Sen tiedän ihan omasta kokemuksesta, että lain mukaan Saksassa myyjälle on annettava mahdollisuus korjata auto tuotevastuun puitteissa (ainakin kun myyjänä on autoliike, tuskinpa tässä kauheaa poikkeusta on yksityisellä myyjälläkään).
Itselläni hajosi 3 vuotta sitten 1000 km oston jälkeen prätkästä vaihdelaatikko. Tuo Aleniuksen Päivin mies André hoiti keskusteluyhteyden, kun itselläni loppui sanat suusta ja hermot kireällä. Viiden viikon taistelu ja takuuseen meni koko laatikko vaikka kytkinlevy oli ainoastaan antaunut.
Eli kannattaa ottaa yhteyttä
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Itselläni hajosi 3 vuotta sitten 1000 km oston jälkeen prätkästä vaihdelaatikko. Tuo Aleniuksen Päivin mies André hoiti keskusteluyhteyden, kun itselläni loppui sanat suusta ja hermot kireällä. Viiden viikon taistelu ja takuuseen meni koko laatikko vaikka kytkinlevy oli ainoastaan antaunut.
Ihan uteliaisuuttani kysyn että kuinka pitkälle (oikeuteen asti?) piti asiassa mennä ennenkuin kiista ratkesi? Oliko kauppakirjassa erikseen mainintaa takuista? Entä mitä tämä André perheineen palveluistansa veloitti?
Ihan uteliaisuuttani kysyn että kuinka pitkälle (oikeuteen asti?) piti asiassa mennä ennenkuin kiista ratkesi? Oliko kauppakirjassa erikseen mainintaa takuista? Entä mitä tämä André perheineen palveluistansa veloitti?
Homma oli käytännössä niin, että olin ostanut 2 vuoden lisätakuun prätkälle myyjäliikkeen kautta. Laatikon hajottua ilmoitin asiasta takuufirmalle ja sitten Andrélle, sillä olin ostanut pyörän heidän avustuksellaan. Kun takuufirma sai tiedon laatikon rikkoutumisesta alkoivat jupisemaan, että se on mentävä myyjäliikkeen piikkiin. Myyjä taas pompotti asian takuufirman niskaan. Pompottelun syytä en muista. André selvitteli asiat ja maksoin itse laatikkoremontin ja sen jälkeen takuufirma maksoi kokonaisuudessaan minulle. André ei tässä tapauksessa veloittanut erikseen mitään (tod.näk. meni noutopalkkion/säilytyskustannusten piikkiin).
Opettavainen tapahtuma itselle. Ei siinä oikeastaan muuta surkeaa ollut kuin se, että 5 viikkoa kesä-heinäkuuta meni poltellessa tupakkaa ja syljeskelemällä kattoon, kun odotti prätkää alle. Laatikko remontin jälkeen ajoin 8000 km ilman ongelmia ennen kuin myin pois.
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Dodih. Auto on valmis. Ens torstaiksi varasin lennot saksaan, joten vielä melkein viikon joutuu kärsimään :(
Saan täydelliset dokumentit autosta, kun haen sen. Tällä BMW expertillä on joku kaveri, joka hoitaa ton dokumentin käännöksen, että mitä on tehty.
Tän hetken tietojen mukaan siitä on hajonnut ja korjattu ainakin seuraavat osat:
"converter and the flywheel synchronisation" Tekninen sanasto ei ole oikein hallussa, joten mitäs osia nämä ovatkaan? Muut jutut selviävät varmaan dokumenteista. Kopsaan ne tänne kun ne ovat kätösissäni.
Samaan hintaan on myös vaihdettu laatikkoon öljyt. Eipähän sitä tarvitse murehtia täälä suomen päässä. Olisin nimittäin vaihdatuttanut ne samantien täällä.
Dodih. Auto on valmis. Ens torstaiksi varasin lennot saksaan, joten vielä melkein viikon joutuu kärsimään :(
Saan täydelliset dokumentit autosta, kun haen sen. Tällä BMW expertillä on joku kaveri, joka hoitaa ton dokumentin käännöksen, että mitä on tehty.
Tän hetken tietojen mukaan siitä on hajonnut ja korjattu ainakin seuraavat osat:
"converter and the flywheel synchronisation" Tekninen sanasto ei ole oikein hallussa, joten mitäs osia nämä ovatkaan? Muut jutut selviävät varmaan dokumenteista. Kopsaan ne tänne kun ne ovat kätösissäni.
Samaan hintaan on myös vaihdettu laatikkoon öljyt. Eipähän sitä tarvitse murehtia täälä suomen päässä. Olisin nimittäin vaihdatuttanut ne samantien täällä.
ja mitä maksoi? sieltä ei siis ollut kuin vauhtipyörä rikki. mitä osia sieltä oli ulos asti tullut?
Comment