tms.? Eli onko kulujen suhteen parempaa vaihtoehtoa, joka olisi yhtä lailla hiljainen & mukava matka-auto?
Se vain tuntuu pahalta jos sattuu huono yksilö kohdalle.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
1-2 töksähdys?
Mikäs tää 1-2 töksähdysjuttu oikeastaan on? Itselläni kun ei mee lotju ikinä ykköselle, ellei manuaalisesti pakota? Muuten toki lotju vois toki olla pehmeempikin.Originally posted by hcaape View Postsen laatikon paska ominaisuuden voi hoitaa nilkalla siis se 1-2 töhkäsdys
Comment
-
No vähän samalla kantilla itsekin olen. A8 voisi olla toinen vaihtoehto, mutta siinä sitten pitää tosiaan mennä jo jonnekin 03-04 malleihin että saisi samalla hinnalla kuin 05-06 seiskan. Tosin en tiedä liekö sen sen huonompi vaikka olisikin vähän vanhempi, ja olishan siinä sentään neliveto ja ilma-alusta.Originally posted by tohevono View PostOmia ja lähipiirin kokemuksia:
Audi: Samaa sarjaa bemun kanssa. Ongelmat joskus kryptisempiä, mutta tyyppivikoja ehkä karvan vähempi.
Mese: Joko helmi tai täysi katastrofi. Sähköt ja nivelet haasteita - tuttuja bemustakin.
Jaquaari: No en uskaltais koittaakaan. Sen verran hurjia tarinoita elää vielä. Tai sitte tarttis ostaa kaks.
Volvo: No aivan sama. En osta.
Comment
-
ZF:n 6-lovisen laatikkojen raportoidut ongelmat:Originally posted by tohevonoMikäs tää 1-2 töksähdysjuttu oikeastaan on? Itselläni kun ei mee lotju ikinä ykköselle, ellei manuaalisesti pakota? Muuten toki lotju vois toki olla pehmeempikin.
- Nykäisevät alas ja ylöspäin vaihtamiset
- Kolahtelevat äänet laatikosta eri tilanteissa
- Vaihtamattomuutta alaspäin pienissä nopeuksissa
- Epäjohdonmukainen käytös jota on vaikea ennakoida ruuhkissa
- Luistaminen ja sitten vaihteen iskeminen päälle niin, että aiheuttaa vaaratilanteen helposti kaupungissa.
Tossa on yks linkki jenkkafoorumeille (ne on täynä höttöä tästä, sama p**** on kiinni myös Mesessä ja Audissa) http://www.bimmerfest.com/forums/arc...p/t-69842.htmlAutotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
Comment