Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottoria saksasta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • myrva
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 44
    • Kotka

    moottoria saksasta?

    Moi!

    Tänään meni se viiminen käpy nenään ja tein päätöksen : seuraavan kerran kun vanhan sotaratsun kone leviää niin ei muuta kuin saksasta uutta konetta kehiin.

    Onko tietoa paljon maksaa esim 1.8i, vähän ajettu (~100tkm) saksassa? Onko mitään nettisivuja mistä saksan markkinoiden koneita voisi pläräillä läpi? Onko kokemuksia tai parempaa vaihtoehtoa? Alpina tekniikka olisi aika nannaa...

    kiitos!

    + antti
  • m|kko
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 19

    #2
    itse en ostais sieltä. on moottori, voiman siirto ja jarrut koetuksella varsinki pohjois saksassa jossa kiihytetään nii nopeesti ku auto vaan kiihtyy ja sitte metri ennen risteystä jarrut lukkoon ja sama homma seuraavaan risteykseen asti... :?

    Comment

    • bmwcruiser
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 412
      • Lappeenranta

      #3
      Vähän ajettu ja saksasta....ei oikei kuulosta toimivalta yhdistelmältä. Ja mistään et voi tietää mitä kilometrejä milläkin koneella on ajettu. :roll: Tota kannattaa kyllä miettiä tarkkaan.
      E30

      Comment

      • myrva
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 44
        • Kotka

        #4
        no entäs suomesta sitten?

        Tahdon sellasen "perusvarman" hyväkuntosen koneen...

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2818
          • Kuusankoski

          #5
          en lähtis konetta vaihtamaan, jos ei ole 110% varmuutta koneesta mistä se on ja miten paljon ajettu ja miten.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • Jacek
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 552
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by m|kko
            itse en ostais sieltä. on moottori, voiman siirto ja jarrut koetuksella varsinki pohjois saksassa jossa kiihytetään nii nopeesti ku auto vaan kiihtyy ja sitte metri ennen risteystä jarrut lukkoon ja sama homma seuraavaan risteykseen asti... :?
            Ja katin paskat... :roll:
            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

            Osia myytävänä

            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              #7
              Originally posted by m|kko
              itse en ostais sieltä. on moottori, voiman siirto ja jarrut koetuksella varsinki pohjois saksassa jossa kiihytetään nii nopeesti ku auto vaan kiihtyy ja sitte metri ennen risteystä jarrut lukkoon ja sama homma seuraavaan risteykseen asti... :?
              sulla löytyy varmaan kokemustakin asiasta?

              ja vastaus itse kysymykseen. ostaisin kyllä kokonaisen ehjän auton saksasta. oma ongelmansa jo pelkästään pelkän moottorin kuljettamisessa. se ei ole aivan yksinkertaista eikä halpaa.

              lisäksi jos kysymyksessä on joku vanha bemari niin mistään 100tkm ajetusta moottorista on aivan turha haaveilla. ja jos haluat isompaa moottoria niin silloin muukin tekniikka on vaihdettava moottoria vastaavaksi. joten kannattavampaa ostaa kokonainen auto joka täyttää vaatimukset sellaisenaan.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2818
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by Juhis

                ja vastaus itse kysymykseen. ostaisin kyllä kokonaisen ehjän auton saksasta. oma ongelmansa jo pelkästään pelkän moottorin kuljettamisessa. se ei ole aivan yksinkertaista eikä halpaa.

                lisäksi jos kysymyksessä on joku vanha bemari niin mistään 100tkm ajetusta moottorista on aivan turha haaveilla. ja jos haluat isompaa moottoria niin silloin muukin tekniikka on vaihdettava moottoria vastaavaksi. joten kannattavampaa ostaa kokonainen auto joka täyttää vaatimukset sellaisenaan.
                AMEN!
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Jos nyt kuitenkin ihan Suomesta, varsinkin kun kyse ei ole mistään erikoismoottorista. Löytyy luotettavemmat ajokilometrit ja saa kiukaalle jonkinlaisen käyttötakuun.

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1468
                    • Veikkola

                    #10
                    Kun remontoit vanhan saat täysin uuden moottorin jolla ajat taas 500tkm helposti..

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      parhaimman saat kun ostat jonkun vaikka nyt 1.8i koneen ja remontoit sen vaikka talvella.... tiedät ainakin tasan tarkkaan mitä kone on.... ja voit samalla piristääkin sitä samalla :wink:
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by m-power
                        parhaimman saat kun ostat jonkun vaikka nyt 1.8i koneen ja remontoit sen vaikka talvella.... tiedät ainakin tasan tarkkaan mitä kone on.... ja voit samalla piristääkin sitä samalla :wink:
                        Nojaa - täydellinen 325i tekniikka ei maksa kun n 800€, kannattaa harkita miten paljon rahaa siihen M40 ? koneeseen kannattaa rahaa investoida...

                        Lisäksi vanhan myynnistä saa ainakin jotakin joka kaventaa ennestään hintaa.
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Originally posted by m-power
                          parhaimman saat kun ostat jonkun vaikka nyt 1.8i koneen ja remontoit sen vaikka talvella.... tiedät ainakin tasan tarkkaan mitä kone on.... ja voit samalla piristääkin sitä samalla :wink:
                          Hyi hyi m-power... Piristäminen ja 1.8i ei ainakaan mahdu mun mielessä helposti samaan lauseeseen. :lol:

                          Jos lisätehoa haet kuten ALPINA tekniikan ymmärtäminen antaa uskoa lienee moottorin vaihto suurempi tilavuuksiseen edessä kaikkine sen tuomine vaatimuksineen. Moottorin vaihtoa ja sen järellisyyttä on puitu täällä useaan kertaan ja haku tuottaa ainakin jonkinmoisia tuloksia.

                          Niin ja auton tiedot eivät ainakaan hankaloittaisi neuvojen antamista.

                          Henski

                          Comment

                          • myrva
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 44
                            • Kotka

                            #14
                            perkeles.. yleensä on tapana ollu laittaa kaikkiin viestihin auton tiedot.

                            Eli kyseessä on e30 vm1987 318/320i.
                            Joo, ei ollu tarkotus nyt alkaa ottamaan tehoja irti vaan saada sellanen toimiva hyvä käyttöauto.

                            Syy tähän moottorin vaihtoon on se, että 2 litranen kutoskone on maailman turhin keksintö. tekis miel vaihtaa neljäpyttynen tilalle ja rullailla sillä rauhassa. Omaan vehkeeseen koneenvaihdon suoritti (ennen ostoa) joku kaveri joka ilmeisesti on koneen kasaillut mitä erikoisimmista osista (eli putket ja letkut on vähän sieltä sun täältä kasailtu). Tahtosin laitta sinne pellin alle sellasen varmasti 100% olevan bemarin koneen

                            Onko muuten kellään tietoa paljon maksaa autosähköjen uusiminen ja mistä löytyy lämpömittarin anturi 320i koneesta?

                            Comment

                            • m-power
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 731
                              • TAMPERE

                              #15
                              enhän minä voi tietää onko poika tosissaan laittamassa takas...hm!!!! niin ah vääntävää ja ripeää 1.8i :palvo: vai alkaako tekniikan vaihtoon......jos alkaa niin vihje nro1 on... osta sitten koko tax-free auto... älä pelkkää tekniikkaa...jos suinkin mahdollista....näin tein itse....enkä kadu....ainakaan vielä :wink:
                              sitä saa mitä tilaa

                              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                              R.I.P. 327i
                              R.I.P. 535i
                              audi a6 2.7 t

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎