Tänään kun kyselin BMW:ltä Suomesta, niin lähettivät sähköpostiin maksutta noin tunnissa. Liekö käytäntö muuttunut? Ei valittamista!
Mistä osoitteesta kyselit? Meinaan tarttis itekki jostain se tässä hommata.. Koitin jo toissapäivänä maililla [email protected] ja vastasivat että 150 egee olisi
********************************** Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02 Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03 Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03 Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Mistä osoitteesta kyselit? Meinaan tarttis itekki jostain se tässä hommata.. Koitin jo toissapäivänä maililla [email protected] ja vastasivat että 150 egee olisi
Melko erikoista, vajaa 3 viikkoa sitten hommasin itsekkin tuolta 330i:n ja parissa tunnissa tuli ilmaiseksi PDF:nä sähköpostiin.
Melko erikoista, vajaa 3 viikkoa sitten hommasin itsekkin tuolta 330i:n ja parissa tunnissa tuli ilmaiseksi PDF:nä sähköpostiin.
Mahtava homma, ei pysty käsittämään moista touhua. Ilmeisesti on kiinni siitä kuka sattuu viestiin vastaamaan siellä päässä.
********************************** Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02 Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03 Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03 Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Onko viimeaikoina porukka ollut yhteydessä maahantuojaan coc-todistuksen tiimoilta?
E61:een täytyisi saada coc ja mietityttää mistä kannattaisi lähteä kyselemään?
Ei oikein parin numeron takia tekisi maksaa yli satasta tuosta huvista..
Viron otteeseen kun eivät saa mahtumaan koko varianttia ja siksi ongelmia tiedossa kun tuolta auton uittaa tänne...
Onko viimeaikoina porukka ollut yhteydessä maahantuojaan coc-todistuksen tiimoilta?
E61:een täytyisi saada coc ja mietityttää mistä kannattaisi lähteä kyselemään?
Ei oikein parin numeron takia tekisi maksaa yli satasta tuosta huvista..
Viron otteeseen kun eivät saa mahtumaan koko varianttia ja siksi ongelmia tiedossa kun tuolta auton uittaa tänne...
Emännän auton kanssa oli kuukausi takaperin sama juttu...
Hiukan konttorista riippuen sen tyyppihyväksynnän onnistuisi rakentamaan ilman COC:ta, mutta ei näköjään onnistunut joka paikassa. Viikon jono vakikonttorille sai kääntymään toisen puoleen. 150e viemäristä alas. Todistus tuli maahantuojalta ja tilattiin jälleenmyyjän kautta. Postiin saapui kirjattuna kirjeenä.
E60 2005 535D
-> Tasan yksi ainoa vaihtoehto variantille Trafin tietokannassa
-> Kaikki tiedot täsmää rekisteriotteessa oleviin
-> Ei TIETENKÄÄN voi olettaa että se olisi oikea
-> Tilattava COC...
Kylläpä syletti. Ensi kerralla kärsin viikon jonotusajan.
Rekisteröinti katsastuksessa otti CoC:n pois kuten myös saksalaisen rekisteriotteen, katsastaja kertoi että trafi kerää ne arkistoon!!!
Kopiot pitäisi kyllä riittää. Vaikka asian mittakaava on mitätön, niin niitäkin lappusia koskee perustuslain omaisuudensuoja. Alkuperäiset paperit kun voi joku haluta vaikka muistoksi:think
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Onkos kellään kokemuksia USA -importin saamisesta rekkariin ja erityisesti tuo COC:n suhteen?
Ostin E92 328XI:n Ruotsista ja autossa ei ollut papereissa mukana tuota todistusta eikä Ruotsin Transportstyrelsenillä ollut mitään papereita autosta tallessa. Mm. rekisteröintitodistuksessa ei sanota päästöistä yhtään mitään.
Onkos kellään kokemuksia USA -importin saamisesta rekkariin ja erityisesti tuo COC:n suhteen?
Ostin E92 328XI:n Ruotsista ja autossa ei ollut papereissa mukana tuota todistusta eikä Ruotsin Transportstyrelsenillä ollut mitään papereita autosta tallessa. Mm. rekisteröintitodistuksessa ei sanota päästöistä yhtään mitään.
Ei sanota eikä tulla sanomaankaan. Ei tarvi coc todistusta jos on fmvss tai cmvss hyväksyntä ja californian päästöt hallussa.
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Kopiot pitäisi kyllä riittää. Vaikka asian mittakaava on mitätön, niin niitäkin lappusia koskee perustuslain omaisuudensuoja. Alkuperäiset paperit kun voi joku haluta vaikka muistoksi:think
1. Saksassa se, joka omistaa alkuperäiset paperit (rek.otteen) omistaa myös auton.
2. Vaatimustenmukaisuustodistus on/voi olla rahanarvoinen dokumentti joka seuraa autoa sen omistajalta toiselle. Saattaisi olla tarpeellinen myytäessä auto esimerkiksi ulkomaille? Toki tietokannat sekä -vaihto erityisesti EU-maiden rekisteröintiviranomaisten välillä on parantunut ja auton edellinen rekisteröinti sekä rekisteröintitodistus lähtömaassa riittää (pitäisi riittää) varmisteeksi vaatimuksenmukaisuudesta myös tulomaassa.
1. Saksassa se, joka omistaa alkuperäiset paperit (rek.otteen) omistaa myös auton.
2. Vaatimustenmukaisuustodistus on/voi olla rahanarvoinen dokumentti joka seuraa autoa sen omistajalta toiselle. Saattaisi olla tarpeellinen myytäessä auto esimerkiksi ulkomaille? Toki tietokannat sekä -vaihto erityisesti EU-maiden rekisteröintiviranomaisten välillä on parantunut ja auton edellinen rekisteröinti sekä rekisteröintitodistus lähtömaassa riittää (pitäisi riittää) varmisteeksi vaatimuksenmukaisuudesta myös tulomaassa.
1.Monessa maassa on siirrytty jo enemmän tai vähemmän paperittomaan maailmaan, joten ihan joka paikassa ei enää papereita ei löydy vaikka auton omistaisikin.
2. Auton vaatimustenmukaisuuden täyttyminen ei olekkaan se ongelma vaan se, että täyttääkö se ne vaatimukset joita sen käyttöönottoajankohta velvoittaa. Eli toisin sanoen onko auto myyty liikkeestä "uutena" vai vanhana ensimmäiselle omistajalle.
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
1.Monessa maassa on siirrytty jo enemmän tai vähemmän paperittomaan maailmaan, joten ihan joka paikassa ei enää papereita ei löydy vaikka auton omistaisikin.
1. Ei kannata paukutella henkseleitä paperittomasta (suomi)-autosta ulkomailla ajellessa.
2. Auton vaatimustenmukaisuuden täyttyminen ei olekkaan se ongelma vaan se, että täyttääkö se ne vaatimukset joita sen käyttöönottoajankohta velvoittaa. Eli toisin sanoen onko auto myyty liikkeestä "uutena" vai vanhana ensimmäiselle omistajalle.
2. Suomessa täysin itsetyöllistävä byrokratiaa kun nihilistiset virkamiehet pääsivät mm. tuontiautojen sivuvilkkuja tuijottamaan mutta muuttoautoista ei ollutkaan niin väliä ja vielä nihilistisemmät "koska suomen laki sanoo niin"-katsurit fantasioitaan toteuttamaan.
Ei niin mitätöntä virkaa etteikö se (katsurin) päähän kävisi- sanonta pitää edelleenkin paikkansa. Muutama harva poikkeus -onneksi- vahvistaa säännön.
Onhan nuita muitakin kuin tämä meidän Suomi. Katsastaja ei ole virka, ikävä kyllä. Melkeenpä kannattas käydä terapiassa tuon patoutuman avausta yrittämässä.
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Onhan nuita muitakin kuin tämä meidän Suomi. Katsastaja ei ole virka, ikävä kyllä. Melkeenpä kannattas käydä terapiassa tuon patoutuman avausta yrittämässä.
En minä mutta kun ne muut, heh heh. Se olikin jo tiedossa kumpaan ryhmään virkakiimaiset kuuluvat.. Onneksi konttorin voi valita. Ja vähenevässä määrin tarvitsee autoja katsurille näyttää, mikä on hyvä sekin.
Comment