Announcement

Collapse
No announcement yet.

740iA 5 vaihde välillä hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4987
    • 013

    740iA 5 vaihde välillä hukassa

    nonni... Kysytääs moista.

    eli vitonen hukassa. ajaa normaalisti vaikka satasta. lähtee ohi.. laatikko vaihtaa pienempää silmään. Hölläät kaasua ohituksen jälkeen niin eipä vaihda takaisin isompaa silmään :? . Käytät vapaalla ja pistät D:n niin menee päälle. Muut pykälät toimii ongelmitta ja ei mitään ylimäärästä ääntä pidä. ei pauku/kolise tai mitään. Vaihtaakin muut vaihteet "huomaamatta" eli tuntus muuten olevan ok.
    Niin ja tätä on tehny tähän mennessä 2 kertaa ettei etes ole joka päiväinen ongelma mut alkaa vaan huolestuu jos on tulossa jotain isompaa...
    Öljyitä ei hajuu onko vaihdettu ja jos on niin milloin (tuostakin kun on kahta tietoa). Autoon on jo tilattu aika vikadiagnoosin lukuun mut aattelin udella täältä etukäteen mitä vois odottaa.. Joku venttiili tukossa/jumissa? Auto vm. 1994

    (hakua käytin mut ei sattunu silmään mitään sopivaa joka sopis tähän..tai en sit osaa)
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Kokeiles eka resetoida se loota. Jos siellä muistissa on joku bittivirhe tms., niin silloin se ei toimi kunnolla. Ota akun kengät irti vaikka tunniks pariks, jotta myös konkat tyhjenee ja sitten kaapelit takas kiinni. Mulla oli omassa muutaman kerran sellasii rykivii vaihtoja pieneltä isommalle ja toisin päin. Resetointi autto ja nyt on vaihdellu puhtaasti.

    Sen resetoinnin jälkeen kandeis ajaa aika vaihdikkaasti ja käyttää kick downia, jotta ne menis heti muistiin. Oon huomannu itellä, että parin viikon hidas kaupunkiajo tallentaa niin paskat tiedot lootaan, ettei maantiellä meinaa kick downia löytyy millään. Pitäis ilmeisesti resetoida boksi kerran parissa viikossa.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Jep, resetointi voi auttaa. Öljyt kannattaa kanssa vaihtaa, auttaa useasti automaattilaatikon vaihtamis oireiluun. Yleensä samalla vaihteiden vaihtaminen nopeutuu uusien öljyjen ansiosta.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4987
        • 013

        #4
        Jees poks... Pitääs viikonloppuna kokeilla moista ku on vapaata... TÄNKS!

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Ensimmäiseksi suurin pahoitteluni että baijerilainen vittuilee, mutta kun se näkyy sitä tekevän, niin... Miksi ajaa tomaatilla jos on kaksi kättä?
          Keppivaihteillisissa 112 vikaa vähemmän :wink: No joo kytkin hajoo aina välillä e39 540:sessä, mutta eikö se ole kulutusosa :juo

          Eikä herneitä jumankekka! :shock:
          ...

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #6
            noo ainakin itsellä ihan kokeilun halu käänti pään tomaagiin.. katsos jos on jo 6 manuaali autoo omistanu ja on tämmöinen pelle joka haluaa kokeilla kaikkea erillaista ettei tarvii vanhana sitten voivotella sitä mistä kaikesta on jäänyt paitsi :wink:

            Nim. seitsämäs auto 4 vuoden sisällä 8)

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Originally posted by reddewil
              Ensimmäiseksi suurin pahoitteluni että baijerilainen vittuilee, mutta kun se näkyy sitä tekevän, niin... Miksi ajaa tomaatilla jos on kaksi kättä?
              Keppivaihteillisissa 112 vikaa vähemmän :wink: No joo kytkin hajoo aina välillä e39 540:sessä, mutta eikö se ole kulutusosa :juo

              Eikä herneitä jumankekka! :shock:
              No jos 10 vuotta vanhassa autossa automaatti vähän kiukuttelee, niin haittaako tuo. Mitähän olisi 740 manuaaliin tehty tuona aikana ja kilometreillä (jos sellaista edes saisi).

              Comment

              • hannuk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 2136
                • Capital

                #8
                Mulla tekee joskus harvoin sitä kuin oikein kenkii menemään kickdownin kanssa tuonne 200plus lukemiin niin ei kanssa mene femma päälle vasta kuin pienen hetken kuluttua. Muuten ei mitään ongelmaa.

                Toinen "kiva" ominaisuus on, kuten KFZ-Koenig viittasikin, kun tuossa ajelee vaikka 200-300km motarilla,tms. cruise päällä ja päätyy kaupunkiruuhkaan, niin on kuin ajaisi tervassa tuon laatikon kanssa.. Saisikohan siihen jonkun restointinappulan vaikka rattiin, tms.. :wink:

                Eli jotain pikkuvikaa laatikon oppimislogiikassa...
                - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                - Porsche Cayenne S
                - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                - plus pari muuta

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by hannuk
                  Mulla tekee joskus harvoin sitä kuin oikein kenkii menemään kickdownin kanssa tuonne 200plus lukemiin niin ei kanssa mene femma päälle vasta kuin pienen hetken kuluttua. Muuten ei mitään ongelmaa.

                  Toinen "kiva" ominaisuus on, kuten KFZ-Koenig viittasikin, kun tuossa ajelee vaikka 200-300km motarilla,tms. cruise päällä ja päätyy kaupunkiruuhkaan, niin on kuin ajaisi tervassa tuon laatikon kanssa.. Saisikohan siihen jonkun restointinappulan vaikka rattiin, tms.. :wink:

                  Eli jotain pikkuvikaa laatikon oppimislogiikassa...
                  Joo, se on tyyppivaika noissa E39 sedaneissa................ :wink:

                  Comment

                  • hannuk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 2136
                    • Capital

                    #10
                    Originally posted by Keimo
                    Originally posted by hannuk
                    Mulla tekee joskus harvoin sitä kuin oikein kenkii menemään kickdownin kanssa tuonne 200plus lukemiin niin ei kanssa mene femma päälle vasta kuin pienen hetken kuluttua. Muuten ei mitään ongelmaa.

                    Toinen "kiva" ominaisuus on, kuten KFZ-Koenig viittasikin, kun tuossa ajelee vaikka 200-300km motarilla,tms. cruise päällä ja päätyy kaupunkiruuhkaan, niin on kuin ajaisi tervassa tuon laatikon kanssa.. Saisikohan siihen jonkun restointinappulan vaikka rattiin, tms.. :wink:

                    Eli jotain pikkuvikaa laatikon oppimislogiikassa...
                    Joo, se on tyyppivaika noissa E39 sedaneissa................ :wink:
                    Mutta polttoöljyllä käyvissä työkoneissa pitääkin olla paljon ovia lastausta varten..
                    - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                    - Porsche Cayenne S
                    - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                    - plus pari muuta

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by hannuk
                      Originally posted by Keimo
                      Originally posted by hannuk
                      Mulla tekee joskus harvoin sitä kuin oikein kenkii menemään kickdownin kanssa tuonne 200plus lukemiin niin ei kanssa mene femma päälle vasta kuin pienen hetken kuluttua. Muuten ei mitään ongelmaa.

                      Toinen "kiva" ominaisuus on, kuten KFZ-Koenig viittasikin, kun tuossa ajelee vaikka 200-300km motarilla,tms. cruise päällä ja päätyy kaupunkiruuhkaan, niin on kuin ajaisi tervassa tuon laatikon kanssa.. Saisikohan siihen jonkun restointinappulan vaikka rattiin, tms.. :wink:

                      Eli jotain pikkuvikaa laatikon oppimislogiikassa...
                      Joo, se on tyyppivaika noissa E39 sedaneissa................ :wink:
                      Mutta polttoöljyllä käyvissä työkoneissa pitääkin olla paljon ovia lastausta varten..
                      Täällä duunnissapäin Vermon vieressä näkee paljon noita savuttavia tupaöljy-Hiaceja, niissä on paljon luukkuja sen takia, että tummat hevosmiehet pystyy paremmin myymään tavaraa useammalta luukulta ..
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Originally posted by jartsa02
                        Originally posted by hannuk
                        Originally posted by Keimo
                        Originally posted by hannuk
                        Mulla tekee joskus harvoin sitä kuin oikein kenkii menemään kickdownin kanssa tuonne 200plus lukemiin niin ei kanssa mene femma päälle vasta kuin pienen hetken kuluttua. Muuten ei mitään ongelmaa.

                        Toinen "kiva" ominaisuus on, kuten KFZ-Koenig viittasikin, kun tuossa ajelee vaikka 200-300km motarilla,tms. cruise päällä ja päätyy kaupunkiruuhkaan, niin on kuin ajaisi tervassa tuon laatikon kanssa.. Saisikohan siihen jonkun restointinappulan vaikka rattiin, tms.. :wink:

                        Eli jotain pikkuvikaa laatikon oppimislogiikassa...
                        Joo, se on tyyppivaika noissa E39 sedaneissa................ :wink:
                        Mutta polttoöljyllä käyvissä työkoneissa pitääkin olla paljon ovia lastausta varten..
                        Täällä duunnissapäin Vermon vieressä näkee paljon noita savuttavia tupaöljy-Hiaceja, niissä on paljon luukkuja sen takia, että tummat hevosmiehet pystyy paremmin myymään tavaraa useammalta luukulta ..
                        Joo-o, mutta muistakaa, että ei kannata siitä tähystysluukusta yrittää laittaa kahta maitopurkkia kerralla konttiin. Hiivaleivät kannattaa laittaa takapenkille, koska takapaksissa ne voi turvota niin, että pois otettaessa joutuu purkaa koko takaosaston. Tuolla www.power.se sivustolla Gunnarit ja Larsit sanoivat, että sedanistiten meikkilaukut ja föönit mahtuu just ja just siitä aukosta?

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #13
                          Olisin myös kiinnostunut tuosta resetointinappulasta. Jartsa kun on tuollainen elektroniikan ihmelapsi, niin hänellä se varmaan jo autosta löytyy?? Vai oliko sulla kuitenkin manuaali???
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by KFZ-Koenig
                            Olisin myös kiinnostunut tuosta resetointinappulasta. Jartsa kun on tuollainen elektroniikan ihmelapsi, niin hänellä se varmaan jo autosta löytyy?? Vai oliko sulla kuitenkin manuaali???
                            Manuaali .. motoriikka pelaa vielä ..
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4987
                              • 013

                              #15
                              aiheeseen vielä:

                              Toi akun irrottaminen.. Ihan pitää kysyä ennen kun irrotan että eihän tuo rupee huutelee mitään koodeja ym. sitten kun lykkään sen takaisin kiinni?
                              Aattelin vaan että vituttaa ku aropupua jos nyt viikonloppuna atuo jumittaa hallille :?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎