Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peklain
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 19

    Vauhtipyörä

    Ei kolise tyhjäkäynnillä, mutta juristaa vedätettäessä. Käytin auton lastutuksessa ja ei uskaltanut ottaa koneesta kaikkia vääntöjä ulos, koska rupee n.2000rpm. kierroksilla juriseen!
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Niin tosiaan ootko varma että jurina tulee vauhtipyörästä...
    Muita mahdollisia syitä voisi olla huonokuntoiset moottorin kannatin kumit tai pielessä oleva pumpun ajoitus tai pielessä oleva perusajoitus(kammen ja nokan välinen)...
    Omassani vastaava tärinä tuli kun asensin autoon oma tekemän pohjapanssarin joka vastasi hieman öljypohjaan...mutta siitä selvittiin moukarilla..
    Onko tuo jurina vain ja ainoastaan 2000 kierroksessa vai siitä eteen päin...
    Yleensä jos vauhtipyörä on lopussa niin "klopinaa" kuuluu tyhjäkäynnillä ja autoa sammutettaessa kytkin ylhäällä.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • peklain
      Newbiemmer
      • Nov 2004
      • 19

      #3
      Se jurina tuntuu ainoastaan isolla vaihteella vedätettäessä.Käytin sen keski-suomen autosäädössä lastutuksessa ja siellä sanottiin että väännätettäessä konetta maksimiväännöllä "pohjaa" vautipyörän jouset koska ovat niin kuluneet. Siitä tuli ajatus, että josko niitä jousia olis voinu vaihtaa, kun on tarkotus jossain vaiheessa nostaa noita tehoja ja vääntöä!

      Comment

      • biimer327
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1928
        • Eastside

        #4
        Vauhtipyörän jouset?Nyt kuulostaa mielenkiintoiselle...
        "Suck my dick!"
        -Ron Jeremy

        Comment

        • kotkavaara arttu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 142
          • Rauma

          #5
          Juu, itsekkin olen kiinnostunut. Paineasetelman jouset kyllä tiedän, mutta nämä vauhtipyörän jouset on uus juttu.
          Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Kaksoismassavauhtipyörässä on jouset...
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • kotkavaara arttu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 142
              • Rauma

              #7
              Mikä niiden jousten toimintaperitaate on?
              Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

              Comment

              • kotkavaara arttu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 142
                • Rauma

                #8
                Kyllä siellä ne näkyy olevan. Onko niiden tarkoitus pehmentää vaihtoa, vai mitä?
                Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                Comment

                • kotkavaara arttu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 142
                  • Rauma

                  #9
                  Kuva ei näy, mut jos nyt.
                  Attached Files
                  Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                  Comment

                  • kotkavaara arttu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 142
                    • Rauma

                    #10
                    Itse on tultu pelailtua vain vähän isompien parissa. Nämä kaksoismassat kyllä kiinostaisi tietää.
                    Attached Files
                    Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                    Comment

                    • mattij
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 197
                      • Rankkula

                      #11
                      Originally posted by kotkavaara arttu
                      Nämä kaksoismassat kyllä kiinostaisi tietää.
                      Jousten toimintaperiaatteena on joustaa... hehhee

                      Siis jouset eristävät kampiakselilta tulevat vääntövärähtelyt voimansiirrosta(vaihteistosta erityisesti) ja vauhtipyörän varsinaisesta massasta. Tämä on kai kehitetty erityisesti dieselien takia, joissa kovempien paineiden takia tämmöiset värinät ovat kovempia. Ilman tuommoista voi hammaspeikko helposti asettua lootaan asumaan. Samaan yhteyteen voi olla lisättynä vielä kitkapinta, joka antaa periksi kun vääntöä tulee yli suunnitellun keston, eli eräänlainen voimansiirron automaattisulake (joka sekin hajoaa kun tarpeeksi yrittää).

                      2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                      projektit
                      1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                      ex
                      EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                      sigpic

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎