mulla oli aikoinaan ooppeleita, sitten pari bemaria... kokeilin 2 vuotta audin a4 quattroa, niitä viimesiä pitkittäis koneella olevia OIKEITA nelivetoja... vaihdoin takasin bemariin ja yksikään ooppeli tai bemari ei ole ollut yhtä vika altis kuin audi oli... mutta ihan miten kukin tykkää, kannattais vaan mun mielestä mennä vaikka sinne audifinns:in foorumille poraan...
z3 coupe
Pari tojotaa
ex.e36 wompatti alpinweissIII
ex.e46 titansilber x2
ex."//HARTGE E46"
heti torpataan vaikka mielestäni kysymys on ihan aiheellinen.
tutulla on ollut e61 lci 520da ja nyt f10 535xda, kummassakin hänen mukaan ei ole päässyt valmistajan ilmoittamaan kulutuslukemaan, aina ollut tuo sama ~1-2l heitto - eikä tämä kuski kyllä ole mikään kovasti polkeva teinipoika.
vähän sitä epäiltiin että kyseessä voisi olla eu-syklien mukaisen testin aikana kulutetun polttoaineen pienentäminen tarkoituksella, että saadaan myytyä autoja pienemmällä co2 päästöllä, koska nykypäivänähän ne on suurimmasta saatanasta noi hiilidioksiiiidit.
oma e61 525d manuaali ka. kulutus ~7-8 luokkaa, suuret lukemat varmasti osittain omaa luomaa + egr termari nostaapi varmaan kulutusta. Silti, halvalla menee ton kokoiseksi autoksi.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Se että ilmoitettu keskikulutus heittää 2 litraa, on anteeksiantamatonta. Ei kauppakassi saisi kuluttaa noin paljoa.
Teitkö foorumille tunnukset ihan vaan valittaakses sun 116 bemmistä. Hanki vaikka 130i, niin tajuat miksi jotkut näistä bmw autoista tykkää...
Katseleeko joku tosissaan noita ilmoitettuja keskikulutuksia. Välillä vaikee ymmärtää tommosta, kun itselle on merkkipaalu, jos pääsee satunnaisesti alle 10/100. Tosin nautin ajamisesta jopa kauppareisulla.
Vaihda nyt kuitenkin se auto pois, ettei sun maailmas lopullisesti romahda. Ei kai sun pakko oo ittees bemarilla kiusata, jos oot audimies? Onko tullut mieleen, että siinä koneessa voisi olla jotain vikaa, joka nostaa kulutusta? Päästömittaus ja vikakoodien luku saattais olla paikallaan.
Aika jäätävää jos 116sella saa kulumaan 7,8 litraa/100km...
Et oo vissiin ajellu vanhalla koneella olevaa ykköstä. Meni helposti ton verran. Mä naureskelin rouvalle, että ei tässä mitään pikkuautoa osteta, kun se vetää soppaa saman verran kuin 330i. Sekalaisessa ajossa meni helposti 9L. Toi 116 prefacelift kone yks universumin paskimmista myllyistä. tehoa ei oo pätkääkään ja silti siihen on saatu yhdistettyä 240 volvon kulutus. Uusi 116i (2.0L koneella) onkin jo ihan siedettävä entry-level malli. Mitä ilmoitettuihin kulutuslukemiin tulee, niihin pääsemiseksi vaaditaan muutakin kuin avaimen kääntö ja kaasun painallus. Aika taktikointia se on ihan joka merkillä, muttei mahdotonta. Jos on eco-driving jutut hanskassa niin aika pienellä ne saa kyllä menemään (paitsi tuo vanha 116i).
Eu kulutus ei ole todellista, vaan dynossa ajettu vertailukelpoinen tulos. Helpompi vertailla keskenään kun ostaa uutta autoa.
– EU-kulutusmittaukset tehdään laboratorio-
olosuhteissa. Olosuhteet, nopeudet, vaihteet ja
ajovastukset ovat tarkasti säädellyt ja vakioidut,
Autoliiton koulutuspäällikkö Teijo Poutanen selittää.
– Oikeassa elämässä ihmisten ajotyylit, reitit ja
keliolot vaihtelevat reilusti. Ajetaan mäkisissä
maastoissa, ja pysähdyksiä on paljon. Kovalla
pakkasella auto kuluttaa väistämättä enemmän kuin
kesällä.
Aika jäätävää jos 116sella saa kulumaan 7,8 litraa/100km...
Mulla on sentään e39 540i Ja keskikulutus on 9,8litraa/100km
Minkälaisessa ajossa sulla on auto? Tuntuu että melko tiukkaa tekee päästä 10l keskikulutukseen tuolla omalla 525i:llä. Pitääkö tässä vaihtaa kasiin Yleisemmin taitaa mennä itsellä semmoinen 11l/100km tuollaisessa sekalaisessa ajossa.
Et oo vissiin ajellu vanhalla koneella olevaa ykköstä. Meni helposti ton verran. Mä naureskelin rouvalle, että ei tässä mitään pikkuautoa osteta, kun se vetää soppaa saman verran kuin 330i. Sekalaisessa ajossa meni helposti 9L. Toi 116 prefacelift kone yks universumin paskimmista myllyistä. tehoa ei oo pätkääkään ja silti siihen on saatu yhdistettyä 240 volvon kulutus. Uusi 116i (2.0L koneella) onkin jo ihan siedettävä entry-level malli. Mitä ilmoitettuihin kulutuslukemiin tulee, niihin pääsemiseksi vaaditaan muutakin kuin avaimen kääntö ja kaasun painallus. Aika taktikointia se on ihan joka merkillä, muttei mahdotonta. Jos on eco-driving jutut hanskassa niin aika pienellä ne saa kyllä menemään (paitsi tuo vanha 116i).
On kyllä jo pakko osallistua tähän keskusteluun ensimmäisen postauksen merkeissä vaikka foorumia on tullutkin seurattua jo kohta vuoden verran.
Itselläni on tosiaan ensimmäinen bemari ajossa ja juurikin tämä pre-facelift 116i. Autolla on nyt ajettu n. 114 000km joista itse olen ajanut viimeiset 17 000km. Moottori on tosiaan aika onneton teho/kulutus suhteeltaan ja vie yllättävän paljon noin pieneksi koneeksi. Omassa ajossa keskikulutus ajotietokoneen mukaan on tasan 8l/100km ja kenkää auto on kyllä saanut, kun ei sitä tehoa tosiaan ole ja pakko on liikennevirran mukana pysyä Onneksi sitä bensaa vielä tankkauspisteistä saa. Loppujen lopuksi taitaa ne polttoainekulut olla kuitenkin sieltä pienimmästä päästä, jos kaikkia autoiluun liittyviä kuluja tarkastellaan. Joten litra-pari sinne tänne, mitä väliä?
Muuten ei juuri pahaa sanottavaa autosta ole, ihan sopiva entry-level bemari ainakin itselleni. Vaihteet vaihtuu ilman rutinoita yhtä nopeasti kuin sitä vaihdekeppiä liikuttaa ja öljymääränkin näkee kyllä ilman lämmittelyajoja. Seuraava autokin tulee olemaan bmw, mutta 3- tai 5-sarjalainen ja mielellään 3 litran motilla ja automaattivaihteisena.
Tämä Audimies on kyllä huvittava tapaus, oli sitten peikko tai ei...!
Jotenkin vaan paistaa niin läpi tuo itku kun viimeiset rahat meni ja hirvee pätkä taskussa, eikä auto edes kulje mihinkään. Loputkin rahat menee nyt bensaan ja öljyyn, puhumattakaan talvirenkaista, joita tässä karvalakki tuonti mallissa ei tietenkään ollut ollenkaan. Saksassa myyjä oli kuulemma sanonut, että RF renkaat kannattaa talveksi laittaa, mutta ne prkl maksaa tonnin, eikä sellaiseen ole varaa kun ehkä aikaisintaan jouluna, jos sukulaiset on anteliaalla päällä... Viimeinen niitti koko hommaan tulee jos nyt lumet heittää maahan ennen joulua niin ei tällä vajaa vetoisella pääse sitten edes töihin ja sen takia loppuu varmaan leipäkin pöydästä...
Kieltämättä melko yllättäviä kulutuksia olette saaneet ykskutoselle. Taitaa vaan massaa olla aivan liikaa noille tehoille, mutta näköjään noihinkin malleihin joku sitten menee ja sortuu...
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Minkälaisessa ajossa sulla on auto? Tuntuu että melko tiukkaa tekee päästä 10l keskikulutukseen tuolla omalla 525i:llä. Pitääkö tässä vaihtaa kasiin Yleisemmin taitaa mennä itsellä semmoinen 11l/100km tuollaisessa sekalaisessa ajossa.
Mulla menee nyt imuvuotokorjausten yms. jälkeen koko ajan alle kympillä tässä Oulussa 100% taajamaa ajaen. Toki yritänkin yleensä ajaa aika taloudellisesti. Nyt kun on taas aamut kylmempiä ja ajaa lähinnä työmatkapätkää viileällä koneella niin paljoa alle kympin ei enää pääse.
Comment