Ei kolise tyhjäkäynnillä, mutta juristaa vedätettäessä. Käytin auton lastutuksessa ja ei uskaltanut ottaa koneesta kaikkia vääntöjä ulos, koska rupee n.2000rpm. kierroksilla juriseen!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vauhtipyörä
Collapse
X
-
Niin tosiaan ootko varma että jurina tulee vauhtipyörästä...
Muita mahdollisia syitä voisi olla huonokuntoiset moottorin kannatin kumit tai pielessä oleva pumpun ajoitus tai pielessä oleva perusajoitus(kammen ja nokan välinen)...
Omassani vastaava tärinä tuli kun asensin autoon oma tekemän pohjapanssarin joka vastasi hieman öljypohjaan...mutta siitä selvittiin moukarilla..
Onko tuo jurina vain ja ainoastaan 2000 kierroksessa vai siitä eteen päin...
Yleensä jos vauhtipyörä on lopussa niin "klopinaa" kuuluu tyhjäkäynnillä ja autoa sammutettaessa kytkin ylhäällä.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
-
-
Se jurina tuntuu ainoastaan isolla vaihteella vedätettäessä.Käytin sen keski-suomen autosäädössä lastutuksessa ja siellä sanottiin että väännätettäessä konetta maksimiväännöllä "pohjaa" vautipyörän jouset koska ovat niin kuluneet. Siitä tuli ajatus, että josko niitä jousia olis voinu vaihtaa, kun on tarkotus jossain vaiheessa nostaa noita tehoja ja vääntöä!
Comment
-
-
Originally posted by kotkavaara arttuNämä kaksoismassat kyllä kiinostaisi tietää.
Siis jouset eristävät kampiakselilta tulevat vääntövärähtelyt voimansiirrosta(vaihteistosta erityisesti) ja vauhtipyörän varsinaisesta massasta. Tämä on kai kehitetty erityisesti dieselien takia, joissa kovempien paineiden takia tämmöiset värinät ovat kovempia. Ilman tuommoista voi hammaspeikko helposti asettua lootaan asumaan. Samaan yhteyteen voi olla lisättynä vielä kitkapinta, joka antaa periksi kun vääntöä tulee yli suunnitellun keston, eli eräänlainen voimansiirron automaattisulake (joka sekin hajoaa kun tarpeeksi yrittää).
2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
projektit
1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
ex
EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12
sigpic
Comment
-
Comment