Active/dynamic drive?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3875
    • Nokia

    #31
    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    No niinhän kaikki muutkin yli 5 vuotiaat autot Saksassa...;=)

    Valitettavasti vaan tilanne on se että haluan mahdollisimman hiljaisen & mukavan matka-auton, ja rahat ei riitä kuin johonkin about 5 vuotta vanhaan paremman luokan peliin. Esim. A6 on makuuni ihan liian meluisa ja alustaltaan kova, nykyinen e38 ihan OK mutta alkaa olla jo vähän wanha & paljon ajettu eli mieli tekee uudempaa. Vaihtoehdot on vaan melko vähissän näillä kriteereillä, ja siksi E60/E65 on pyöriskellyt mielessä.
    Osta mahdollisimman vähän ajettu facelift E38 728i niin on kyllä aivan helvetisti luotettavampi auto kuin joku PÖ-koneinen E6x.
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 54*BMW

    Comment

    • tohevono
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 46
      • All around world

      #32
      Juupa juu

      Originally posted by Tomi T View Post
      Osta mahdollisimman vähän ajettu facelift E38 728i niin on kyllä aivan helvetisti luotettavampi auto kuin joku PÖ-koneinen E6x.
      Just. Ja 123 mersun 200D on paras laite, mitä teiden päälle on koskaan rakennettu

      Onhan se niin, että jos ei oo varaa ajaa laatuautolla, niistä kannattaa suosiolla pysyä erossa. Toistaiseksi täytyy kyllä sanoa, että omassa pääomakulut ovat olleet vuosittain isommat kuin huolto/käyttökulut ja silloin asiat ovat mielestäni menneet oikeinpäin.

      Ja siihen isoon Jaquaariin on vielä joka osa-alueella vielä paljon matkaa...

      Comment

      • uijui
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 172
        • suomi

        #33
        Originally posted by tohevono View Post
        Just. Ja 123 mersun 200D on paras laite, mitä teiden päälle on koskaan rakennettu

        Onhan se niin, että jos ei oo varaa ajaa laatuautolla, niistä kannattaa suosiolla pysyä erossa. Toistaiseksi täytyy kyllä sanoa, että omassa pääomakulut ovat olleet vuosittain isommat kuin huolto/käyttökulut ja silloin asiat ovat mielestäni menneet oikeinpäin.

        Ja siihen isoon Jaquaariin on vielä joka osa-alueella vielä paljon matkaa...
        Kyllähän se on niin, että nää nykyvehkeet on samaa kuraa samasta paskasta boschin, valeon, vdo:n kamasta tehtyä muovia. Rautaa ja alumiiniä niissä on, väärissä paikoissa.

        Eri merkkisissä, eri viat ja ominaisuudet

        Ja bemarien diiseltekniikka on kyllä lapsenkengissä jos vertaa siihen alapuolen parjattuun valtioon, jossa ne osaa tehdä kestäviä, vähäkulutuksisia käyttöominaisuuksiltaan hyviä, pienitehoisia dieseleitä.

        200d on muuten luotettava laite

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #34
          Originally posted by Tomi T View Post
          Osta mahdollisimman vähän ajettu facelift E38 728i niin on kyllä aivan helvetisti luotettavampi auto kuin joku PÖ-koneinen E6x.
          Hyviä kohtuu varusteilla kun ei ole olemassa enää.

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            #35
            itellä e65 735i -02 olen ajellut sillä 75 000 ilman ongelmia kop kop
            nyt mittarissa 220 000
            tainnut käydä hyvä säkä toivotaan että jatkuu
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • E38
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 269
              • HKI,TKU

              #36
              Originally posted by hcaape
              itellä e65 735i -02 olen ajellut sillä 75 000 ilman ongelmia kop kop
              nyt mittarissa 220 000
              tainnut käydä hyvä säkä toivotaan että jatkuu
              Onko sulla moottorin vesivuoto on korjattu aikasemmin, ennen kuin ostit auton? Tämähän on tyyppivika ennen 9/2003 valmistetuissa N62:n moottoreissa ja korjaaminen maksaa n 4 tonttua (kone pöydälle ja totaalisen levälleen). Homma hoituu vain marmorilla, nim. kokemusta on

              Tossa juttua All Germanin tekemästä korjauskitistä kyseiseen myllyyn: http://eactuning.com/content/72/tech...n62-v8-engines
              Autotalli:
              -07 Lexus GS300
              -96 Mercedes-Benz SL320
              -79 Wartburg 353W Tourist
              -66 Cadillac Coupe De Ville


              Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

              Comment

              • E38
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 269
                • HKI,TKU

                #37
                Originally posted by AlliumPorrum
                Valitettavasti vaan tilanne on se että haluan mahdollisimman hiljaisen & mukavan matka-auton, ja rahat ei riitä kuin johonkin about 5 vuotta vanhaan paremman luokan peliin. Esim. A6 on makuuni ihan liian meluisa ja alustaltaan kova, nykyinen e38 ihan OK mutta alkaa olla jo vähän wanha & paljon ajettu eli mieli tekee uudempaa. Vaihtoehdot on vaan melko vähissän näillä kriteereillä, ja siksi E60/E65 on pyöriskellyt mielessä.
                Ymmärrän täysin - olen ollut samassa tilanteessa itsekkin 728:n jälkeen. On vain paha katsoa vierestä kun ihmiset tekee samoja mällejä kuin itse... Ja tiedän että jos jotain on saatava niin se ihan sama mitä muut varottavat tai neuvovat.

                Sinuna ajaisin E38:lla siihen asti, että ylettyisin käytettyyn F10/520DA:n. Tietysti odottavan aika pitkä ja jos autosi on siinä pisteessä, että kannattaa irrottautua siitä niin vaihtareita ei paljoa ole tarjota.
                Autotalli:
                -07 Lexus GS300
                -96 Mercedes-Benz SL320
                -79 Wartburg 353W Tourist
                -66 Cadillac Coupe De Ville


                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                Comment

                • E38
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 269
                  • HKI,TKU

                  #38
                  Originally posted by MajorDrake
                  Ei kannattaisi yleistää. Ei niissä kaikissa autoissa sama laatikko ole.Äkkiseltään en tiedä yhtään 535d:tä jossa laatikko olisi porsinut
                  Jaa-a. Lue tästä vähän juttua: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143225&page=82 (postaus #813)

                  Osallistuin muuten muinoin itsekkin tähän samaan ketjuun kun E65:n laatikon vammaisuus otti koville.
                  Autotalli:
                  -07 Lexus GS300
                  -96 Mercedes-Benz SL320
                  -79 Wartburg 353W Tourist
                  -66 Cadillac Coupe De Ville


                  Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                  Comment

                  • hcaape
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 837
                    • hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by E38 View Post
                    Jaa-a. Lue tästä vähän juttua: http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=143225&page=82 (postaus #813)

                    Osallistuin muuten muinoin itsekkin tähän samaan ketjuun kun E65:n laatikon vammaisuus otti koville.
                    sen laatikon paska ominaisuuden voi hoitaa nilkalla siis se 1-2 töhkäsdys
                    sDrive23i A E89 Roadster -10

                    ex E92 325i -09

                    ex E65 735i -02
                    ex E38 730d -98 ;(

                    Comment

                    • AlliumPorrum
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 316
                      • Suomi

                      #40
                      Niin, liekkö tuossa Bemun kestävyydessä eroa jos tosiaan vertaa muihin premium luokan vastaaviin malleihin; Audi, Mese, Jagge, Volvo tms.? Eli onko kulujen suhteen parempaa vaihtoehtoa, joka olisi yhtä lailla hiljainen & mukava matka-auto?

                      Comment

                      • tohevono
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 46
                        • All around world

                        #41
                        Tuuristakin kiinni.....

                        Omia ja lähipiirin kokemuksia:

                        Audi: Samaa sarjaa bemun kanssa. Ongelmat joskus kryptisempiä, mutta tyyppivikoja ehkä karvan vähempi.

                        Mese: Joko helmi tai täysi katastrofi. Sähköt ja nivelet haasteita - tuttuja bemustakin.

                        Jaquaari: No en uskaltais koittaakaan. Sen verran hurjia tarinoita elää vielä. Tai sitte tarttis ostaa kaks.

                        Volvo: No aivan sama. En osta.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7035
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Originally posted by AlliumPorrum View Post
                          Niin, liekkö tuossa Bemun kestävyydessä eroa jos tosiaan vertaa muihin premium luokan vastaaviin malleihin; Audi, Mese, Jagge, Volvo tms.? Eli onko kulujen suhteen parempaa vaihtoehtoa, joka olisi yhtä lailla hiljainen & mukava matka-auto?
                          Ei ole. Otannat on aina niin pieniä, jos yhdellä henkilöllä on kaks autoa ja toinen menee rikki jatkuvasti niin samantien siunataan toinen merkki jumalaiseksi kulkupeliksi ja toinen ihan sudeksi.

                          Se vain tuntuu pahalta jos sattuu huono yksilö kohdalle.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • tohevono
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 46
                            • All around world

                            #43
                            1-2 töksähdys?

                            Originally posted by hcaape View Post
                            sen laatikon paska ominaisuuden voi hoitaa nilkalla siis se 1-2 töhkäsdys
                            Mikäs tää 1-2 töksähdysjuttu oikeastaan on? Itselläni kun ei mee lotju ikinä ykköselle, ellei manuaalisesti pakota? Muuten toki lotju vois toki olla pehmeempikin.

                            Comment

                            • AlliumPorrum
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 316
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by tohevono View Post
                              Omia ja lähipiirin kokemuksia:
                              Audi: Samaa sarjaa bemun kanssa. Ongelmat joskus kryptisempiä, mutta tyyppivikoja ehkä karvan vähempi.
                              Mese: Joko helmi tai täysi katastrofi. Sähköt ja nivelet haasteita - tuttuja bemustakin.
                              Jaquaari: No en uskaltais koittaakaan. Sen verran hurjia tarinoita elää vielä. Tai sitte tarttis ostaa kaks.
                              Volvo: No aivan sama. En osta.
                              No vähän samalla kantilla itsekin olen. A8 voisi olla toinen vaihtoehto, mutta siinä sitten pitää tosiaan mennä jo jonnekin 03-04 malleihin että saisi samalla hinnalla kuin 05-06 seiskan. Tosin en tiedä liekö sen sen huonompi vaikka olisikin vähän vanhempi, ja olishan siinä sentään neliveto ja ilma-alusta.

                              Comment

                              • E38
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 269
                                • HKI,TKU

                                #45
                                Originally posted by tohevono
                                Mikäs tää 1-2 töksähdysjuttu oikeastaan on? Itselläni kun ei mee lotju ikinä ykköselle, ellei manuaalisesti pakota? Muuten toki lotju vois toki olla pehmeempikin.
                                ZF:n 6-lovisen laatikkojen raportoidut ongelmat:
                                - Nykäisevät alas ja ylöspäin vaihtamiset
                                - Kolahtelevat äänet laatikosta eri tilanteissa
                                - Vaihtamattomuutta alaspäin pienissä nopeuksissa
                                - Epäjohdonmukainen käytös jota on vaikea ennakoida ruuhkissa
                                - Luistaminen ja sitten vaihteen iskeminen päälle niin, että aiheuttaa vaaratilanteen helposti kaupungissa.

                                Tossa on yks linkki jenkkafoorumeille (ne on täynä höttöä tästä, sama p**** on kiinni myös Mesessä ja Audissa) http://www.bimmerfest.com/forums/arc...p/t-69842.html
                                Autotalli:
                                -07 Lexus GS300
                                -96 Mercedes-Benz SL320
                                -79 Wartburg 353W Tourist
                                -66 Cadillac Coupe De Ville


                                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                                Comment

                                Working...
                                X