Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M5 -91 lohkolämmitin???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltsi77
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 241
    • Rovaniemi

BMW M5 -91 lohkolämmitin???

juu...

ois pikku ongelma. Tuli laittettua tuollainen M5...
    Mitä lohkolämmitintä olette käyttäneet M5 -91 3.6???
    Vai saako siihen mitään....??? :roll:

Kiitos jo etukäteen...

Ps.Tiedän jo valmiiksi että joku tietää sen... On tämä hieno ratkaisu... Näin ikuisten Bemarimiesten kesken.... :lol:

yst.terv:Peltsi
    Rovaniemi
    nyt: Peugeot boxer 1.9td, Opel kadett 2.0 16v city -78, Ski-doo rev 440 X -03 (kisa), Yamaha GP1200R -03 (jetti)
    ex: golf 1.3 -89, 518i Bavaria -86, 316i -92, 325i touring -88, 318 is -92, M5 -91, 328i touring -96
  • reinuk
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 636
    • Helsinki

Kyllä siihen saa imusarjan alle laitettua perinteisen lohkolämppärin, vaikka monesti sanotaan, että ei saa. Olen nähnyt tuon "livenä". Useimmiten näihin tarjotaan kyllä letkulämppäriä tms. En tiedä tarkempaa mallia / merkkiä tuolle elementille.
    Hubraum statt spoiler!

Nyt: 530dA xDrive F11 -15

Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

Comment

• peltsi77
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 241
      • Rovaniemi

joo kyllä minunkin mielestä sinne pitäis saada joku lämppäri...
      tarjoaa ne kyllä että ei siihen ole mitään...
      nyt: Peugeot boxer 1.9td, Opel kadett 2.0 16v city -78, Ski-doo rev 440 X -03 (kisa), Yamaha GP1200R -03 (jetti)
      ex: golf 1.3 -89, 518i Bavaria -86, 316i -92, 325i touring -88, 318 is -92, M5 -91, 328i touring -96

Comment

• Woke
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 170
        • Kemi

Tuolta löytyy...

Vastuksen tyyppi on re208...
        Asennetaan lohkon etuosaan pakosarjan alapuolelle....
        BMW E60 520da -2008

Comment

• Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

..........
          Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:49.
          ///Motorporot

Comment

• Woke
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 170
            • Kemi

Onhan se Eberi parempi kuin roikan kanssa värkkääminen, mutta on sillä parempi hintakin....
            Normaali lohkiksen osat sisähaaroituksineen kustantaa n.150€....
            BMW E60 520da -2008

Comment

• juppis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 172

Omistan itse samanlaisen auton ja olen painiskellut ongelman kanssa jo pitkään. Mutta vihdosta viimmein olen löytänyt järkevän vaihtoehdon! Eli tuo perinteinen proppuun tuleva lohkolämmitin löytyy muistaakseni merkiltään calix. Joudut kuitenkin irroittamaan pakosarjan jos meinaat sen laittaa. On siis myös se vaara, että pultit katkeaa ja sitten joutuu koneenkin ottamaan ylös. Myös tiivisteet on uusittava. Muistaakseni jonkinlainen jäähdytinputkikin on vielä edessä joka pitää myös purkaa. Minun mallissa on vielä tupla ilmastointi, joten siitäkin toisen ilmastointi laitteen joutuu purkamaan.
              Sitten on tuo letkulämmitin mahdollisuus... Vastukset on suoraa virtauksia haittaamassa ja itse lämmitin kuristaa jo jonkin verran. Sitäpaitsi itse öljyähän tämä malli ei lämmitä, joten mielestäni paska laite!
              Sitten on säteilylämmitin joka tulee lohkon kylkeen kiinni( tai öljypohjaan). Itselläni on nyt laitettuna calixin haaroitus sarja sisähaaroituksineen. Koitin laitta johonkin bemariin sopivaa ja joutui muokkaamaan ja 70 euron lämmitin meni särki. Nyt kuitenkin olen löytänyt sopivan. Eli ei calixin vaan defan säteily lämmitin opelin 2,5 koneeseen on juuri sopiva läpyskä lohkon kylkeen. Olenkin tänään lähdössä purkamaan tuota calixin johtosarjaa autostani pois ja asennan siis defan vastaavan. Onneksi liike suostui ottamaan johtosarjat vaihdossa. Jos haluat vielä käytännön vinkkejä hyvään johtosarjan asennukseen niin laita postia privana niin annan lisää vinkkejä!

Eli defan säteilylämmitin ooppelin 2,5 v6 koneeseen johtosarjoineen käy autoosi. :wink:

Comment

• bayerman
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 297
                • Hyvinkää

Juppis mitä tarkoitat tuolla tupla ilmastoinnilla? Onko sulla siis kaksi kompuraa ja vielä se "pakoputkentuuletin"??
                E28 M

Comment

• Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

..........
                  Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:48.
                  ///Motorporot

Comment

• Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10084
                    • KVLA

Kaveri laitatti viime viikolla M5:een Calix:n lohkon.Tyyppinumeroa en muista.Eikä siitä mitään pakosarjaa irrotettu,vaikka ahasta oli kuulemma ollutkin...Ja piuhaan sitten kunnon lämpöeristeet.Jos meinaat sisätilalämppärin joskus asentaa,kannattaa johdotus suunnitella konehuoneeseen jo nyt sitä silmällä pitäen.

Comment

• Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10084
                      • KVLA

Originally posted by juppis
                      Omistan itse samanlaisen auton ja olen painiskellut ongelman kanssa jo pitkään. Mutta vihdosta viimmein olen löytänyt järkevän vaihtoehdon! Eli tuo perinteinen proppuun tuleva lohkolämmitin löytyy muistaakseni merkiltään calix. Joudut kuitenkin irroittamaan pakosarjan jos meinaat sen laittaa. On siis myös se vaara, että pultit katkeaa ja sitten joutuu koneenkin ottamaan ylös. Myös tiivisteet on uusittava. Muistaakseni jonkinlainen jäähdytinputkikin on vielä edessä joka pitää myös purkaa. Minun mallissa on vielä tupla ilmastointi, joten siitäkin toisen ilmastointi laitteen joutuu purkamaan.
                      Sitten on tuo letkulämmitin mahdollisuus... Vastukset on suoraa virtauksia haittaamassa ja itse lämmitin kuristaa jo jonkin verran. Sitäpaitsi itse öljyähän tämä malli ei lämmitä, joten mielestäni paska laite!
                      Sitten on säteilylämmitin joka tulee lohkon kylkeen kiinni( tai öljypohjaan). Itselläni on nyt laitettuna calixin haaroitus sarja sisähaaroituksineen. Koitin laitta johonkin bemariin sopivaa ja joutui muokkaamaan ja 70 euron lämmitin meni särki. Nyt kuitenkin olen löytänyt sopivan. Eli ei calixin vaan defan säteily lämmitin opelin 2,5 koneeseen on juuri sopiva läpyskä lohkon kylkeen. Olenkin tänään lähdössä purkamaan tuota calixin johtosarjaa autostani pois ja asennan siis defan vastaavan. Onneksi liike suostui ottamaan johtosarjat vaihdossa. Jos haluat vielä käytännön vinkkejä hyvään johtosarjan asennukseen niin laita postia privana niin annan lisää vinkkejä!

Eli defan säteilylämmitin ooppelin 2,5 v6 koneeseen johtosarjoineen käy autoosi. :wink:
                      Pelkäämpä pahoin,että kovilla pakkasilla ei säteilylämmittimen teho riitä.Kyselkääpä säteilylämmittimen omistajilta ennen lämmittimen valintaa...Lohkikset alk.500W ja säteilysellaisessa taisi olla alle 400W :!: :?: :!:Onhan säteilijä tietysti siistimpi ja helpompi asentaa,kun ei nesteiden kanssa tarvi puljata.

Comment

• Woke
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 170
                        • Kemi

Originally posted by Raine
                        Originally posted by Woke
                        Onhan se Eberi parempi kuin roikan kanssa värkkääminen, mutta on sillä parempi hintakin....
                        Normaali lohkiksen osat sisähaaroituksineen kustantaa n.150€....
                        Mistäs niitä niin halvalla saa ja mihin kinneriin ? Minulla maksoi Calixin lohkolämmitin vajaat 100€ jos siihen olisi halunnut sisähaaran niin hintaa +120€. Autona oli E34 M50.

Ja tuo tapaus mistä kerroin niin kaverille mersuun lohkolämmitin olisi maksanut melkein 300€ sisähaaroituksineen kun ei ollut mikään joka pojalta löytyvä 200 kiisseli. Samaa arvelin että voi tulla kustantamaan tuohon ämmään kans se lämmitin. Mutta jos opeliksin lämppäri käy niin sittenhän ei oo onkelmia.
                        No autona on e34 525 TDS ja vastuksen ostin motonetista joka maksoi 48.5€..Sama vastus käy moneen muuhunkin bemarin mottiin... Esim. just tohon M50:een....
                        Missäs paikkaa nuin kalliita sisähaaroja myydään...?
                        Motonetilla näkyy maksavan 67.11€....
                        BMW E60 520da -2008

Comment

• pete81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 2056
                          • .........

no ne letkulämmittimet on vähän mitä on, kyllähän se paras vaihtoehto on vesitilaan tuleva lämmitin jos vaan saa, itselläni on säteilylämmitin kun ei muuta saanu, vittumainen asentaa mut ei sentään pakosarjaa tarvi irrottaa! kyllä se kone säteilylämmittimelläkin lämpiää!

Comment

• peltsi77
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 241
                            • Rovaniemi

Taidan viedä tuonne paikalliseen bmw liikkeeseen... arvio hinnan alle 200e. Ei varmaankaan kannate itse sotkea käsiä ja onhan niillä kunnon vakuutukset, jos jotain vikaa ilmenee....

t:Peltsi

Comment

• juppis
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 172

Originally posted by bayerman
                              Juppis mitä tarkoitat tuolla tupla ilmastoinnilla? Onko sulla siis kaksi kompuraa ja vielä se "pakoputkentuuletin"??
                              Juu, eli ilmastointi laitteita on kaksi. En tiedä mitä tarkoitat pakoputkentuulettimella? Mutta repsikalle ja kuskille on siis omansa, eli kaksi kompuraa!

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎