Tänks! Paljonko olet arvioinut verot omaan autoosi?
Tero
Pieni toive olisi että menisi 3-4ke väliin mutta Alpinoille ei ole annettu päätöksiä, niin jos se menisi tullin tietoihin vaikka normi BMW:nä, kuka tietää
Itse pähkäilen kovasti 3.3 ja 4.6l välillä, kuppi tuntuu kallistuvan tonne vajaamoottorin suuntaan kuitenkin, yksi hyvä yksilö on tiedossa. Lisäksi tuosta aiemmasta autosta pitää eroon, mutta eihän se ole kuin ajan kysymys :think
Pieni toive olisi että menisi 3-4ke väliin mutta Alpinoille ei ole annettu päätöksiä, niin jos se menisi tullin tietoihin vaikka normi BMW:nä, kuka tietää
Itse pähkäilen kovasti 3.3 ja 4.6l välillä, kuppi tuntuu kallistuvan tonne vajaamoottorin suuntaan kuitenkin, yksi hyvä yksilö on tiedossa. Lisäksi tuosta aiemmasta autosta pitää eroon, mutta eihän se ole kuin ajan kysymys :think
Eilen selasin noita päätöksiä ja kyllä siellä mm. vm 2002 D10:ejä on verotettu tosiaan n 3500e kantturoissa. En usko, että ihan tohon pääsee bensalla. Paitsi, jos käy kuin nuiden mainittujen päätösten kanssa, että tosiaan on mennyt kokonaismassan mukaan. En nimittäin usko, että jollain Alpinan esitteen CO2-lukemalla on mitään merkitystä siksi, että Alpina ei ole tyyppihyväksyttänyt autojaan, ja näin ollen niiltä silloin puuttuisi myös aina CO2-tieto. Pidetään peukkuja, että kok. massa määrää.
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia perusteita olet löytänyt 3.3:een?
Muistelen että tossa exässä oli CO merkitty ihan otteeseen ja olisiko ollut 238g :think
Ja siihen löytyi tehtaalta myös joku todistus vai oliko se tüv-lappu vai mikä. Paperit meni luonnollisesti auton mukana mutta katson jos vanha ote jäi ja tarkastan lukeman.
Eilen selasin noita päätöksiä ja kyllä siellä mm. vm 2002 D10:ejä on verotettu tosiaan n 3500e kantturoissa. En usko, että ihan tohon pääsee bensalla. Paitsi, jos käy kuin nuiden mainittujen päätösten kanssa, että tosiaan on mennyt kokonaismassan mukaan. En nimittäin usko, että jollain Alpinan esitteen CO2-lukemalla on mitään merkitystä siksi, että Alpina ei ole tyyppihyväksyttänyt autojaan, ja näin ollen niiltä silloin puuttuisi myös aina CO2-tieto. Pidetään peukkuja, että kok. massa määrää.
Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia perusteita olet löytänyt 3.3:een?
Tero
Tuo on aivan totta, että ei välttämättä ole virallisia lukuja. 530iat menee tuohon väliin, ja sormet ristissä jos katsoisivat alpinankin edustavan sitä mallisarjaa.
Syy 3.3 on lähes pelkästään siinä että löytyi todella hyvin varusteltu yksilö ja ohjaus on tämä uudenaikaisempi. Suorituskyky on jo tuossa 3.3l riittävä. Mutta voihan se 4.6l mallikin ilmestyä myyntiin riittävillä varusteilla, hyvällä huoltohistorialla jne ja herää siihen kiinnostus, who knows.
Eilen selasin noita päätöksiä ja kyllä siellä mm. vm 2002 D10:ejä on verotettu tosiaan n 3500e kantturoissa. En usko, että ihan tohon pääsee bensalla. Paitsi, jos käy kuin nuiden mainittujen päätösten kanssa, että tosiaan on mennyt kokonaismassan mukaan. En nimittäin usko, että jollain Alpinan esitteen CO2-lukemalla on mitään merkitystä siksi, että Alpina ei ole tyyppihyväksyttänyt autojaan, ja näin ollen niiltä silloin puuttuisi myös aina CO2-tieto. Pidetään peukkuja, että kok. massa määrää.
Ei jollain katalogin CO2 tiedolla ole mitään merkitystä. Edes suomen tullissa..
maksoin mun 100tkm ajetusta d10 2003vm 6400€ parivuotta sitten jos muistan oikein
Paljon nuo verot on sitten Alpinan(kin) osalta laskenut, koska Elokuu 2011 listalta löytyy esim. D10 Sedan, 12/2002, 111tkm ajettu ja vero 3500 euroa.
Tuostako vähän laskee, niin ilmenee, että veroprosenttina on käytetty 28.2 %. Jos tuo olisi mennyt päästöjen mukaan (241g/km muutaman lähteen perusteella), niin vero% olisi ollut 34.6% ja autovero 4370 euroa.
Tuo 28.2% vastaa kokonaismassaa 2167-2175 kg Tullin taulukossa, joten tuo auto on tosiaan verotettu kokonaismassaa käyttäen.
Tätä taustaa vasten Alpinan osto on "järkevämpää" kuin facelift M5:n, koska verojen taso on aivan eri johtuen kokonaismassa-pohjaisesta verottamisesta.
Alpinan veroihin liittyen, näyttää verot HYVIN samanlaisilta 4.6 ja 3.3l malleihin
Viimeisin verotustieto
B10 4.6 V8 AUT N 4D 250kW bensa 9703 217 13.9 16 7074.00 10800.00 3726.00 1102 34.50 243
Joten ei varmaan paljoa tuo 3-4ke verot heitä, tuostakin päätöksestä on melkein vuosi aikaa
Joo, mutta semmonen pointti tuossa on, että Bensan verothan menee siinä kokonaismassataulukossa eri sarakkeesta (koska on bensa). Eli itse ainakin katoin, että jos ton V8S:n laitan (jos joskus saan omani myytyä ), niin ei se 3-4ke ole se vero vaan kyllä se on enempi siellä 5-6ke kantturoissa kumminkin. En millään usko, että verotusarvoryhmä arpois sille jotain 10,000:n verotusarvoa. No way. Nyt vastahan oli se iso bensaseiska Alpina verotettu, ja siitähän tais kanssa mennä se 5-6ke, vaikka silläkin oli ajettu jo pitkä siivu.
Comment