Originally posted by rocroc
View Post
COC/Vaatimuksenmukaisuustodistus
Collapse
X
-
Mahtava homma, ei pysty käsittämään moista touhua. Ilmeisesti on kiinni siitä kuka sattuu viestiin vastaamaan siellä päässä.
-
Originally posted by Metso View PostMistä osoitteesta kyselit?
Meinaan tarttis itekki jostain se tässä hommata.. Koitin jo toissapäivänä maililla [email protected] ja vastasivat että 150 egee olisi 
Melko erikoista, vajaa 3 viikkoa sitten hommasin itsekkin tuolta 330i:n ja parissa tunnissa tuli ilmaiseksi PDF:nä sähköpostiin.
Leave a comment:
-
Mistä osoitteesta kyselit?Originally posted by protoni View PostTänään kun kyselin BMW:ltä Suomesta, niin lähettivät sähköpostiin maksutta noin tunnissa. Liekö käytäntö muuttunut? Ei valittamista!
Meinaan tarttis itekki jostain se tässä hommata.. Koitin jo toissapäivänä maililla [email protected] ja vastasivat että 150 egee olisi
Leave a comment:
-
Tänään kun kyselin BMW:ltä Suomesta, niin lähettivät sähköpostiin maksutta noin tunnissa. Liekö käytäntö muuttunut? Ei valittamista!
Leave a comment:
-
Italian otteessa ei ollut varianttia, coc meni tilaukseen Tüv finlandilta.
Rekisteröinnin jälkeen huomasin, että se hiton variantti (nro 4) oli konehuoneen kupeessa olevassa lätkässä. ilmeisesti se olisi riittänyt katsastajalle...Last edited by Surina; 05-08-2013, 22:18.
Leave a comment:
-
Tätä ei BMW saksa alkanut toimittaan suoraan, mutta kontaktin kautta saan 50 eurolla Saksasta. Paistaa se päivä...
Tero
Leave a comment:
-
Ikävää, että vituttaa. Muuttoa muualle kannattaisi sitten harkita, esim. Ghanaan, siellä riittänee että on 4 pyörää ja ratti.Originally posted by kani View PostVitun turhaa oikeasti, kun otteessa lukee päästöjen osalta verotuksellisesti ainoa tarvittava eli co2 tieto (omassa tapauksessa). Ja jos sillä otteella on EU-tyyppihyväksyntänumero, voisi dorkempikin suomalainen byrokraatti ihan vaan käyttää järkeään asian päättelemiseen että auto on hyväksytty EU maihin niin ei sen vessan versiolla ja variantilla ole merkitystä koska ei niitä kirjata suomalaiseen otteeseen kuitenkaan. Niin turhaa..
Variantti ja versio kylläkin merkataan Suomi-otteeseen jos ne koneelle on laitettu. mut ilmeisesti tietoa ei ole olemassa tai sillä ei tee mitään jos ei paperilla näy...
Variantti ja versio tietojen takaa kuitenkin löytyy paljon muutakin kuin se co2 tieto.
Leave a comment:
-
Itse tilasin kans tuolloin aböyt 2008 BMW suomelta tuon todistuksen, jolloin se näihin vanhempiin ritsoihin oli muistaakseni 100e. Olikohan se että vuosituhannen vaihteen jälkeisissä vehkeissä hinta nousi muistaakseni tuohon 150e :think Mutta ainakin vanhemmissa tosiaan on vähän halvempi
Leave a comment:
-
Saa sen BMW suomelta, olen kerran sieltä tilannut. Oli muistaakseni 120-150€.
Pistin verkot vesille BMW saksan aspaan. Sieltä vastasivat jo, että asia on hoidossa. Hinta on paikallisten mukaan jotain 40-50€ haminoissa. Katsotaan nyt.
Tero
Leave a comment:
-
Ei omiin tuonteihin ole ikinä tuota tarvinnut mutta tuntuu että BMW Suomi on viimeinen paikka mistä tuota todistusta saa. Vai oliskohan heillä joku velvoite?
Leave a comment:
-
bmw suomen kautta kait joskus sai ihan mailia lähettämällä suht edullisesti. on siitä täällä jossain juttua, en nyt ehdi alkaa etsimään
Leave a comment:
-
En tiiä edullisesta, mutta satasen luokkaa oli tüv nord:ilta. Taisin jonkun toisen paikan kans katsoa ja hinta oli tuossa luokassa. Tilaus onnistui kun lähetti skannaukset saksalaisesta otteesta sähköpostilla ja coc tuli postitse kotiin.
Vitun turhaa oikeasti, kun otteessa lukee päästöjen osalta verotuksellisesti ainoa tarvittava eli co2 tieto (omassa tapauksessa). Ja jos sillä otteella on EU-tyyppihyväksyntänumero, voisi dorkempikin suomalainen byrokraatti ihan vaan käyttää järkeään asian päättelemiseen että auto on hyväksytty EU maihin niin ei sen vessan versiolla ja variantilla ole merkitystä koska ei niitä kirjata suomalaiseen otteeseen kuitenkaan. Niin turhaa..
Leave a comment:
-
Joo ei onnistunu ilman versiota ja varianttia.
Mikäs se nykysin edullisin coc toimittaja?
Tero
Leave a comment:
-
Vilkasin nyt ohjeita, variantti ja versio vaatimus sun kohdalla perustuu näihin:
TYYPPIHYVÄKSYNTÄNUMERON, VARIANTTI- JA VERSIOTIETOJEN MERKITSEMINEN
Tiedot EY-tyyppihyväksyntänumerosta, variantti- ja versiotiedoista tulee merkitä rekiste-ritietoihin KATSA:n Perustiedot-ikkunalle 1.1.2002 ja sen jälkeen ensi kertaa käyttöön-otetuille M1-luokan ajoneuvoille. Tiedon saa merkitä myös aiemmin käyttöönotetulle au-tolle.
3 HIILIDIOKSIDIPÄÄSTÖT, POLTTOAINEEN KULUTUSTIEDOT JA PAKOKAASUPÄÄSTÖT
3.1 Hiilidioksidipäästöt ja polttoaineen kulutus
Tiedot hiilidioksidipäästöistä ja polttoaineen kulutuksista on edellytetty direktiivin 2004/3/EY (kumotaan EY:n asetuksella 715/2007 2.1.2013) mukaisessa ajoneuvon tyyppihyväksynnässä seuraavasti:
M1-luokan osalta (enimmäismassa ≤ 2500 kg), jos se on otettu ensimmäistä ker-taa käyttöön 1.1.2001 tai sen jälkeen
M1-luokan (enimmäismassa > 2500 kg) osalta, jos se on otettu ensimmäistä ker-taa käyttöön 1.1.2002 tai sen jälkeen
3.2 Pakokaasupäästöt
VNa ajoneuvon hyväksynnästä 1244/2002 edellyttää myös pakokaasupäästöjen mer-kitsemistä rekisteriin. Pakokaasupäästötietoina merkitään CO, HC, NOx sekä diesel-moottorista lisäksi hiukkaspäästöt savutuslukemaa (k-arvo) lukuun ottamatta. Tiedot pakokaasupäästöistä merkitään M1- ja N1-luokan ajoneuvoille kohdan 3.3 ja 3.4 mu-kaisesti.
3.3 Menettely M1-luokan ajoneuvojen katsastuksessa
Tiedot hiilidioksidipäästöistä ja polttoaineen kulutuksista merkitään rekisteriin kohdas-sa 3.1 mainittujen käyttöönottopäivien perusteella. Tiedot pakokaasupäästöistä merki-tään rekisteriin, jos henkilöauto on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.2001 tai sen jälkeen.
Ja varianttia/versio tietoa katsuri ei saa "arvata" vaikka tietäisikin, että se on tämä, sen tiedon pitää perustua virallisiin lappusiin.
Leave a comment:
-
Jos on penari niin versio on joko 01 tai 02 tai sitte olikohan 31 tai 32, riippuu on onko automagik vai ei
Leave a comment:
Leave a comment: