Mistä osoitteesta kyselit? Meinaan tarttis itekki jostain se tässä hommata.. Koitin jo toissapäivänä maililla [email protected] ja vastasivat että 150 egee olisi
Melko erikoista, vajaa 3 viikkoa sitten hommasin itsekkin tuolta 330i:n ja parissa tunnissa tuli ilmaiseksi PDF:nä sähköpostiin.
Tänään kun kyselin BMW:ltä Suomesta, niin lähettivät sähköpostiin maksutta noin tunnissa. Liekö käytäntö muuttunut? Ei valittamista!
Mistä osoitteesta kyselit? Meinaan tarttis itekki jostain se tässä hommata.. Koitin jo toissapäivänä maililla [email protected] ja vastasivat että 150 egee olisi
Italian otteessa ei ollut varianttia, coc meni tilaukseen Tüv finlandilta.
Rekisteröinnin jälkeen huomasin, että se hiton variantti (nro 4) oli konehuoneen kupeessa olevassa lätkässä. ilmeisesti se olisi riittänyt katsastajalle...
Vitun turhaa oikeasti, kun otteessa lukee päästöjen osalta verotuksellisesti ainoa tarvittava eli co2 tieto (omassa tapauksessa). Ja jos sillä otteella on EU-tyyppihyväksyntänumero, voisi dorkempikin suomalainen byrokraatti ihan vaan käyttää järkeään asian päättelemiseen että auto on hyväksytty EU maihin niin ei sen vessan versiolla ja variantilla ole merkitystä koska ei niitä kirjata suomalaiseen otteeseen kuitenkaan. Niin turhaa..
Ikävää, että vituttaa. Muuttoa muualle kannattaisi sitten harkita, esim. Ghanaan, siellä riittänee että on 4 pyörää ja ratti.
Variantti ja versio kylläkin merkataan Suomi-otteeseen jos ne koneelle on laitettu. mut ilmeisesti tietoa ei ole olemassa tai sillä ei tee mitään jos ei paperilla näy...
Variantti ja versio tietojen takaa kuitenkin löytyy paljon muutakin kuin se co2 tieto.
Itse tilasin kans tuolloin aböyt 2008 BMW suomelta tuon todistuksen, jolloin se näihin vanhempiin ritsoihin oli muistaakseni 100e. Olikohan se että vuosituhannen vaihteen jälkeisissä vehkeissä hinta nousi muistaakseni tuohon 150e :think Mutta ainakin vanhemmissa tosiaan on vähän halvempi
Saa sen BMW suomelta, olen kerran sieltä tilannut. Oli muistaakseni 120-150€.
Pistin verkot vesille BMW saksan aspaan. Sieltä vastasivat jo, että asia on hoidossa. Hinta on paikallisten mukaan jotain 40-50€ haminoissa. Katsotaan nyt.
Ei omiin tuonteihin ole ikinä tuota tarvinnut mutta tuntuu että BMW Suomi on viimeinen paikka mistä tuota todistusta saa. Vai oliskohan heillä joku velvoite?
En tiiä edullisesta, mutta satasen luokkaa oli tüv nord:ilta. Taisin jonkun toisen paikan kans katsoa ja hinta oli tuossa luokassa. Tilaus onnistui kun lähetti skannaukset saksalaisesta otteesta sähköpostilla ja coc tuli postitse kotiin.
Vitun turhaa oikeasti, kun otteessa lukee päästöjen osalta verotuksellisesti ainoa tarvittava eli co2 tieto (omassa tapauksessa). Ja jos sillä otteella on EU-tyyppihyväksyntänumero, voisi dorkempikin suomalainen byrokraatti ihan vaan käyttää järkeään asian päättelemiseen että auto on hyväksytty EU maihin niin ei sen vessan versiolla ja variantilla ole merkitystä koska ei niitä kirjata suomalaiseen otteeseen kuitenkaan. Niin turhaa..
Vilkasin nyt ohjeita, variantti ja versio vaatimus sun kohdalla perustuu näihin:
TYYPPIHYVÄKSYNTÄNUMERON, VARIANTTI- JA VERSIOTIETOJEN MERKITSEMINEN
Tiedot EY-tyyppihyväksyntänumerosta, variantti- ja versiotiedoista tulee merkitä rekiste-ritietoihin KATSA:n Perustiedot-ikkunalle 1.1.2002 ja sen jälkeen ensi kertaa käyttöön-otetuille M1-luokan ajoneuvoille. Tiedon saa merkitä myös aiemmin käyttöönotetulle au-tolle.
3 HIILIDIOKSIDIPÄÄSTÖT, POLTTOAINEEN KULUTUSTIEDOT JA PAKOKAASUPÄÄSTÖT
3.1 Hiilidioksidipäästöt ja polttoaineen kulutus
Tiedot hiilidioksidipäästöistä ja polttoaineen kulutuksista on edellytetty direktiivin 2004/3/EY (kumotaan EY:n asetuksella 715/2007 2.1.2013) mukaisessa ajoneuvon tyyppihyväksynnässä seuraavasti:
M1-luokan osalta (enimmäismassa ≤ 2500 kg), jos se on otettu ensimmäistä ker-taa käyttöön 1.1.2001 tai sen jälkeen
M1-luokan (enimmäismassa > 2500 kg) osalta, jos se on otettu ensimmäistä ker-taa käyttöön 1.1.2002 tai sen jälkeen
3.2 Pakokaasupäästöt
VNa ajoneuvon hyväksynnästä 1244/2002 edellyttää myös pakokaasupäästöjen mer-kitsemistä rekisteriin. Pakokaasupäästötietoina merkitään CO, HC, NOx sekä diesel-moottorista lisäksi hiukkaspäästöt savutuslukemaa (k-arvo) lukuun ottamatta. Tiedot pakokaasupäästöistä merkitään M1- ja N1-luokan ajoneuvoille kohdan 3.3 ja 3.4 mu-kaisesti.
3.3 Menettely M1-luokan ajoneuvojen katsastuksessa
Tiedot hiilidioksidipäästöistä ja polttoaineen kulutuksista merkitään rekisteriin kohdas-sa 3.1 mainittujen käyttöönottopäivien perusteella. Tiedot pakokaasupäästöistä merki-tään rekisteriin, jos henkilöauto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.2001 tai sen jälkeen.
Ja varianttia/versio tietoa katsuri ei saa "arvata" vaikka tietäisikin, että se on tämä, sen tiedon pitää perustua virallisiin lappusiin.
Leave a comment: