COC/Vaatimuksenmukaisuustodistus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ThemeJ
    replied
    Eli ei parempaa vastausta tai mielipidettä löytynyt vaikka koko päivän asiaa sait pohtia.
    Ehkä ne kusipäät jostain kumman syystä osuu aina sun kohdalle, varmaan ikävä tilanne kun on itse niin asiallinen.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Niinhän se on. Hevosellahan on tähänkin asti saanu kulkea suht vapaasti ilman pelottavia tieliikenteeseen liittyviä tarkastuksia. Pyöriin harmillisesti vaaditaan kohta jo takavalo, harmi kun byrö lisääntyy kevyelläkin liikenteellä nuin radikaalisti.
    Tekis mieli kysyä mitä nämä sun ryhmät on, mutta ei luo mitään asiasisältöä tähän keskusteluun.

    Annetaan nyt sulle mahdollisuus kerrankin kertoa oma mielipide ja ratkaisu asiaan, minkä maan lainsäädännön ottaisit tämän meidän Suomen surkean lainsäädännön tilalle? Puhutaan nyt siis vain tästä tieliikenteestä, ei tarvitse ottaa kantaa koko lakijärjestelmään. Ihan vaikka pieni perustelukin olisi paikallaan mielipiteesi lisäksi.
    Semmonen lakimuutos voisi olla kiva missä ei vaadita autokatsastuksen asiakaspalvelu- neuvonta-, mutta etenkin katsastustehtävissä toimivia välttämättä olemaan kusipäisiä mulkkuja.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Niinhän se on. Hevosellahan on tähänkin asti saanu kulkea suht vapaasti ilman pelottavia tieliikenteeseen liittyviä tarkastuksia. Pyöriin harmillisesti vaaditaan kohta jo takavalo, harmi kun byrö lisääntyy kevyelläkin liikenteellä nuin radikaalisti.
    Tekis mieli kysyä mitä nämä sun ryhmät on, mutta ei luo mitään asiasisältöä tähän keskusteluun.

    Annetaan nyt sulle mahdollisuus kerrankin kertoa oma mielipide ja ratkaisu asiaan, minkä maan lainsäädännön ottaisit tämän meidän Suomen surkean lainsäädännön tilalle? Puhutaan nyt siis vain tästä tieliikenteestä, ei tarvitse ottaa kantaa koko lakijärjestelmään. Ihan vaikka pieni perustelukin olisi paikallaan mielipiteesi lisäksi.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Onhan nuita muitakin kuin tämä meidän Suomi. Katsastaja ei ole virka, ikävä kyllä. Melkeenpä kannattas käydä terapiassa tuon patoutuman avausta yrittämässä.
    En minä mutta kun ne muut, heh heh. Se olikin jo tiedossa kumpaan ryhmään virkakiimaiset kuuluvat.. Onneksi konttorin voi valita. Ja vähenevässä määrin tarvitsee autoja katsurille näyttää, mikä on hyvä sekin.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Onhan nuita muitakin kuin tämä meidän Suomi. Katsastaja ei ole virka, ikävä kyllä. Melkeenpä kannattas käydä terapiassa tuon patoutuman avausta yrittämässä.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by ThemeJ View Post
    1.Monessa maassa on siirrytty jo enemmän tai vähemmän paperittomaan maailmaan, joten ihan joka paikassa ei enää papereita ei löydy vaikka auton omistaisikin.
    1. Ei kannata paukutella henkseleitä paperittomasta (suomi)-autosta ulkomailla ajellessa.

    Originally posted by ThemeJ View Post
    2. Auton vaatimustenmukaisuuden täyttyminen ei olekkaan se ongelma vaan se, että täyttääkö se ne vaatimukset joita sen käyttöönottoajankohta velvoittaa. Eli toisin sanoen onko auto myyty liikkeestä "uutena" vai vanhana ensimmäiselle omistajalle.
    2. Suomessa täysin itsetyöllistävä byrokratiaa kun nihilistiset virkamiehet pääsivät mm. tuontiautojen sivuvilkkuja tuijottamaan mutta muuttoautoista ei ollutkaan niin väliä ja vielä nihilistisemmät "koska suomen laki sanoo niin"-katsurit fantasioitaan toteuttamaan.

    Ei niin mitätöntä virkaa etteikö se (katsurin) päähän kävisi- sanonta pitää edelleenkin paikkansa. Muutama harva poikkeus -onneksi- vahvistaa säännön.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    1. Saksassa se, joka omistaa alkuperäiset paperit (rek.otteen) omistaa myös auton.
    2. Vaatimustenmukaisuustodistus on/voi olla rahanarvoinen dokumentti joka seuraa autoa sen omistajalta toiselle. Saattaisi olla tarpeellinen myytäessä auto esimerkiksi ulkomaille? Toki tietokannat sekä -vaihto erityisesti EU-maiden rekisteröintiviranomaisten välillä on parantunut ja auton edellinen rekisteröinti sekä rekisteröintitodistus lähtömaassa riittää (pitäisi riittää) varmisteeksi vaatimuksenmukaisuudesta myös tulomaassa.
    1.Monessa maassa on siirrytty jo enemmän tai vähemmän paperittomaan maailmaan, joten ihan joka paikassa ei enää papereita ei löydy vaikka auton omistaisikin.

    2. Auton vaatimustenmukaisuuden täyttyminen ei olekkaan se ongelma vaan se, että täyttääkö se ne vaatimukset joita sen käyttöönottoajankohta velvoittaa. Eli toisin sanoen onko auto myyty liikkeestä "uutena" vai vanhana ensimmäiselle omistajalle.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Kopiot pitäisi kyllä riittää. Vaikka asian mittakaava on mitätön, niin niitäkin lappusia koskee perustuslain omaisuudensuoja. Alkuperäiset paperit kun voi joku haluta vaikka muistoksi:think
    1. Saksassa se, joka omistaa alkuperäiset paperit (rek.otteen) omistaa myös auton.
    2. Vaatimustenmukaisuustodistus on/voi olla rahanarvoinen dokumentti joka seuraa autoa sen omistajalta toiselle. Saattaisi olla tarpeellinen myytäessä auto esimerkiksi ulkomaille? Toki tietokannat sekä -vaihto erityisesti EU-maiden rekisteröintiviranomaisten välillä on parantunut ja auton edellinen rekisteröinti sekä rekisteröintitodistus lähtömaassa riittää (pitäisi riittää) varmisteeksi vaatimuksenmukaisuudesta myös tulomaassa.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by kailinds View Post
    Onkos kellään kokemuksia USA -importin saamisesta rekkariin ja erityisesti tuo COC:n suhteen?
    Ostin E92 328XI:n Ruotsista ja autossa ei ollut papereissa mukana tuota todistusta eikä Ruotsin Transportstyrelsenillä ollut mitään papereita autosta tallessa. Mm. rekisteröintitodistuksessa ei sanota päästöistä yhtään mitään.
    Ei sanota eikä tulla sanomaankaan. Ei tarvi coc todistusta jos on fmvss tai cmvss hyväksyntä ja californian päästöt hallussa.

    Leave a comment:


  • kailinds
    replied
    Onkos kellään kokemuksia USA -importin saamisesta rekkariin ja erityisesti tuo COC:n suhteen?
    Ostin E92 328XI:n Ruotsista ja autossa ei ollut papereissa mukana tuota todistusta eikä Ruotsin Transportstyrelsenillä ollut mitään papereita autosta tallessa. Mm. rekisteröintitodistuksessa ei sanota päästöistä yhtään mitään.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by kph View Post

    Rekisteröinti katsastuksessa otti CoC:n pois kuten myös saksalaisen rekisteriotteen, katsastaja kertoi että trafi kerää ne arkistoon!!!

    Kopiot pitäisi kyllä riittää. Vaikka asian mittakaava on mitätön, niin niitäkin lappusia koskee perustuslain omaisuudensuoja. Alkuperäiset paperit kun voi joku haluta vaikka muistoksi:think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by kph View Post
    Kuinka on tämän CoC todistuksen kanssa

    -Tarvitaanko sitä kun auto on suomen kilvissä?
    -Jos tarviin CoC:n, saako sen ilmaiseksi jostain?



    Rekisteröinti katsastuksessa otti CoC:n pois kuten myös saksalaisen rekisteriotteen, katsastaja kertoi että trafi kerää ne arkistoon!!!


    Näin lopuksi vielä että milloin alkaa traficom keräämään ja arkistoimaan vaikkapa pyyhkimen sulkia, ovenkahvoja tai merkkejä konepellistä!!!!
    Et tarvitse sitä enää ikinä mihinkään.

    Leave a comment:


  • kph
    replied
    Kuinka on tämän CoC todistuksen kanssa

    -Tarvitaanko sitä kun auto on suomen kilvissä?
    -Jos tarviin CoC:n, saako sen ilmaiseksi jostain?



    Rekisteröinti katsastuksessa otti CoC:n pois kuten myös saksalaisen rekisteriotteen, katsastaja kertoi että trafi kerää ne arkistoon!!!


    Näin lopuksi vielä että milloin alkaa traficom keräämään ja arkistoimaan vaikkapa pyyhkimen sulkia, ovenkahvoja tai merkkejä konepellistä!!!!

    Leave a comment:


  • abject
    replied
    Originally posted by Benzino View Post
    Onko viimeaikoina porukka ollut yhteydessä maahantuojaan coc-todistuksen tiimoilta?
    E61:een täytyisi saada coc ja mietityttää mistä kannattaisi lähteä kyselemään?
    Ei oikein parin numeron takia tekisi maksaa yli satasta tuosta huvista..

    Viron otteeseen kun eivät saa mahtumaan koko varianttia ja siksi ongelmia tiedossa kun tuolta auton uittaa tänne...
    Emännän auton kanssa oli kuukausi takaperin sama juttu...

    Hiukan konttorista riippuen sen tyyppihyväksynnän onnistuisi rakentamaan ilman COC:ta, mutta ei näköjään onnistunut joka paikassa. Viikon jono vakikonttorille sai kääntymään toisen puoleen. 150e viemäristä alas. Todistus tuli maahantuojalta ja tilattiin jälleenmyyjän kautta. Postiin saapui kirjattuna kirjeenä.

    E60 2005 535D
    -> Tasan yksi ainoa vaihtoehto variantille Trafin tietokannassa
    -> Kaikki tiedot täsmää rekisteriotteessa oleviin
    -> Ei TIETENKÄÄN voi olettaa että se olisi oikea
    -> Tilattava COC...

    Kylläpä syletti. Ensi kerralla kärsin viikon jonotusajan.
    Last edited by abject; 10-07-2015, 11:03.

    Leave a comment:


  • Benzino
    replied
    Onko viimeaikoina porukka ollut yhteydessä maahantuojaan coc-todistuksen tiimoilta?
    E61:een täytyisi saada coc ja mietityttää mistä kannattaisi lähteä kyselemään?
    Ei oikein parin numeron takia tekisi maksaa yli satasta tuosta huvista..

    Viron otteeseen kun eivät saa mahtumaan koko varianttia ja siksi ongelmia tiedossa kun tuolta auton uittaa tänne...

    Leave a comment:

Working...
X