Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINA B10 V8s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    ALPINA B10 V8s

    Moro,

    Olisin kiinnostunut kuulemaan, jos jollain foorumilaisella on kokemuksia otsakkeen mallisesta ALPINA:sta.

    Miten tekniikka kestää noin yleisesti ottaen?

    Miten automaattilaatikko kestää?

    Onko noissa jotain erityisiä tyyppivikoja, joista olisi syytä tietää ennenkuin edes harkitsee hankintaa, jne?

    Onnistuuko ALPINA:n huollattaminen BMW-korjaamoilla Suomessa?


    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Last edited by petrolhead; 14-01-2012, 09:55.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Luin läpi tuon, aika huonosti oli siellä tästä asiaa, niin tein oman topicin. Jos olis pitänyt yhdistää, niin siivoa pois ja laita tonne jatkeeksi.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by teropa View Post
        Luin läpi tuon, aika huonosti oli siellä tästä asiaa, niin tein oman topicin. Jos olis pitänyt yhdistää, niin siivoa pois ja laita tonne jatkeeksi.

        Tero
        Heh , pläräsin topikin läpi ja huomasin ihan saman
        Helposti vaan tulee laitettua linkkiä vanhoihin pitkiin ketjuihin.. Ku välillä vaikuttaa että kaikki kysymykset on jo esitetty ja joku guru on jo ohjeet antanu. 99% ajasta tämä pitääkin paikkansa.

        -Jarno
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Onkohan näitä edes yhtään suomessa? Ulkomaan Alpinafoorumeilta voisi jotain juttua löytyä.

          Joitain osia saa vain suoraan tehtaalta mutta yleisimmät huolto-osat on ihan samoja kuin perusmalleissa joten ei niissä huolloissa pitäisi mitään ongelmaa olla? Jarruosat lienee arvokkaita.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            Originally posted by teropa View Post
            Moro,

            Olisin kiinnostunut kuulemaan, jos jollain foorumilaisella on kokemuksia otsakkeen mallisesta ALPINA:sta.

            Miten tekniikka kestää noin yleisesti ottaen?

            Miten automaattilaatikko kestää?

            Onko noissa jotain erityisiä tyyppivikoja, joista olisi syytä tietää ennenkuin edes harkitsee hankintaa, jne?

            Onnistuuko ALPINA:n huollattaminen BMW-korjaamoilla Suomessa?


            Tero
            Tekniikka kestää mikäli ei ole lohko palanut ja kannentiiviste on vaihdettu, tämä ehkä suurin tyyppivika mikä V8-malleja vaivaa. Metallitiivisteellä varustetuista yksilöistä on myös lohko ottanut osumaa. Muuten pitkälti e39 viat vaivaavat.

            Alpinan huoltaminen onnistuu kyllä suomessa, mutta on HINNAKASTA osien puolelta vrt normaalit osat.

            En ole lukenut että Switchtronic-vaihteisto olisi kenelläkään hajonnut.

            Kaikki yo. teksti pohjautuu opiskeltuihin juttuihin, ei kokemukseen.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Terolla on selkeesti kuume 39.iin jossa yhdistyy m5 suorituskyky automaattivaihteistoon? Huollot tosiaan onnistuu bmw.llä mut Alpina special osat maksaa ja toimitus ajat on normi osia pitempiä
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Jolli View Post
                En ole lukenut että Switchtronic-vaihteisto olisi kenelläkään hajonnut.
                Mulla on tuo irti purettu vaihteisto hyllyssä, 400tkm ajettu ja toimi täysin moitteetta.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  #9
                  Osia saa kyllä suoraan tehtaalta tilaamalla jos jotain eksoottista menee, turha maksaa 100% katetta BMW-diilerille ja osat noin viikossa kotiovella. Suurin osa huolto-osista (pl. jarrut) kuitenkin todennäköisesti ihan normitavaraa.

                  V8S:ssä käsittääkseni pitäisi olla metallitiivisteet vakiona (en nyt 100% mene vannomaan mutta vahva muistikuva). Lohkon läpipalaminen liittyy pääasiassa vanhaan normaaliin kansipahviin joka palaa pyttyjen välistä puhki ja sulattaa lohkon hajalle. Rahalla tuostakin tietysti selviää, olikohan joku 4500 euroa uus lohko.

                  Kahden ALPINAn kokemuksella - jännitys stop ja osta pois
                  Last edited by nut; 14-01-2012, 12:46.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Kiitos kommenteista

                    Hyvin arvattu sirkus

                    Luinkin tuosta tiivisteestä, mutta sain kanssa käsityksen, että faceliftissä, eli V8s:ssä se olisi jo metallia ja sitä myötä ok.

                    En ole koskaan ajanut moisella. Olisi kiva lukea kommentteja siitä, miltä tollanen tuntuu ajaa vs. m-sport 540i. Laatikon ja alustan toiminta, ja tietysti se mylly kiinnostaa. Onko joku erillinen alpina foorumi olemassa (google tietysti auttaa)?

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4621
                      • Lahti.

                      #11
                      v8s on jo metalli kannen tiiviste, ja monella jälkipään normi v8 myös plus on jo vaihdettu monessa kun on ollut konerikko jos ei.

                      verot vaan ovat varmasti katastrofaaliset ( no se ei teroa varmasti haittaa) joten kun tämä yksilö pompasi mobile/autoscoutissa niin luuri oli kädessä välittömasti. Käytänössä farkku m5 e39.



                      Puhuin nähtävästi liian hyvää saksaa kun aika tyly oloinen myyjä ei uskonut että olin soittamassa suomesta ( kotipuheliin joten ei nähnyt kai mista soitin) ja luuli että olin kalastamassa tietoa miten itse voisin rakentaa sellainen. Jotkut ei teknisiä kuvat kyllä lähetti mutta tais jäädä siihen kun riski on olennainen että kaikki mitä kiiltää ei olekaan kultaa. kori siis on yli 200tkm ajattu mutta alpinan v8s tekniikka 140tkm ja aika paljon uutta ja olennaista osaa..

                      Mutta ajatus on kiihtova. paperit ovat 4.4l v8 1999 ei mitää eingetragen ( eli ei näy muutokset fahrzeuhbrief) joten verot plus miinus nolla. ( ok 2-3t). ja on suomen nopein farkku e39 alla...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        #12
                        Originally posted by teropa View Post
                        En ole koskaan ajanut moisella. Olisi kiva lukea kommentteja siitä, miltä tollanen tuntuu ajaa vs. m-sport 540i. Laatikon ja alustan toiminta, ja tietysti se mylly kiinnostaa. Onko joku erillinen alpina foorumi olemassa (google tietysti auttaa)?

                        Tero
                        Meinasin justiinsa vastata että www.alpina-forum.de mutta sähän olit ehtiny sinne jo En tiedä kuinka paljon tuon V8S:n alusta eroaa noista vanhemmista B10:n alustoista, mutta itse oon ainakin tykänny todella paljon tuon oman alustasta. Vilkasepa nyt kuitenkin myyntipalstaa ja käy Essenistä noutamassa E34 B10 4.6 ruumisauto parempaan kotiin
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          E34 on hiukan liian wanha jo .

                          Mutta joo, löysin tuon foorumin ja siellä sainkin jo vastauksia.

                          Yksi auto siellä olis kiikarissa, mutta siinä on tuo hemmetin kaasulaitteisto... Haittaiskohan se, jos sen antais olla.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            #14
                            Alustasta vielä sen verran mitä tuollakin sanottiin että on tosiaan melko jäykkä, mutta ei mikään kivireki ja taittuu tuo Touringikin mutkiin todella helposti. Looginen ajella myös liukkaalla ja maavaraa sen verran että talvella ei tartte olla koko ajan ihmettelemässä jääkö johonkin kiinni. Toisaalta kaivonkannet, isot poikkisaumat sun muut kyllä tuntuu läpi, M-Sport E39iä ei oo tullut ikinä ajettua niin vähän vaikea vertailla.
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by nut View Post
                              Alustasta vielä sen verran mitä tuollakin sanottiin että on tosiaan melko jäykkä, mutta ei mikään kivireki ja taittuu tuo Touringikin mutkiin todella helposti. Looginen ajella myös liukkaalla ja maavaraa sen verran että talvella ei tartte olla koko ajan ihmettelemässä jääkö johonkin kiinni. Toisaalta kaivonkannet, isot poikkisaumat sun muut kyllä tuntuu läpi, M-Sport E39iä ei oo tullut ikinä ajettua niin vähän vaikea vertailla.
                              No itsellä oli peräkkäin juuri nuo 530i M-Sport ja B10 3.3 Touringit.
                              Alpinan alusta ehkä aavistuksen mukavampi normaaliajossa mutta erot on pieniä. Ehkä tuo M-Sport on hieman pintakova Alpinaan verrattuna. Ja tosiaan jopa tuo toukka taipuu mutkiin uskomattoman hienosti
                              (miksihän tuokin piti myydä )
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎