Pahoittelen jos on väärällä alueella. Kuitenkin tekniikasta on kysymys, vaikka tässä on pieni tarinan poikanenkin.
Elikkä kävin tuolta saksanmaalta hakemassa unelmien E46 330CD vm03 automaatti.
Lähes kaikilla herkuilla. Noh pääsin 600km, kunnes rupesi tuntumaan autobaanalla että kaikki ei välttämättä ole kunnossa. Mäessä kun antoi vähän kenkää, niin tuntui pientä tärinää. Normikaasulla ihan normaalilta tuntui.
Noh noin 20km jälkeen hannoverin kohdalla poistuin baanalta ja sen jälkeen kun hidastin rampissa niin hirveä mörinä. Ihankuin pakoputki olisi poikennut. Yritin ajaa tietty auton sivuun parin liikennevalon päähän. Ääni kuitenkin muuttui ihme kilkatukseksi ja kolinaksi ja sen jälkeen seuraaviin valoihin sammui. Maassa nätti öljyvana. Koitin tietty vielä paniikissa liikennevaloissa käynnistää. Moottori siis pyörii edelleen startatessa pahan äänen kera.
Saatiin auto työnnettyä bussipysäkille ja apua hakemaan. Onneksi saksalaiset rakastavat suomalaisia hädän hetkellä (ja muutenkin). Opel liikeestä (200m) sain porukat hinaamaan auton heidän pihaansa. Hetken tutkivat ja sanoivat.. "ei hyvä". Ja asentajan ilmekkin oli "kohdillaan". No he jatkoivat auttamista ja varasivat huollon BMW liikkeeseen, jonne he veivät vielä auton trailerilla. Koko lystistä ottivat vain 30€!.
Perjantai, kello noin 13.00 ja saavuimme bmw liikkeeseen. He saivat pienen selvittelyn jälkeen auton työn alle. Purkivat pohjasta ilmeisesti jotain panssareita ja laatikon ja moottorin välistä tipahti jokin osa. Ilmeisesti tullut jostain läpi. Samoista kohdista öljytkin tulivat pihalle. Osa oli puolipyöreän näköinen. Mutta en ihan sanoisi että olisi näyttänyt männän palaselta. Jokin muu. Ja tietty kiiltävä ja öljyinen, joten koneen sisältä tullut. En siinä paniikissa mitään kuvia osannut tietenkään ottaa.
Jo tuon selvittämisestä olin BMW liikkeelle 406€ velkaa. He sanoivat että laatikon irroitus olisi jo 700€ ja kokonaiskustannukset ovat jotain 7000€ luokkaa tai jopa enemmänkin. Kun vikaa ei siis tiedetä.
Ahdinko rupesi olemaan jo käsittämätön. Onneksi taitavasti englantia puhunut BMW liikkeen myyjä näki ahdingon ja auttoi meitä parhaansa mukaan. Välittämättä "säännöistä". Hän sanoi että auto kannattaisi hommata yksityiselle. Hän tunsi erään BMW expertin. Soitto sinne ja hän on valmis ottamaan auton vastaan. Ja tarvittaessa vaihtaa vaikka koko moottorin käytettyyn jos on tarvit. Tosin perjantai iltana ei voinut tehdä muuta kuin jättää auton sinne BMW liikkeeseen. Maanantaina olisi tarkoitus tehdä päätös, että mitä tahdon asian suhteen tehtävän. Osittain siksi myös kirjoittelen tänne. Rahtaanko auton suomeen jollain trailerilla, vai huollattaakko siellä? Rahtaus saattaa tulla kalliiksikin. + sitten suomesta pitäisi löytää osaava paja joka tämän rempan tekisi.
Siis tämä palvelu BMW liikkeessä oli jotain aivan käsittämätöntä, jota pieni suomalainen ei voi ymmärtää. Tämä asiakaspalvelija oli valmis jopa majoittamaan minut ja vaimoni ellei hänellä olisi ollut vierasta. Hän varasi meille hotellin ja lennot takaisin suomeen. Onneksi saan nuo lennot ja hotellit rahana takaisin, sillä ehdin ottaa autoon parhaimman kaskon. Varmistin vielä vakuutusyhtiöltäni tämän.
BMW liike vielä soitti auton myynneelle yksityiselle henkilölle. Hän sanotui irti kaikesta. Vaikka kauppakirjassamme on merkintä "autolle annetaan 3pv takuu jona aikana ajan sen pois saksasta". Sanoi että "pakotin hänet laittamaan sen ja ei voi myöntää tuollaista takuuta" (Oikeasti sanoin, että pystyn luottamaan myyjään paremmin ja autoon jos hän sen ruksaa)
Kysyin myös kaupantekohetkellä että onko auto "Chipped" Myyjä sanoi että ei ole. Auto on orginaali 204hp versio.
BMW liikkeen analyysissä kuitenkin selvisi että auto on chipped ja se on suurella todennäköisyydellä rikkonut auton.
Itselleni olisi nyt tärkeintä saada auto kuntoon. Onko kellään villiä veikkausta kuvaukseni perusteella että mikä olisi voinut kosahtaa? Yritän vaikka oikeusteitse periä korjauskuluja. Mutta tiedän joutuvani tällä haavaa maksumieheksi.
Tämä siis tapahtui perjantai 11.03.2011. Lensimme tänään lauantaina kotiin suomeen.
Elikkä kävin tuolta saksanmaalta hakemassa unelmien E46 330CD vm03 automaatti.
Lähes kaikilla herkuilla. Noh pääsin 600km, kunnes rupesi tuntumaan autobaanalla että kaikki ei välttämättä ole kunnossa. Mäessä kun antoi vähän kenkää, niin tuntui pientä tärinää. Normikaasulla ihan normaalilta tuntui.
Noh noin 20km jälkeen hannoverin kohdalla poistuin baanalta ja sen jälkeen kun hidastin rampissa niin hirveä mörinä. Ihankuin pakoputki olisi poikennut. Yritin ajaa tietty auton sivuun parin liikennevalon päähän. Ääni kuitenkin muuttui ihme kilkatukseksi ja kolinaksi ja sen jälkeen seuraaviin valoihin sammui. Maassa nätti öljyvana. Koitin tietty vielä paniikissa liikennevaloissa käynnistää. Moottori siis pyörii edelleen startatessa pahan äänen kera.
Saatiin auto työnnettyä bussipysäkille ja apua hakemaan. Onneksi saksalaiset rakastavat suomalaisia hädän hetkellä (ja muutenkin). Opel liikeestä (200m) sain porukat hinaamaan auton heidän pihaansa. Hetken tutkivat ja sanoivat.. "ei hyvä". Ja asentajan ilmekkin oli "kohdillaan". No he jatkoivat auttamista ja varasivat huollon BMW liikkeeseen, jonne he veivät vielä auton trailerilla. Koko lystistä ottivat vain 30€!.
Perjantai, kello noin 13.00 ja saavuimme bmw liikkeeseen. He saivat pienen selvittelyn jälkeen auton työn alle. Purkivat pohjasta ilmeisesti jotain panssareita ja laatikon ja moottorin välistä tipahti jokin osa. Ilmeisesti tullut jostain läpi. Samoista kohdista öljytkin tulivat pihalle. Osa oli puolipyöreän näköinen. Mutta en ihan sanoisi että olisi näyttänyt männän palaselta. Jokin muu. Ja tietty kiiltävä ja öljyinen, joten koneen sisältä tullut. En siinä paniikissa mitään kuvia osannut tietenkään ottaa.
Jo tuon selvittämisestä olin BMW liikkeelle 406€ velkaa. He sanoivat että laatikon irroitus olisi jo 700€ ja kokonaiskustannukset ovat jotain 7000€ luokkaa tai jopa enemmänkin. Kun vikaa ei siis tiedetä.
Ahdinko rupesi olemaan jo käsittämätön. Onneksi taitavasti englantia puhunut BMW liikkeen myyjä näki ahdingon ja auttoi meitä parhaansa mukaan. Välittämättä "säännöistä". Hän sanoi että auto kannattaisi hommata yksityiselle. Hän tunsi erään BMW expertin. Soitto sinne ja hän on valmis ottamaan auton vastaan. Ja tarvittaessa vaihtaa vaikka koko moottorin käytettyyn jos on tarvit. Tosin perjantai iltana ei voinut tehdä muuta kuin jättää auton sinne BMW liikkeeseen. Maanantaina olisi tarkoitus tehdä päätös, että mitä tahdon asian suhteen tehtävän. Osittain siksi myös kirjoittelen tänne. Rahtaanko auton suomeen jollain trailerilla, vai huollattaakko siellä? Rahtaus saattaa tulla kalliiksikin. + sitten suomesta pitäisi löytää osaava paja joka tämän rempan tekisi.
Siis tämä palvelu BMW liikkeessä oli jotain aivan käsittämätöntä, jota pieni suomalainen ei voi ymmärtää. Tämä asiakaspalvelija oli valmis jopa majoittamaan minut ja vaimoni ellei hänellä olisi ollut vierasta. Hän varasi meille hotellin ja lennot takaisin suomeen. Onneksi saan nuo lennot ja hotellit rahana takaisin, sillä ehdin ottaa autoon parhaimman kaskon. Varmistin vielä vakuutusyhtiöltäni tämän.
BMW liike vielä soitti auton myynneelle yksityiselle henkilölle. Hän sanotui irti kaikesta. Vaikka kauppakirjassamme on merkintä "autolle annetaan 3pv takuu jona aikana ajan sen pois saksasta". Sanoi että "pakotin hänet laittamaan sen ja ei voi myöntää tuollaista takuuta" (Oikeasti sanoin, että pystyn luottamaan myyjään paremmin ja autoon jos hän sen ruksaa)
Kysyin myös kaupantekohetkellä että onko auto "Chipped" Myyjä sanoi että ei ole. Auto on orginaali 204hp versio.
BMW liikkeen analyysissä kuitenkin selvisi että auto on chipped ja se on suurella todennäköisyydellä rikkonut auton.
Itselleni olisi nyt tärkeintä saada auto kuntoon. Onko kellään villiä veikkausta kuvaukseni perusteella että mikä olisi voinut kosahtaa? Yritän vaikka oikeusteitse periä korjauskuluja. Mutta tiedän joutuvani tällä haavaa maksumieheksi.
Tämä siis tapahtui perjantai 11.03.2011. Lensimme tänään lauantaina kotiin suomeen.
Comment