e46 330d -02 tankissa oleva polttoainepumppu ei saa siis virtaa. Mittarilla mitattuna jännite taisi olla 0,02 Volttia. Sulake näyttäisi olevan kunnossa. Missähän mahtaa olla pumpun rele, jotta vois tarkastaa sen? Muita hyviä ideoita!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d polttoainepumppu ei saa virtaa!!
Collapse
X
-
Originally posted by kimi78 View Poste46 330d -02 tankissa oleva polttoainepumppu ei saa siis virtaa. Mittarilla mitattuna jännite taisi olla 0,02 Volttia. Sulake näyttäisi olevan kunnossa. Missähän mahtaa olla pumpun rele, jotta vois tarkastaa sen? Muita hyviä ideoita!*** E53 X5 3.0d 2005 ***
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVilli veikkaus:Pumppu ei pyöri!
Sitä ajoin takaa että toimiiko kuitenkin siirtopumppu siellä pohjassa?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
No juu eipä kai sitä kukaan huvikseen... Auto otti ja lopetti käymisen kesken ajoa.. Ei tule polttoainetta suodattimelle. Eikä tunnu kumpikaan pumpuista pyörivän. ainakaan varmuudella tankissa oleva ei toimi. Syötin suoraan akulta virtaa pumpulle niin jo heräsi pumppu, mutta kone ei silti lähtenyt käyntiin. ajattelin vaan, että onko pumpuille omat releensä ja missä ne sijaitsee. sulakkeitahan on ainostaan yksi vai?
Comment
-
-
Originally posted by kimi78 View PostNo juu eipä kai sitä kukaan huvikseen... Auto otti ja lopetti käymisen kesken ajoa.. Ei tule polttoainetta suodattimelle. Eikä tunnu kumpikaan pumpuista pyörivän. ainakaan varmuudella tankissa oleva ei toimi. Syötin suoraan akulta virtaa pumpulle niin jo heräsi pumppu, mutta kone ei silti lähtenyt käyntiin. ajattelin vaan, että onko pumpuille omat releensä ja missä ne sijaitsee. sulakkeitahan on ainostaan yksi vai?
Sulakkeita on 2kpl:
Sulake numero 54 (20A) on hanskalokeron takana olevassa sulakerasiassa, ja sen kautta kulkee pumppujen virta.
Sulake numero 4 (10A) on konepellin alla moottorinohjausboksin kanssa samassa kotelossa, ja tuon sulakkeen kautta kulkee pumppuja ohjaavan releen ohjausvirtapiiri.
Näin ainakin väittää WDS...
Ja lisätään vielä, että tuon saman nelossulakkeen perässä on ilmastoinnin rele, sähköisen lisälämmittimen ohjaus ja E -boksin tuuletin.Last edited by JTP; 24-05-2011, 18:04.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by kimi78 View PostNo juu eipä kai sitä kukaan huvikseen... Auto otti ja lopetti käymisen kesken ajoa.. Ei tule polttoainetta suodattimelle. Eikä tunnu kumpikaan pumpuista pyörivän. ainakaan varmuudella tankissa oleva ei toimi. Syötin suoraan akulta virtaa pumpulle niin jo heräsi pumppu, mutta kone ei silti lähtenyt käyntiin. ajattelin vaan, että onko pumpuille omat releensä ja missä ne sijaitsee. sulakkeitahan on ainostaan yksi vai?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
No niin löytyipä yksi palanut 30 ampeerin nalli. Moottorinohjausboxin kanssa samassa muovi kaukalossa on viiden sulakkeen patteri, josta toinen ecusta päin laskettuna on palanut. Minkä laitteiden sulake mahtaa olla? Kun laitaa uuden tilalle ja starttaa niin nalli kärähtää taas uudestaan... Enää kuuluu vaan kysymys mistä tämä johtuu. Mikä on oikosulussa?
Comment
-
-
Originally posted by kimi78 View PostNo niin löytyipä yksi palanut 30 ampeerin nalli. Moottorinohjausboxin kanssa samassa muovi kaukalossa on viiden sulakkeen patteri, josta toinen ecusta päin laskettuna on palanut. Minkä laitteiden sulake mahtaa olla? Kun laitaa uuden tilalle ja starttaa niin nalli kärähtää taas uudestaan... Enää kuuluu vaan kysymys mistä tämä johtuu. Mikä on oikosulussa?
Tuossa omassa koslassa kun on M57N -motti, niin ihan vaistomaisesti tutkiskelin kaaviota sen moottorityypin kohdalta.
Nyt parin saunakaljan jälkeen vasta tajusin, että sullahan on se vanhempi moottorinohjaus kyseessä.
WDS:ää kun lukee oikeasta kohdasta, niin sulake 2 (30A) siellä konehuoneen puolella on polttoainepumppujen releen ohjausvirtapiirissä. Ja saman sulakkeen perässä näyttäs olevan kaikki moottorin anturit, egr:n, imusarjan läppien ja turbon solenoidit ym.
Ja kuten Clavu jo mainitsi, niin huohottimen lämmitin kannattaa tsekata heti ekaksi. Todennäköisesti siellä on johtosarja jostakin kohtaa hankautunut puhki, ja ottaa suoraan maihin...e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by kimi78 View PostJees! Siellähän se vika piileskeli niin kuin oli täällä arvailtu. Huohottimen lämmittimen piuhat poikki ja oikosessa... Joka taasen aiheutti sen sulakkeen palamisen. Kiitoksia kaikille avusta
Ei vaan ihan ensimmäiseksi tulis mieleen alkaa etsimään vikaa huohottimen lämmittimestä, jos polttoainepumput ei pyöri...e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostNo, harva nyt menee muuten vaan takapenkin alta pumppua kaiveleen todetakseen ettei tule sähköä? Se kun toimii ilman tuota pumppuakin jos ei päästä tankkia suunnilleen alle 1/4.
Sitä ajoin takaa että toimiiko kuitenkin siirtopumppu siellä pohjassa?
Entäpä jos kuskin penkin alla oleva pumppu (korkeapainepumppu?) on rikki, loppuuko silloin meno heti?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Comment