Oma ehdotus jos mietitään vain kustannuksia.
Jos korjautat Saksassa paikallisella "BMW expertillä" niin rahdin hinnan voit suoraan laittaa korjaus kustannuksiin.
Esim. Korjaus Suomessa 3ke ja Saksassa samasta voit nyt maksaa vaikka 4ke jos rahti on 1ke. Eli rahdin hinnan häviät korjauskuluista heti kättelyssä jos auton rahtaat Suomeen. Kokemukseni mukaan käyttäisin mieluummin 4ke Saksassa korjaukseen kuin Suomessa 3ke.
Toki yhteydenpito voi olla hieman hankalaa, mutta ei mahdotonta.
Toki jos vakuutusyhtiö sen rahdin maksaa niin sittenhän asia on ihan toinen. Jos Saksankielen kanssa on ongelmia niin etsit jonkun joka "hoitaa" tätä asiaa eli yhteyshenkilö joka puhuu sujuvaa Saksaa helpottaa huomattavasti (esim. Juhis).
Ikäviä asioita, mutta hoidettavissa. Tsemppiä!
Leave a comment: