Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d polttoainepumppu ei saa virtaa!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimi78
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 23

    330d polttoainepumppu ei saa virtaa!!

    e46 330d -02 tankissa oleva polttoainepumppu ei saa siis virtaa. Mittarilla mitattuna jännite taisi olla 0,02 Volttia. Sulake näyttäisi olevan kunnossa. Missähän mahtaa olla pumpun rele, jotta vois tarkastaa sen? Muita hyviä ideoita!
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by kimi78 View Post
    e46 330d -02 tankissa oleva polttoainepumppu ei saa siis virtaa. Mittarilla mitattuna jännite taisi olla 0,02 Volttia. Sulake näyttäisi olevan kunnossa. Missähän mahtaa olla pumpun rele, jotta vois tarkastaa sen? Muita hyviä ideoita!
    Mikä on ollut ongelmana kun tuollaista aloit mittailemaan? Eli mistä huomasit tuollaista tutkia.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9997
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Esal View Post
      Mikä on ollut ongelmana kun tuollaista aloit mittailemaan? Eli mistä huomasit tuollaista tutkia.
      Villi veikkaus:Pumppu ei pyöri!

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Villi veikkaus:Pumppu ei pyöri!
        No, harva nyt menee muuten vaan takapenkin alta pumppua kaiveleen todetakseen ettei tule sähköä? Se kun toimii ilman tuota pumppuakin jos ei päästä tankkia suunnilleen alle 1/4.

        Sitä ajoin takaa että toimiiko kuitenkin siirtopumppu siellä pohjassa?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • kimi78
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 23

          #5
          No juu eipä kai sitä kukaan huvikseen... Auto otti ja lopetti käymisen kesken ajoa.. Ei tule polttoainetta suodattimelle. Eikä tunnu kumpikaan pumpuista pyörivän. ainakaan varmuudella tankissa oleva ei toimi. Syötin suoraan akulta virtaa pumpulle niin jo heräsi pumppu, mutta kone ei silti lähtenyt käyntiin. ajattelin vaan, että onko pumpuille omat releensä ja missä ne sijaitsee. sulakkeitahan on ainostaan yksi vai?

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #6
            Originally posted by kimi78 View Post
            No juu eipä kai sitä kukaan huvikseen... Auto otti ja lopetti käymisen kesken ajoa.. Ei tule polttoainetta suodattimelle. Eikä tunnu kumpikaan pumpuista pyörivän. ainakaan varmuudella tankissa oleva ei toimi. Syötin suoraan akulta virtaa pumpulle niin jo heräsi pumppu, mutta kone ei silti lähtenyt käyntiin. ajattelin vaan, että onko pumpuille omat releensä ja missä ne sijaitsee. sulakkeitahan on ainostaan yksi vai?
            Yksi rele ohjaa molempia pumppuja, ja se löytyy hanskalokeron takaa.
            Sulakkeita on 2kpl:
            Sulake numero 54 (20A) on hanskalokeron takana olevassa sulakerasiassa, ja sen kautta kulkee pumppujen virta.
            Sulake numero 4 (10A) on konepellin alla moottorinohjausboksin kanssa samassa kotelossa, ja tuon sulakkeen kautta kulkee pumppuja ohjaavan releen ohjausvirtapiiri.
            Näin ainakin väittää WDS...

            Ja lisätään vielä, että tuon saman nelossulakkeen perässä on ilmastoinnin rele, sähköisen lisälämmittimen ohjaus ja E -boksin tuuletin.
            Last edited by JTP; 24-05-2011, 18:04.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              #7
              Hanskalokeron takana piilossa. Sellainen vihreä rele.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by kimi78 View Post
                No juu eipä kai sitä kukaan huvikseen... Auto otti ja lopetti käymisen kesken ajoa.. Ei tule polttoainetta suodattimelle. Eikä tunnu kumpikaan pumpuista pyörivän. ainakaan varmuudella tankissa oleva ei toimi. Syötin suoraan akulta virtaa pumpulle niin jo heräsi pumppu, mutta kone ei silti lähtenyt käyntiin. ajattelin vaan, että onko pumpuille omat releensä ja missä ne sijaitsee. sulakkeitahan on ainostaan yksi vai?
                Juu, sillä tankkipumpulla yksin ei saa käyntiin, mutta siirtopumpulla pitäisi toimia. Siirtopumpun surina pitäisi kuulua sisälle kun kääntää virrat päälle hehkuasentoon.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • kimi78
                  Newbiemmer
                  • Jul 2005
                  • 23

                  #9
                  No niin löytyipä yksi palanut 30 ampeerin nalli. Moottorinohjausboxin kanssa samassa muovi kaukalossa on viiden sulakkeen patteri, josta toinen ecusta päin laskettuna on palanut. Minkä laitteiden sulake mahtaa olla? Kun laitaa uuden tilalle ja starttaa niin nalli kärähtää taas uudestaan... Enää kuuluu vaan kysymys mistä tämä johtuu. Mikä on oikosulussa?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #10
                    Todennäköisesti huohottimen lämmitin tai sen johdotus oikkarissa. Tuosta löytyy tarinaa 530d:n osalta.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      Originally posted by kimi78 View Post
                      No niin löytyipä yksi palanut 30 ampeerin nalli. Moottorinohjausboxin kanssa samassa muovi kaukalossa on viiden sulakkeen patteri, josta toinen ecusta päin laskettuna on palanut. Minkä laitteiden sulake mahtaa olla? Kun laitaa uuden tilalle ja starttaa niin nalli kärähtää taas uudestaan... Enää kuuluu vaan kysymys mistä tämä johtuu. Mikä on oikosulussa?
                      Hävettää tunnustaa, että tutkistelin eilen illalla WDS:ää väärän moottorityypin kohdalta!
                      Tuossa omassa koslassa kun on M57N -motti, niin ihan vaistomaisesti tutkiskelin kaaviota sen moottorityypin kohdalta.
                      Nyt parin saunakaljan jälkeen vasta tajusin, että sullahan on se vanhempi moottorinohjaus kyseessä.
                      WDS:ää kun lukee oikeasta kohdasta, niin sulake 2 (30A) siellä konehuoneen puolella on polttoainepumppujen releen ohjausvirtapiirissä. Ja saman sulakkeen perässä näyttäs olevan kaikki moottorin anturit, egr:n, imusarjan läppien ja turbon solenoidit ym.
                      Ja kuten Clavu jo mainitsi, niin huohottimen lämmitin kannattaa tsekata heti ekaksi. Todennäköisesti siellä on johtosarja jostakin kohtaa hankautunut puhki, ja ottaa suoraan maihin...
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • kimi78
                        Newbiemmer
                        • Jul 2005
                        • 23

                        #12
                        Jees täytyypä huomena tutkiskella sitä huohottimen lämmiitintä jos sattuis siitä löytymään syyllinen.

                        Comment

                        • kimi78
                          Newbiemmer
                          • Jul 2005
                          • 23

                          #13
                          Ongelma selvisi!

                          Jees! Siellähän se vika piileskeli niin kuin oli täällä arvailtu. Huohottimen lämmittimen piuhat poikki ja oikosessa... Joka taasen aiheutti sen sulakkeen palamisen. Kiitoksia kaikille avusta

                          Comment

                          • JTP
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 506
                            • Hpj

                            #14
                            Originally posted by kimi78 View Post
                            Jees! Siellähän se vika piileskeli niin kuin oli täällä arvailtu. Huohottimen lämmittimen piuhat poikki ja oikosessa... Joka taasen aiheutti sen sulakkeen palamisen. Kiitoksia kaikille avusta
                            Hyvä kun vika löytyi!
                            Ei vaan ihan ensimmäiseksi tulis mieleen alkaa etsimään vikaa huohottimen lämmittimestä, jos polttoainepumput ei pyöri...
                            e90 330i lci -09
                            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 309
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Esal View Post
                              No, harva nyt menee muuten vaan takapenkin alta pumppua kaiveleen todetakseen ettei tule sähköä? Se kun toimii ilman tuota pumppuakin jos ei päästä tankkia suunnilleen alle 1/4.

                              Sitä ajoin takaa että toimiiko kuitenkin siirtopumppu siellä pohjassa?
                              Tarkoittaako tämä, että jos tankissa oleva siirtopumppu on rikki niin meno alkaa hyytymään jos tankissa on alle 1/4 dieseliä? Tällaisia oireita on nimittäin ollut.

                              Entäpä jos kuskin penkin alla oleva pumppu (korkeapainepumppu?) on rikki, loppuuko silloin meno heti?
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎