Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiclone pyörrekiihdytin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #31
    Näyttää tolla kaasari ekspertillä olevan muitakin mullistavia osia myynnissä kuten esim. : http://www.kaasutinexpertti.fi/hypervoltagesystem.html
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • ex-VAG
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 408
      • Tampere

      #32
      Jooh..

      "Dynamometrikokeissa parhaissa tapauksissa Hyper Voltage System on antanut jopa yli 10 hv:n dynaamisen lisätehon. Tavanomainen tehon lisäys on noin 2 - 5 %. "



      Eikös toi nyt ole aivan normaalia hajontaa eri penkkivetojen välillä... Siis tekemättä MITÄÄN muutoksia koneeseen, saadaan aivan varmasti muutamalla vedolla aikaan (MIN - MAX tehot) 2-5% "tehonnousuja".
      Mun mielestä just tähän hajontaan perustuu nämä "testatut ja penkitetyt" tehonlisäyshörhöyilyt. Taitaa jotkut lehtitoimittajatkin sortua samaan asiaan (tai sinisilmäisyyteen).

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        hyrrä

        olen ollut vieressä kun tuota kyseessä olevaa 1,8 ford mosaa jarrutettiin penkissä turussa ja silloin penkki mies ei osannut sanoa tuliko lisää tehoa vai ei ,sitä ei liioin osannut päätellä teho/vääntö käyrästä....
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Petey
          Newbiemmer
          • Jul 2003
          • 24
          • Kuopio

          #34
          Sickness: Minä en henk. koht. tuota vitun ropelia halua mitenkään mainostaa enkä myydä, mutta ilmeisesti sinisilmäisesti uskoin painettuun tekstiin ja ST-motorsin penkkiin.

          PS. Sulla meni se virityspointti ehkä vähän ohi, kun tarkotin tuolla kannenviritys viittauksella tätä :

          Hitto. Nyt ne insinöörit ovat käyttäneet tuhansia tunteja virtauslaskelmien tekemiseen ja sen perusteella imukanavien, kannen ja muiden osien muotoilemiseen ihan turhaan Tuollaisen (valmistuskustannuksiltaan 10€) tötterön kun olisi laittanut heti kaasuläpän jälkeen ja jättänyt imusarjankin pois turhaan painoa lisäämästä niin olisi taas moottoritekniikka mennyt valovuosia eteenpäin Ja kustannuksiakin olisi säästynyt.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Petey
            PS. Sulla meni se virityspointti ehkä vähän ohi, kun tarkotin tuolla kannenviritys viittauksella tätä :

            Hitto. Nyt ne insinöörit ovat käyttäneet tuhansia tunteja virtauslaskelmien tekemiseen ja sen perusteella imukanavien, kannen ja muiden osien muotoilemiseen ihan turhaan Tuollaisen (valmistuskustannuksiltaan 10€) tötterön kun olisi laittanut heti kaasuläpän jälkeen ja jättänyt imusarjankin pois turhaan painoa lisäämästä niin olisi taas moottoritekniikka mennyt valovuosia eteenpäin Ja kustannuksiakin olisi säästynyt.
            En usko että mr. Sicknesillä meni ohi, on se sen verran saanut kansiremontin tekniikkaan perehtyä... :oops:

            Kannentyöstämisellähän voidaan saada aitoa teholisää helpostikin, kun kansia tehdään teollisesti niin työvaiheiden määrä pyritään pitämään mahdollisimman pienenä jotta päästään riittävän hyvään lopputulokseen. Silloin sieltä ei kulmia juuri pyöristellä eikä valuja siloitella... Tosin koneistamolla kun asiasta on keskusteltu niin bemarilla on kuulemma sentään vähän yritystä, tosisin kuin muutamissa nimeltämainitsemattomissa merkeissä (Opel).

            Comment

            • Petey
              Newbiemmer
              • Jul 2003
              • 24
              • Kuopio

              #36
              No sitten minä varmaan ymmärsin senkin väärin, kun sain käsityksen että mr. Sickness tarkoitti, että kanttakaan ei voi parantaa koska se on insinöörien suunnittelema.

              nooh, pikkuvikoja.

              Eiköhän tää paskanjauhanta tästä ropelista jo riitä. Lukekaa se Spinnerin juttu jos vielä kiinnostaa, otan sen jonkun ajan päästä pois serveriltä.

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #37
                Kyselin vähän tuosta hiclone hässäkästä itse myyjältä ja sain tälläisen vastauksen:

                Hei!
                Hiclone-pyörrekiihdytin maksaa 90 euroa + toimitus 10 euroa, jos lähetetään postitse.
                Luettelomme ei anna imuputken halkaisijan mittaa(M50), joten imuletkun sisähalkaisija pitäsi mitata kaasuläpän puoleisesta päästä oikean koon varmistamiseksi.
                Neliventtiilireakenteessa Hiclonen vaikutus on paljon pienempi kuin kaksiventtiilirakenteessa, mutta moni BMW-omistaja on pitänyt pientäkin eroa hinnan arvoisena.
                Mittaa halkaisija ja ilmoita, jos haluat tilata Hiclonen.

                Terveisin
                Suomen Kaasutinexpertti Oy
                Tuomo Kurki-Suonio
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Jos oikein ymmärsin vehje saa väitetysti imuilman pyörteeseen reilusti ennen imusarjaa. Kuvien perustella voisi olettaa että jossain ennen kaasuläppää syntynyt pyörre on "hengissä" vielä ilman kuljettua läpän ohi, jakaannuttua kunkin pytyn imuputkiin ja ohitettua venttiilit. Toimii varmasti kaikilla kierrosluvuilla ja kuormituksilla..

                  Moottori-inssit voivat lakata suunnittelemasta fiksuja kannenkanavia ja kaikenmaailman seetejä, oikean muotoisia palotiloja ja sen sellaista. Mitäs ne virtauksien päälle muka ymmärtää.

                  Naurettavaa sanoa että miksi luotettava firma x möisi ..skaa. Jos joku on valmis ostamaan, toinen MYY. Niin se yrittäjä vie leipää mukuloilleen.

                  Pelottaa ihan ajatella mitä tapahtuisi jos kaikki tämän tyyppiset tuotteet (mukaanlukien bensalinjan magneetit ym.) laittaisi samaan koneeseen ja vielä MotorUp päälle, olis 400 hp takapyöriltä ja maantiekulutus 2,2 litraa !
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Kreuzotter
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 145

                    #39
                    Originally posted by petrolhead
                    Jos oikein ymmärsin vehje saa väitetysti imuilman pyörteeseen reilusti ennen imusarjaa. Kuvien perustella voisi olettaa että jossain ennen kaasuläppää syntynyt pyörre on "hengissä" vielä ilman kuljettua läpän ohi, jakaannuttua kunkin pytyn imuputkiin ja ohitettua venttiilit. Toimii varmasti kaikilla kierrosluvuilla ja kuormituksilla..
                    Juu näin on ja kuten mm. Vauhdin Maailman numerosta 6/2004 voi lukea kaikki maailman tehodynamometrit mittaavat vähintään 0,001 kW:n tarkkuudella.
                    Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                    Comment

                    • Ari Lipsanen
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 268
                      • Juva

                      #40
                      Luulisi jos ne saavat tuosta todellakin tuon tehohyödyn irti niin voisivat pitää mokomalla laite häkkyräl enempiki hintaa, lyön hiustekuivaaja ton paikalle kii ni menee ainaki kolmeesattoo bimmerini
                      BMW 325i e36, vm-94 taxi

                      Comment

                      • ROne
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 468
                        • 90850

                        #41
                        Yllättäen lähes kaikki tehon mittaukset joissa teho on kasvanut, on suorittanut Hiclonen maahantuoja. Kai tämä kertookin jo kaiken...
                        sigpic
                        e24 635csi

                        Ex e39 530i touring
                        Ex e36 325i coupe ratalelu
                        Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                        Ex e39 528i
                        Ex e36 320i
                        Ex e36 "328i" cab Individual
                        Ex e46 330xi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎